Gå til innhold

Kupton - hva gjør jeg nå?


aa-k-j

Anbefalte innlegg

Jeg var hos fastlegen igår og ba om en liten pause fra seroquel fordi jeg merket jeg hadde utviklet en toleranse og fikk da vallergan som midlertidig medisin. Men fastlegen har rådført seg med DPS og de er visst blitt enige om å ta fra meg alt av medisiner fordi de mener jeg trenger annen behandling for søvnproblemene. Problemet er at DPS vil jo ikke gi meg noe behandling overhode. Jeg har klaget på feil DPS har gjort og de har avvist meg flere ganger på tross av at de har beklaget de feil som er blitt gjort. DPS har kun gjort ting verre over år uten å være villig til å tenke annerledes. Jeg går til avtalespesialist (psykolog), men er kun oppsummeringssamtaler maks en gang per måned. Mer vil den ikke gi da den mener det ikke er mulig å behandle mine problemer. Jeg har brukt 50 mg seroquel med god effekt siden januar 2017 til jeg utviklet toleranse og er den jeg har tolerert best i forhold til bivirkninger. Avtalespesialisten mener jeg har angst, depresjon, sosial fobi, posttraumatiske symptomer og på grensen til psykose (informasjon om funn er gitt DPS og stemmer dårlig med DPS sine tidligere vurderinger). Hva gjør jeg? De mener søvnproblemene er kroniske og at jeg trenger annen behandling enn medisiner, men DPS vil jo ikke behandle meg og avtalespesialisten vil heller ikke. Hva i all verden skjer nå? Hva gjør jeg? Må jeg få tak i ulovlige midler for å få nok søvn? Jeg er mye plaget med både psykisk og fysisk uro på natten og mye tanker.

 

Endret av aa-k-j
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvorfor bruker du antipsykotika som sovemedisin? Er det ikke mye bedre å bare ta det som er sovemedisin isteden?

Anonymkode: edf8b...c16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor bruker du antipsykotika som sovemedisin? Er det ikke mye bedre å bare ta det som er sovemedisin isteden?

Anonymkode: edf8b...c16

Nei fordi jeg trenger det hver natt og vil ikke ha noe som gir avhengighet og bør jo også unngås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fikk du ikke vallergan heller, da? Det er jo en rimelig harmløs medisin. 

Anonymkode: 38da0...9bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk du ikke vallergan heller, da? Det er jo en rimelig harmløs medisin. 

Anonymkode: 38da0...9bc

Jo, men fikk bare 25 stk på 10 mg og blir uten noe hjelp etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Hvilken behandling vil de gi deg for søvn da? Trodde ikke man kunne snakke seg til god søvn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor bruker du antipsykotika som sovemedisin? Er det ikke mye bedre å bare ta det som er sovemedisin isteden?

Anonymkode: edf8b...c16

Jeg bruker også quetiapin for å roe tankekjør og for søvn. Det er den som har virket desidert best på meg. Og jeg har prøvd mye, også  A- og B-preparater. 

Vallergan var som å ta sukkertøy.  Overhode ikke noe virkning 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Hvilken behandling vil de gi deg for søvn da? Trodde ikke man kunne snakke seg til god søvn?

Ja godt spørsmål 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, emilie321 skrev:

Jeg bruker også quetiapin for å roe tankekjør og for søvn. Det er den som har virket desidert best på meg. Og jeg har prøvd mye, også  A- og B-preparater. 

Vallergan var som å ta sukkertøy.  Overhode ikke noe virkning 

Ja merket ikke mye effekt om det i det hele tatt var noen. Fikk de i går så må nok prøve litt til. Har også forsøkt mye. De fleste får jeg for mye bivirkninger av. Seroquel tåler jeg best og har fungert best. Trengte bare en liten pause for å unngå å øke dosen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det ikke bare å fornye vallergan resepten når du går tom, det skulle være en smal sak. Det som hjelper for meg er melatonin. Super virkning. Kan vel ikke forvente å få så mye behandling nå midt på sommeren uansett...

Anonymkode: 7dbfe...520

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, aa-k-j skrev:

Ja merket ikke mye effekt om det i det hele tatt var noen. Fikk de i går så må nok prøve litt til. Har også forsøkt mye. De fleste får jeg for mye bivirkninger av. Seroquel tåler jeg best og har fungert best. Trengte bare en liten pause for å unngå å øke dosen.

Nå bruker jeg det dobbelte av det du bruker, må det for å ha effekt. 

Skjønner at du er fortvilet,  det hadde jeg også vært. Kan du prøve å ta en prat med fastlegen igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og sovner på melatonin, men må bruke mer enn 1mg.  Prøv deg fram og øk dosen litt etter litt.  Jeg vet ikke hvor høyt man kan gå, men vet at i Sverige solgte de 6mg.  Leser på nett at 3mg om kvelden, en time før man legger seg er den mest vanlige dosen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Dorthe skrev:

Jeg og sovner på melatonin, men må bruke mer enn 1mg.  Prøv deg fram og øk dosen litt etter litt.  Jeg vet ikke hvor høyt man kan gå, men vet at i Sverige solgte de 6mg.  Leser på nett at 3mg om kvelden, en time før man legger seg er den mest vanlige dosen.

Jeg og sovner på Melatonin,  men våkner etter 1,5-2 timer og er da helt propell resten av natta. Så det fungerer ikke for alle, men det er verdt å prøve 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Dorthe skrev:

Jeg og sovner på melatonin, men må bruke mer enn 1mg.  Prøv deg fram og øk dosen litt etter litt.  Jeg vet ikke hvor høyt man kan gå, men vet at i Sverige solgte de 6mg.  Leser på nett at 3mg om kvelden, en time før man legger seg er den mest vanlige dosen.

Melatonin tåler jeg ikke. Blir bare enda mer urolig av den. Forstå det den som kan 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, emilie321 skrev:

Jeg og sovner på Melatonin,  men våkner etter 1,5-2 timer og er da helt propell resten av natta. Så det fungerer ikke for alle, men det er verdt å prøve 

Ja den kjenner jeg igjen bare jeg var propell hele dagen etter også. Var ganske frustrerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, emilie321 skrev:

Nå bruker jeg det dobbelte av det du bruker, må det for å ha effekt. 

Skjønner at du er fortvilet,  det hadde jeg også vært. Kan du prøve å ta en prat med fastlegen igjen?

Har sendt melding til den via legekontoret om at å ta fra meg seroquelen permanent ikke er en god ide og om hvorfor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte å skrive i starttråden at DPS skriver at med mindre tilstanden ikke endrer seg kan ikke kroniske søvnproblemene behandles med medisiner. Eller noe sånt sto det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, aa-k-j skrev:

Har sendt melding til den via legekontoret om at å ta fra meg seroquelen permanent ikke er en god ide og om hvorfor. 

Syns det virker ikke som det er mye til hjelp du får, bare surr jo og nå vil de ta fra deg det du sover på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, aa-k-j skrev:

Jeg glemte å skrive i starttråden at DPS skriver at med mindre tilstanden ikke endrer seg kan ikke kroniske søvnproblemene behandles med medisiner. Eller noe sånt sto det.

Jeg har nå gått på seroquel for søvnvansker siden 2009. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, aa-k-j skrev:

Jeg glemte å skrive i starttråden at DPS skriver at med mindre tilstanden ikke endrer seg kan ikke kroniske søvnproblemene behandles med medisiner. Eller noe sånt sto det.

Jeg har kroniske søvnproblemer og har hatt det i mange, mange år. Det eneste som hjelper meg er medisiner. Bruker også litt imovane når jeg trenger noe ekstra.

Uten medisiner mot søvn, så hadde jeg overhode ikke fungert og livet mitt hadde vært betydelig verre. Er veldig glad for at jeg har en fornuftig fastlege.  Han rådfører seg dessuten med en psykiater 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...