Gå til innhold

Naboen slår ungen sin


Glitter

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Glitter skrev:

Takk. Ja det er grusomt. Og en ubehagelig situasjon for meg siden naboen nok nå hater meg. Men det får hun bare gjøre. 

I går før politiet ringte meg opp og sa de skulle sende patrulje så bygde sinnet mitt seg opp så fryktelig at det var like før jeg dro på døra til naboen for å gi en verbal overhaling og slå henne rett i ansiktet. Glad det ikke skjedde da jeg har nok med den voldsdommen jeg fikk mot politiet i 2017 (var et uhell, men det trodde ikke de på, men dumt å motsette seg å bli holdt fast og kledd av i panikk, av politiet, eskalerer situasjonen og plutselig kommer man borti med neglene så det blir kloremerke. Ble 56 dager samfunnsstraff det).

Så nå må jeg bare roe meg med at barnevernet gjør det de kan for å hjelpe familien. Mor trenger nok veiledning, sønnen virker til å ha adferdsproblemer og trenger kanskje hjelp av bup, og kanskje mor kan få hjelp i avlastningshjem en gang eller to mnd så hun får hentet seg inn så hun ikke mister kontroll over sinne sitt når gutten er krevende. Så slipper de å plassere barnet i fosterhjem. Men jeg er bekymret for at de bare henlegger. 

Kanskje de til og med tror jeg finner det på for å være jævlig eller få oppmerksomhet. Jeg er jo tross alt en velkjent kjenning for politiet og har hatt kontakt med barnevernet selv. IKKE på grunn av at jeg har gjort noe mot mine, men at jeg er syk og begynte slite med rus etter at jeg plasserte de hos far fordi jeg ikke klarte følge de godt nok opp. 

I går da jeg hørte han gråte, si au mange ganger og "slipp meg, slipp meg", så begynte jeg også og gråte og ville bare ta han inntil meg, holde rundt han og si at uansett hva han gjorde så vil han aldri fortjene at mamma gjør sånn. Og at han kan komme til meg hvis han trenger å snakke litt. Kanskje bli kjent med min eldste. Men er 4 år ca mellom de da. 

Nei nå babler jeg, men det har vært opprørende å høre på. Men jeg er veldig stolt over å ha tatt ansvar og ringt. Jeg er ekstremt konfliktsky, men dette her det får fram løven i meg. Ingen barn skal måtte oppleve det der. Jeg har ei venninne som ble regelmessig banket av sin mor. Ingen oppdaget det eller sa noe, og hun fikk en massiv følelsesmessig reaksjon da hun ble voksen. Vi har snakket mye sammen om det, og jeg klarer knapt å holde maska og prate hyggelig til moren når vi treffes. Huff..

Tenker på Christoffer-saken, Angelica og alle barn som opplever mishandling og aldri får hjelp. Verden er grusom. 

Får nesten lyst til å finne jobb innen barnevernsinstitusjon eller lignende dersom jeg blir frisk. Dette rører noe veldig sterkt i meg og jeg har lyst til å hjelpe. Men jeg egner meg kanskje ikke til slikt. 

At det kommer mye følelser nå er ikke rart! 
Du vet det nok, men hold deg unna om du er usikker på om du kan kontrollere følelsene. Skjønner det godt, men det skaper bare mer støy for barnet og for deg. Det kommer frem noe i oss som gjør at vi ønsker å reagere sterkt, har selv opplevd det. Jeg er ganske fredelig og konfliktsky, men i en situasjon kjente jeg på det du beskriver, når det kommer til uskyldige barn, så tror jeg at mange av oss ønsker å handle på sterke måter med sterke virkemidler. Det er vanskelig å reagere «voksent». Det er på en måte bra også, for det er grusomme opplevelser for dem som blir slått, som opplever omsorgsvikt.

 

Du har bidratt til at de kan få hjelp, håper alle berørte parter får det. Håper virkelig det. 

Bable i vei, det er bra å få ventilert, ikke oppleve dette uten å få snakke (skrive) om det.
Jeg fulgte noen av disse sakene tett i media og på diverse forum, det var grusomt, men vi kan ikke lukke øyne og ører. Det må snakkes om! Læres av! Vi må bry oss! 


Ta med den tanken om jobb innenfor dette videre! Alle slike tanker kan bli med på veien videre. Ha ønsker og tanker om fremtiden tror jeg er viktig, uansett hvor vi er akkurat nå i livet. 

 

Håper du får en noenlunde OK dag og at det er rolig hos naboen i kveld. Lov å håpe at moren fikk seg en real tankevekker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

28 minutter siden, Glitter skrev:

Sant nok. 

Man kan fint egne seg, men må få sitt eget godt på avstand og plassert der det skal og være ferdig med sitt eget før man forsøker å hjelpe andre, slik at fokuset kan være på den det gjelder.

Jeg synes for øvrig at du har gjort det riktige i denne saken. Du har varslet slik at denne lille familien har fått barnevernets søkelys på seg. Kanskje det vil bety den store forskjellen i guttens liv og senere fremtid? Det er dessverre altfor mange som er for feige og lar være å ta så viktige telefoner som denne du nå disse dagene har tatt. Meg selv inkludert dessverre, noe jeg slettes ikke er stolt av.

Jeg hørte selv at husverten vår i etasjen over der vi bodde en gang kjeftet og mest trolig slo den ene av guttene sine ved flere hendelser. Jeg kom dit at jeg ringte en rådgivningstelefon og spurte hvordan jeg burde gå frem i en slik sak når jeg var leietaker og ikke selv hadde sett det, men hørt det gjennom etasjen (bodde i kjellerleilighet og husvert i etasjen over). Jeg ble anbefalt da å sende bekymringsmelding til Barnevernet, og jeg angrer i dag mer enn to år senere på at jeg ikke foretok meg noe. Har flere ganger etter at vi flyttet derifra tenkt på hvordan det går med de to guttene som nå må være rundt 8 og 10 år gamle. Tenk å slå et barn som bare er 4 år... Vi er altfor mange voksne som er feige og ikke tør stå opp overfor hverandre. Ikke tør å bry oss for barnas skyld.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Shira! skrev:

At det kommer mye følelser nå er ikke rart! 
Du vet det nok, men hold deg unna om du er usikker på om du kan kontrollere følelsene. Skjønner det godt, men det skaper bare mer støy for barnet og for deg. Det kommer frem noe i oss som gjør at vi ønsker å reagere sterkt, har selv opplevd det. Jeg er ganske fredelig og konfliktsky, men i en situasjon kjente jeg på det du beskriver, når det kommer til uskyldige barn, så tror jeg at mange av oss ønsker å handle på sterke måter med sterke virkemidler. Det er vanskelig å reagere «voksent». Det er på en måte bra også, for det er grusomme opplevelser for dem som blir slått, som opplever omsorgsvikt.

 

Du har bidratt til at de kan få hjelp, håper alle berørte parter får det. Håper virkelig det. 

Bable i vei, det er bra å få ventilert, ikke oppleve dette uten å få snakke (skrive) om det.
Jeg fulgte noen av disse sakene tett i media og på diverse forum, det var grusomt, men vi kan ikke lukke øyne og ører. Det må snakkes om! Læres av! Vi må bry oss! 


Ta med den tanken om jobb innenfor dette videre! Alle slike tanker kan bli med på veien videre. Ha ønsker og tanker om fremtiden tror jeg er viktig, uansett hvor vi er akkurat nå i livet. 

 

Håper du får en noenlunde OK dag og at det er rolig hos naboen i kveld. Lov å håpe at moren fikk seg en real tankevekker. 

Ja, man kan jo alltids legge tanker og drømmer for framtiden. Så får man se om det vil bli mulig. :)

Jeg håper også de får hjelp nå. 

19 timer siden, Eva Sofie skrev:

Man kan fint egne seg, men må få sitt eget godt på avstand og plassert der det skal og være ferdig med sitt eget før man forsøker å hjelpe andre, slik at fokuset kan være på den det gjelder.

Jeg synes for øvrig at du har gjort det riktige i denne saken. Du har varslet slik at denne lille familien har fått barnevernets søkelys på seg. Kanskje det vil bety den store forskjellen i guttens liv og senere fremtid? Det er dessverre altfor mange som er for feige og lar være å ta så viktige telefoner som denne du nå disse dagene har tatt. Meg selv inkludert dessverre, noe jeg slettes ikke er stolt av.

Jeg hørte selv at husverten vår i etasjen over der vi bodde en gang kjeftet og mest trolig slo den ene av guttene sine ved flere hendelser. Jeg kom dit at jeg ringte en rådgivningstelefon og spurte hvordan jeg burde gå frem i en slik sak når jeg var leietaker og ikke selv hadde sett det, men hørt det gjennom etasjen (bodde i kjellerleilighet og husvert i etasjen over). Jeg ble anbefalt da å sende bekymringsmelding til Barnevernet, og jeg angrer i dag mer enn to år senere på at jeg ikke foretok meg noe. Har flere ganger etter at vi flyttet derifra tenkt på hvordan det går med de to guttene som nå må være rundt 8 og 10 år gamle. Tenk å slå et barn som bare er 4 år... Vi er altfor mange voksne som er feige og ikke tør stå opp overfor hverandre. Ikke tør å bry oss for barnas skyld.

 

Ja, det er klart. Er ikke noe som evt ville vært aktuelt før om mange år. 

Jeg gjorde nok det rette ja, men jeg skjønner på en måte at mange kvier seg. I hvert fall ikke hvis de ikke har direkte sett det. For det er jo en veldig ubehagelig ting å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Glitter skrev:

Jeg gjorde nok det rette ja,

Hvis barn mishandles, er det vår plikt til å reagere uavhengig av hvor ubehagelig det måtte være. Bra at du varslet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie
På 30.6.2020 den 17.28, Glitter skrev:

Uff, så leit å høre. Ingen skal måtte gå gjennom noe slikt. Foreldre skal jo være barns klippe og trygghet. Kan ikke forstå at det går an å bruke vold mot egne barn. 

Hei

 

veldig mange barn lider fordi naboer og bekjente svikter dem. Bedre varsle en gang for mye også, det kan redde liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt opp lyden neste gang naboen begynner å kjefte og slå. Da har du bevis. Og ring barnevernet/politiet hver jævla gang du hører noe. Du kan også ringe skolen og be de følge ekstra med på gutten og forklare hvordan han har det hjemme. Ev kan du kanskje snakke med helsesøster på skolen. Og ikke bry deg om hva naboen din måtte mene om deg. Hva spiller det for noen rolle om hun hater deg? Du er vel ikke stor fan av henne heller, antar jeg. Og jeg tipper det bryr henne midt oppi endetarmen.

Du er tøff som varsler. Ikke gi deg før det blir en endring. Bare minn deg selv på at du gjør det for gutten, ikke for deg. Jeg syns ihvertfall det er lettere å takle at andre er sure på meg, hvis det er fordi jeg har forsvart en tredjeperson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Trine skrev:

Jeg ville tatt opp lyden neste gang naboen begynner å kjefte og slå. Da har du bevis. Og ring barnevernet/politiet hver jævla gang du hører noe. Du kan også ringe skolen og be de følge ekstra med på gutten og forklare hvordan han har det hjemme. Ev kan du kanskje snakke med helsesøster på skolen. Og ikke bry deg om hva naboen din måtte mene om deg. Hva spiller det for noen rolle om hun hater deg? Du er vel ikke stor fan av henne heller, antar jeg. Og jeg tipper det bryr henne midt oppi endetarmen.

Du er tøff som varsler. Ikke gi deg før det blir en endring. Bare minn deg selv på at du gjør det for gutten, ikke for deg. Jeg syns ihvertfall det er lettere å takle at andre er sure på meg, hvis det er fordi jeg har forsvart en tredjeperson.

Ja, det skal jeg gjøre. Men nå etter politiet kom så har hun lukket vinduet og da er det ikke så lett å høre noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Glitter skrev:

Ja, det skal jeg gjøre. Men nå etter politiet kom så har hun lukket vinduet og da er det ikke så lett å høre noe. 

Hvis du tar et glass og setter inntil veggen, og tar øret inntil bunnen av glasset, hører du mer 😂 😂😂 Hvis dere har hatt hetebølge og nå har høsttemperatur, slik som her, er det kanskje derfor hun har lukket vinduet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, Trine skrev:

Hvis du tar et glass og setter inntil veggen, og tar øret inntil bunnen av glasset, hører du mer 😂 😂😂 Hvis dere har hatt hetebølge og nå har høsttemperatur, slik som her, er det kanskje derfor hun har lukket vinduet.

Eller hun vil ikke noen skal høre... 

Anonymkode: a6373...fbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.7.2020 den 18.02, Trine skrev:

Hvis du tar et glass og setter inntil veggen, og tar øret inntil bunnen av glasset, hører du mer 😂 😂😂 Hvis dere har hatt hetebølge og nå har høsttemperatur, slik som her, er det kanskje derfor hun har lukket vinduet.

Hun lukket vinduet da politiet var der, så tror vel det er for at det ikke skal høres noe mer. Har ikke hørt noe heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Glitter skrev:

Hun lukket vinduet da politiet var der, så tror vel det er for at det ikke skal høres noe mer. Har ikke hørt noe heller. 

Godt at du følger med da😀 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.7.2020 den 21.27, AnonymBruker skrev:

Eller hun vil ikke noen skal høre... 

Anonymkode: a6373...fbe

Det er selvfølgelig også fullt mulig. Og siden hun lukket vinduet da politiet var der, er det nok mest sannsynlig årsaken også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
På 4.7.2020 den 18.02, Trine skrev:

Hvis du tar et glass og setter inntil veggen, og tar øret inntil bunnen av glasset, hører du mer 😂 😂😂 

Trodde det bare funket i Donald. 😁

Anonymkode: 18b54...282

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Trodde det bare funket i Donald. 😁

Anonymkode: 18b54...282

Hmm, nå er det vel minst 30 år siden jeg forsøkte, men mener det funket 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...