Gå til innhold

Syntes du 9000 kroner er for mye å bruke på en mobil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er den dyreste du noengang har kjøpt?

Anonymkode: cead1...d36

Ja, jeg synes det er helt vilt å bruke så mye penger på en mobil. Skjønt, i dag bruker man jo ikke mobilen kun til å ringe og sende sms lenger, men allikevel... Den dyreste jeg har kjøpt selv har vel kostet 1500,- tror jeg, den jeg har nå kostet 4-5000,-, den fikk jeg i gave av mannen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den telefonen jeg har nå betalte jeg 6000 for (samsung galaxy s10). Jeg synes det er dyrt, men med tanke på hvor mye jeg bruker telefonen så vil jeg ha en god telefon. Har hatt den i ett år i august og blir å bruke den helt til den er ødelagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min dyreste mobil er den jeg har nå og den betalte jeg ca 3000 for (med panserglass)  Og ja, jeg synes 9000 er mye for en mobil. Iallefall med mitt bruk og økonomi 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er den dyreste du noengang har kjøpt?

Anonymkode: cead1...d36

Jeg kjøpte min på romjulstilbud på Elkjøp en av de siste dagene av 2016, etter at min første smarttelefon døde rett før jul. Jeg tror den kostet ca. 3000, men jeg kan huske feil - i så fall var den billigere. Den er altså ca. 3,5 år gammel og vil trolig ikke holde evig, men jeg kommer ikke til å bruke noen formue på ny - maks 5000, kanskje? Jeg orker ikke venne meg til noe nytt, så det blir nok en ny Samsung - får se hva man får for pengene når den tid kommer. 

Jeg synes 9000 er mye for en telefon, men folk er forskjellige og må prioritere etter egen økonomi og egne interesser. Jeg bruker glatt 9000 på en ukes ferie (men da er det ikke bare jeg som får glede av "varen").

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mye penger ja, men jeg brukte mer enn det på siste mobilkjøp. Tror den kostet 13 tusen, husker ikke helt nøyaktig. Mener det er 2 år siden jeg kjøpte ny, litt usikker.

Jeg bruker telefonen svært mye, så jeg prioriterer å kjøpe den jeg har lyst på. Jeg bytter ikke tlf bare for å bytte, jeg har den så lenge som mulig, men den må fungere godt nok.

Hadde jeg ikke hatt økonomi til å kunne bruke så mye penger, så hadde jeg selvsagt ikke gjort det. Jeg kutter i andre ting jeg ikke har behov/lyst på, for å legge mer i mobil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For meg hadde det vært mye og jeg hadde merket det på utgiftene den måneden.  Dette kommer an på veldig mye, og du vet best selv om det er verdt det.

Anonymkode: d2e63...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har iPhone 8 og tror jeg attesterte 8000 for et par år siden for den. Det er mye penger, men målt opp mot nytte og funksjoner er det verd pengene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte 6.000 kr. fordi jeg må av ulike grunner ha en iPhone, men velger da den billigste (SE-versjonen) med 128 GB RAM som er tilstrekkelig for mitt bruk.

Når det er sagt, har jeg brukt 10.000 kr. på bærbar PC bedriftsmodell - jeg er definitivt en PC-bruker fremfor mobilbruker og synes at mobil er noe herk å jobbe med... Ineffektivt - ikke annet å si. Og siden jeg produserer en hel del tekst, er PC derfor absolutt å foretrekke :)

Så, ja, 9.000 kr. på en mobiltelefon er totalt uaktuelt, men ikke for en PC.

Endret av Eva Sofie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er den dyreste du noengang har kjøpt?

Anonymkode: cead1...d36

Ja jeg synes 9000 er mye, men jeg har likevel gitt det for min. Jeg er nok der Kayia er, nytte og funksjon veier tungt. Jeg har den i tillegg til den er fullstendig ubrukelig, altså i flere år, slik sett kjennes det ok ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Min koster 600 i måneden. Så det blir 14k totalt når den er nedbetalt, eller jeg bytter den inn. Jeg har toppmodellen til iphone, eller det som var toppmodellen for 6 måneder siden da jeg byttet. 

Neste gang tror jeg jeg satser på noe billig. Egentlig litt lei av å pøse ut penger for noe jeg strengt tatt kunne greid meg med en rimeligere variant.

Men de siste 4 telefonene jeg har hatt har vært top-modeller.

Jeg er egentlig litt lei apple sin businessmodell. Jeg byttet ut macbook air til en  windows pc, og det er jo halve prisen med dobbel ytelse. 

Anonymkode: 024ff...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, dolmio skrev:

Jeg betaler 289 kr mnd. Har switsj med Telia. 

Og da betaler du for telefonen + abonnement eller? Hvor lang bindingstid er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dolmio
7 minutter siden, Lillemus skrev:

Og da betaler du for telefonen + abonnement eller? Hvor lang bindingstid er det?

Ja, jeg betaler 289 for bare telefonen, i ett  år. Om ett år kan jeg switsje tlf og få ny, og hva det vil koste da kommer an på hvilken tlf jeg skal ha. Jo nyere tlf, desto dyrere i mnd.  

Ingen bindingstid på abonnent. 

Endret av dolmio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri brukt 9000 kr på en mobil, men jeg tenker det handler om interesse. Jeg kan fint bruke 9000 på et objektiv, som andre ville ment var altfor mye. Den mobilen jeg har nå, ligger på 5-6000 kr som ny, tror jeg. Den første fikk jeg i julegave. Den overlevde i 3 år, hvis jeg ikke husker feil. Den jeg har nå, har jeg hatt i 1,5 år. Siden den andre ble akutt syk, kjøpte jeg en veldig billig telefon som jeg hadde til jeg fant denne, kraftig nedsatt (under 2000 kr). Jeg har ikke bredbånd hjemme, så uten mobilen kommer jeg meg ikke på nett slik at jeg får undersøkt priser på mobiler. Derfor kjøpte jeg en billig, som nå er backup-telefon. Jeg har alltid hatt det, men så endrer de jo på sim-kortene hele tiden, så den gamle kunne jeg ikke bruke lenger. Før det, har det vært en rekke jobbtelefoner og da har jeg i grunn bare tatt det jeg har fått. Jeg må ha en mobil som tåler litt. En iPhone hadde nok ikke overlevd særlig lenge, tror jeg. Og det er noe av grunnen til at jeg ikke betaler masse for en mobil. Den blir utsatt for regn, møkk, slag og mishandling. Det må den tåle. Og skulle den ikke tåle det, kan det ikke koste meg 9000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Trine skrev:

Jeg hadde aldri brukt 9000 kr på en mobil, men jeg tenker det handler om interesse. Jeg kan fint bruke 9000 på et objektiv, som andre ville ment var altfor mye. Den mobilen jeg har nå, ligger på 5-6000 kr som ny, tror jeg. Den første fikk jeg i julegave. Den overlevde i 3 år, hvis jeg ikke husker feil. Den jeg har nå, har jeg hatt i 1,5 år. Siden den andre ble akutt syk, kjøpte jeg en veldig billig telefon som jeg hadde til jeg fant denne, kraftig nedsatt (under 2000 kr). Jeg har ikke bredbånd hjemme, så uten mobilen kommer jeg meg ikke på nett slik at jeg får undersøkt priser på mobiler.

Bruker du mobilen som 4G-ruter for Pc'en?

Endret av heisenberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...