Gå til innhold

Tips til pålegg som ikke er kjøtt men som har lite kcal


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Mager hvitost smaker som plastikk for meg og kjøtt spiser jeg altfor mye av. Egg spiser jeg innimellom, men er redd for høyt kolesterol. 

Trenger rett og slett flere tips til pålegg og nye kombinasjoner. Veldig matlei og er på slanker’n. 

Anonymkode: 1b4b9...4e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, hva med fiskepudding?, makrell i tomat, røykelaks, peppermakrell, sardin, mager cottage chees, mager ost, leverpostei (går kanskje under kjøtt?), reker, krabbe og flere typer grønnsaker som agurk, paprika og tomat (men IKKE avokado).

Jeg tolket ikke fisk som kjøtt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fet fisk, som laks, makrell og sardiner er sunt, men ikke så kalorifattig. Men reker, crabsticks, tunfisk i vann, fiskekaker og fiskepudding har mye proteiner men lite fett og kalorier. (Så lenge du unngår majones...)

Plantego grønnsakspålegg (spes. variantene med rødbete eller grillet paprika&kikerter) er ellers et godt valg.

Syltetøy (med lite sukker), skivet frukt og grønt.

 

 

Anonymkode: fe516...0ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 6.7.2020 den 1.55, AnonymBruker skrev:

Mager hvitost smaker som plastikk for meg og kjøtt spiser jeg altfor mye av. Egg spiser jeg innimellom, men er redd for høyt kolesterol. 

Trenger rett og slett flere tips til pålegg og nye kombinasjoner. Veldig matlei og er på slanker’n. 

Anonymkode: 1b4b9...4e5

Tunfisk på boks.

Anonymkode: 55fdd...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, stjernestøv skrev:

Jeg liker den lette fløtemysosten. 

Den inneholder riktignok mindre fett enn den vanlig, men mye mer sukker... Jeg velger uhyre sjeldent lettprodukter da fettet som regel er byttet ut med sukker eller andre mindreverdige saker. Fett har kroppen bruk for, sukker trenger den slett ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
8 minutter siden, Lillemus skrev:

Den inneholder riktignok mindre fett enn den vanlig, men mye mer sukker... Jeg velger uhyre sjeldent lettprodukter da fettet som regel er byttet ut med sukker eller andre mindreverdige saker. Fett har kroppen bruk for, sukker trenger den slett ikke.

Å det visste jeg ikke. Kan bare spise den vanlige varianten da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Å det visste jeg ikke. Kan bare spise den vanlige varianten da. 

Den vanlige inneholder litt mer kalorier da, å da må man velge mellom sukker og fett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

girlinyellow

Syltetøy uten tilsatt sukker. Hjemmelaget er jo fort mer interessant. Digg sammen med low fat Cottage cheese 👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...