Gå til innhold

Født av feil mor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg liker ikke mamma. Selv om hun vil mitt beste, så irriterer hun meg bare.

Det var åpenbart at jeg hadde ekstra utfordringer som barn, de mistenkte autisme men så hadde jeg ikke det da. Fikk Asperger diagnose i voksen alder. 
Ville hun ikke høre at hun hadde barn med autisme? 
Kjedet vettet av meg og hadde angst sammen med andre barn, men jeg måtte være sosial for at mamma ikke skulle gråte. Nok om det.

Medisinering var uaktuelt av en merkelig grunn. Så det ble healere osv istedet. Hva er det med folk som skal prøve alt slik alternativt istedet for lege? Tror de at de er spesielle? For en dum mor... 

Og så har hun fått alt til å virke vanskelig hele tiden! «Det er høye krav» osv . 

Hun har liksom aldri hatt råd til så mye. Er redd dette er så arvelig at det er uungåelig. Jeg vil ikke bli slik fattig mor som aldri har råd til å ta med barnet på reise.... hun høres ut som sånn jævla arbeidetklassejente. 
 

jeg er født av feil mor. Jeg vil ikke at hun skal være moren min. Når jeg ser på bilde av henne og pappa er det som å se 2 søppelforeldre :( to fremmede, som ikke burdte fått barn

Anonymkode: eac5f...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ikke bli slik fattig mor som aldri har råd til å ta med barnet på reise.... hun høres ut som sånn jævla arbeidetklassejente. 
 

jeg er født av feil mor. Jeg vil ikke at hun skal være moren min. Når jeg ser på bilde av henne og pappa er det som å se 2 søppelforeldre :( to fremmede, som ikke burdte fått barn

Det er nok mange som skulle hatt et annet opphav, men det hjelper det lite å tenke på. Bruk heller energien på å tenke på hvordan du kan få et godt liv selv. Hvis du ikke vil bli en fattig mor, må du sørge for å ikke bli det da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naana47
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker ikke mamma. Selv om hun vil mitt beste, så irriterer hun meg bare.

Det var åpenbart at jeg hadde ekstra utfordringer som barn, de mistenkte autisme men så hadde jeg ikke det da. Fikk Asperger diagnose i voksen alder. 
Ville hun ikke høre at hun hadde barn med autisme? 
Kjedet vettet av meg og hadde angst sammen med andre barn, men jeg måtte være sosial for at mamma ikke skulle gråte. Nok om det.

Medisinering var uaktuelt av en merkelig grunn. Så det ble healere osv istedet. Hva er det med folk som skal prøve alt slik alternativt istedet for lege? Tror de at de er spesielle? For en dum mor... 

Og så har hun fått alt til å virke vanskelig hele tiden! «Det er høye krav» osv . 

Hun har liksom aldri hatt råd til så mye. Er redd dette er så arvelig at det er uungåelig. Jeg vil ikke bli slik fattig mor som aldri har råd til å ta med barnet på reise.... hun høres ut som sånn jævla arbeidetklassejente
 

jeg er født av feil mor. Jeg vil ikke at hun skal være moren min. Når jeg ser på bilde av henne og pappa er det som å se 2 søppelforeldre :( to fremmede, som ikke burdte fått barn

Anonymkode: eac5f...da6

Et det så galt å være "arbeiderklassejente", altså? Så ille at du måtte sette et sånt adjektiv foran? 

Jeg skjønner at du kan tenke det (siste uthevede) når du har opplevd å ikke bli forstått som barn, og at de tok seg med til healere framfor leger, m.m. Men basert på dine tidligere tråder, så får jeg en mistanke om at det også/heller er fordi de ikke var rike nok til å ta deg med på dyre utenlandsturer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naana47
1 time siden, cilie skrev:

Hvis du ikke vil bli en fattig mor, må du sørge for å ikke bli det da? 

Det er nok ikke så enkelt ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Naana47 skrev:

Et det så galt å være "arbeiderklassejente", altså? Så ille at du måtte sette et sånt adjektiv foran? 

Jeg skjønner at du kan tenke det (siste uthevede) når du har opplevd å ikke bli forstått som barn, og at de tok seg med til healere framfor leger, m.m. Men basert på dine tidligere tråder, så får jeg en mistanke om at det også/heller er fordi de ikke var rike nok til å ta deg med på dyre utenlandsturer? 

Er forskjell på dyre utenlandsturer og «nei» til alt hele tiden. Mamma var ikke smart nok finne noe å tjene virkelige penger på..., og dumhet går i arv

Anonymkode: eac5f...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er forskjell på dyre utenlandsturer og «nei» til alt hele tiden. Mamma var ikke smart nok finne noe å tjene virkelige penger på..., og dumhet går i arv

Anonymkode: eac5f...da6

De fleste tjener ikke "virkelig penger".

Ellers virker du ganske slem.

Anonymkode: 406d1...4ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Naana47 skrev:

Det er nok ikke så enkelt ..

Kanskje ikke, men det hjelper i alle fall ikke å sette seg ned, glo i sin egen navle og sutre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra det du har skrevet om din mor og det du kritiserer henne for så må jeg bare si at du høres veldig utakknemlig ut. Hva så at hun ikke hadde så god råd? Hun gjorde vel sitt beste med det hun hadde. 

Hvis dette er hovedproblemet med din mor så burde du ta deg sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste tjener ikke "virkelig penger".

Ellers virker du ganske slem.

Anonymkode: 406d1...4ac

Så måtte jeg også bli med i «fleste» gjengen da.... 

jeg driter i hva de fleste gjør. 

Anonymkode: eac5f...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Naana47 skrev:

Et det så galt å være "arbeiderklassejente", altså? Så ille at du måtte sette et sånt adjektiv foran? 

Jeg skjønner at du kan tenke det (siste uthevede) når du har opplevd å ikke bli forstått som barn, og at de tok seg med til healere framfor leger, m.m. Men basert på dine tidligere tråder, så får jeg en mistanke om at det også/heller er fordi de ikke var rike nok til å ta deg med på dyre utenlandsturer? 

Jeg mener at hun har mentaliteten til en «slave». Ikke rart jeg har lært meg dårlig selvtillit. Måtte gjøre som andre sier hele tiden osv..... hcorfor kunne hun ikke hatt mer selvtillit fra før og vært litt  mer «sterk»?

Anonymkode: eac5f...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener at hun har mentaliteten til en «slave».

Du vil ikke jobbe for andre til normal lønn?

Anonymkode: 406d1...4ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener at hun har mentaliteten til en «slave». Ikke rart jeg har lært meg dårlig selvtillit. Måtte gjøre som andre sier hele tiden osv..... hcorfor kunne hun ikke hatt mer selvtillit fra før og vært litt  mer «sterk»?

Anonymkode: eac5f...da6

Kanskje hun har hatt en lignende oppvekst som deg og ikke kjenner til annet? Har du tenkt på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

 

Du vil ikke jobbe for andre til normal lønn?

Anonymkode: 406d1...4ac

Nei. Liker store sett mennesker. Men hvorfor jobbe for såkalt «normal lønn». Fattigluslønn mener du vel

Anonymkode: eac5f...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, Lillemus skrev:

Kanskje hun har hatt en lignende oppvekst som deg og ikke kjenner til annet? Har du tenkt på det?

Sikkert. Og slik går det i arv. Hvem skal sette stopper for videreføring? 

Anonymkode: eac5f...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Liker store sett mennesker. Men hvorfor jobbe for såkalt «normal lønn». Fattigluslønn mener du vel

Anonymkode: eac5f...da6

Bedre å gå på NAV da?

Anonymkode: 406d1...4ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert. Og slik går det i arv. Hvem skal sette stopper for videreføring? 

Anonymkode: eac5f...da6

Du. Ettersom du nå er veldig klar over og opptatt av dette så har du alle muligheter til det. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bedre å gå på NAV da?

Anonymkode: 406d1...4ac

Nei? Hvorfor tror du det

Anonymkode: eac5f...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...