Gå til innhold

Rettetang. Vært hos frisøren.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Man skal vel ikke bruke rettetang i vått hår? Spurte ikke frisøren om det, men kjøpte med noe spray jeg skulle ha i det før jeg rettet det. Fikk en frisyre som jeg behøver rettetang, så jeg kjøpte det. Mitt hår krøller seg det etter vask. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv

Det sier jo seg selv at man ikke bruker rettetang i vått hår? tsssssss! Haha :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
6 minutter siden, cilie skrev:

I tørt hår ja👍

Ok. Takk for det :D Nå må jeg lære meg det og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Takk for det :D Nå må jeg lære meg det og. 

Det er veldig enkelt:

1. Jeg deler håret i to halvdeler og fester den ene i strikk.
2. Det løse håret fester jeg i en klype, som jeg gradvis tar ut hår fra. Starter med et tynt parti nederst og legger det bakover når det er rettet, åpner klypen og tar ut neste parti osv. 
 

Varmebeskyttende bruker jeg enten først over hele håret eller på parti for parti. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, cilie skrev:

Det er veldig enkelt:

1. Jeg deler håret i to halvdeler og fester den ene i strikk.
2. Det løse håret fester jeg i en klype, som jeg gradvis tar ut hår fra. Starter med et tynt parti nederst og legger det bakover når det er rettet, åpner klypen og tar ut neste parti osv. 
 

Varmebeskyttende bruker jeg enten først over hele håret eller på parti for parti. 

Syns det hørtes komlisert ut, men får prøve meg hehe :D Se hvordan det går, får ta det øverste i strikk da i hvert fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, stjernestøv skrev:

Syns det hørtes komlisert ut, men får prøve meg hehe :D Se hvordan det går, får ta det øverste i strikk da i hvert fall. 

Jeg deler i skillen - altså tar side for side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
13 minutter siden, cilie skrev:

Jeg deler i skillen - altså tar side for side.

Ok skal prøve på det samme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, Dorthe skrev:

På YouTube finner du mange som har lagt ut hvordan man bruker rettetang 😀

Ok, skal se der da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 time siden, cilie skrev:

Jeg deler i skillen - altså tar side for side.

Men jeg har ganske tynt hår, kan jeg ikke bare ta alt inni da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, stjernestøv skrev:

Men jeg har ganske tynt hår, kan jeg ikke bare ta alt inni da?

Jeg har langt hår og må ta det i flere etapper - går fort når man er vant til det. Du må bare prøve deg fram. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, cilie skrev:

Jeg har langt hår og må ta det i flere etapper - går fort når man er vant til det. Du må bare prøve deg fram. 

Ok. Mitt hår er ned til skuldrene, får prøve meg frem da ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ganske mye arbeid å ha en sånn frisyre at man må bruke rettetang hver dag. Jeg har fall i håret og hadde for 2 mnder siden en frisyre som jeg måtte bruke rette tang for at det skulle se bra ut. Etter 3 uker ble jeg lei og dro til frisøren igjen, nå har jeg en frisyre som jeg omtrent kan stå rett opp av senga med så er sveisen bra. Har forresten kort hår. Det er mye mer arbeid med kort hår enn langt hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
7 minutter siden, Fionys skrev:

Det er ganske mye arbeid å ha en sånn frisyre at man må bruke rettetang hver dag. Jeg har fall i håret og hadde for 2 mnder siden en frisyre som jeg måtte bruke rette tang for at det skulle se bra ut. Etter 3 uker ble jeg lei og dro til frisøren igjen, nå har jeg en frisyre som jeg omtrent kan stå rett opp av senga med så er sveisen bra. Har forresten kort hår. Det er mye mer arbeid med kort hår enn langt hår.

Tja, jeg følte jeg ikke fikk det helt til, surret noe voldsomt og hva med bakhode? Nei syns ikke det var lett jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Tja, jeg følte jeg ikke fikk det helt til, surret noe voldsomt og hva med bakhode? Nei syns ikke det var lett jeg. 

Det kreves litt øvelse. Som cilie sier så er det best å sette opp noe av håret og slette det lagvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Fionys skrev:

Det kreves litt øvelse. Som cilie sier så er det best å sette opp noe av håret og slette det lagvis. 

Ok. Får bare prøve meg igjen, satt noe opp i strikk da men skulle hatt noen klyper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, stjernestøv skrev:

Tja, jeg følte jeg ikke fikk det helt til, surret noe voldsomt og hva med bakhode? Nei syns ikke det var lett jeg. 

Bakhodet blir med - ene delen når du tar venstre side og den andre når du tar høyre side. Det har gjerne fulgt med klyper/klemmer da jeg har kjøpt rettetang. Det er mye enklere når du har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, cilie skrev:

Bakhodet blir med - ene delen når du tar venstre side og den andre når du tar høyre side. Det har gjerne fulgt med klyper/klemmer da jeg har kjøpt rettetang. Det er mye enklere når du har det.

Ok. Mulig det lå noe i esken da som jeg har kastet 😮 Fulgte med en kam da. Får bare prøve meg igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
På 2.7.2020 den 16.07, stjernestøv skrev:

Man skal vel ikke bruke rettetang i vått hår? Spurte ikke frisøren om det, men kjøpte med noe spray jeg skulle ha i det før jeg rettet det. Fikk en frisyre som jeg behøver rettetang, så jeg kjøpte det. Mitt hår krøller seg det etter vask. 

Tenker på å begynne å bruke rettetang selv. Håret mitt krøller seg så mye  for tiden. Fint med krøller, men synes det er kjekt å forsøke det motsatte litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...