Gå til innhold

Så var det denne ferien da....


Gondor

Anbefalte innlegg

….. som skulle bli så fantastisk. Foreløpig er den ikke det. Jeg er der jeg ønsker å være men føler overhode ingen glede. Det begynte med paranoide tanker. Nå har det gått over til intenst tankekjør og tristhet.. I morgen kommer foreldrene mine på besøk og det er en enorm trigger. Jeg pøser innpå med ap og håper at det skal hjelpe etter hvert. Neida, jeg pøser ikke uhemmet innpå. Jeg har økt med 4 mg som jeg pleier å gjøre når det tårner seg. 

Jeg føler at det er et luksusproblem. At jeg skal være glad for at jeg i det hele tatt kan dra på ferie. Så jeg fiker til meg selv med det også. Vurderer å dra hjem en tur på mandag hvis dette ikke gir seg. Sånn som det er nå, gjemmer jeg meg inne på et rom og innbiller meg at jeg bare er et irritasjonsmoment for de andre.  Men søren heller, jeg gjør mye! Jeg er den eneste her som har lappen og av 6 dager har jeg vært 5 dager på fastlandet for å handle og gjøre diverse. Jeg kan ikke fordra det! I dag måtte jeg hente en gjest som jeg er veldig glad i, men jeg klarer ikke å vise det. Føler meg bare så annerledes enn de andre. Jeg skulle ønske jeg kunne gråte, men det klarer jeg ikke. 

Det er noe i blikket mitt som skremmer småbarna her nede. Jeg orker ikke småbarn akkurat nå. Jeg skulle ønske de ikke følte seg så tiltrukket av oss og holdt seg oppe hos seg selv. Jeg klarer ikke å se på dem med kjærlighet i blikket. Jeg synes de er en fucking ubeleilighet. Fy for et stygt menneske jeg er. 

Jeg orker ikke å vise trynet mitt til de andre. Hvis ikke dette gir seg drar jeg hjem på mandag. 

Er jeg bare en bortskjemt liten drittsekk? Ja, jeg føler det. Mine venninner skal ikke på ferie. De har ikke råd, så hvem er da jeg? 

Skulle så gjerne følt glede over det jeg så langt har tilgang på, men jeg klarer ikke. 

Skulle ønske jeg kunne forandre innstillingen til meg selv, men klarer ikke det heller. 

Føler meg virkelig som et utakknemlig beist. Jeg, som er verdens heldigste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trist å lese hvordan du har det. Jeg synes ikke du er en bortskjemt drittsekk. Du har det jo vondt. Og det har du jo lov til uansett hva du har eller ikke har av goder. 

Er det noen der på ferieplassen du kan snakke med om hvordan du har det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Gondor skrev:

….. som skulle bli så fantastisk. Foreløpig er den ikke det. Jeg er der jeg ønsker å være men føler overhode ingen glede. Det begynte med paranoide tanker. Nå har det gått over til intenst tankekjør og tristhet.. I morgen kommer foreldrene mine på besøk og det er en enorm trigger. Jeg pøser innpå med ap og håper at det skal hjelpe etter hvert. Neida, jeg pøser ikke uhemmet innpå. Jeg har økt med 4 mg som jeg pleier å gjøre når det tårner seg. 

Jeg føler at det er et luksusproblem. At jeg skal være glad for at jeg i det hele tatt kan dra på ferie. Så jeg fiker til meg selv med det også. Vurderer å dra hjem en tur på mandag hvis dette ikke gir seg. Sånn som det er nå, gjemmer jeg meg inne på et rom og innbiller meg at jeg bare er et irritasjonsmoment for de andre.  Men søren heller, jeg gjør mye! Jeg er den eneste her som har lappen og av 6 dager har jeg vært 5 dager på fastlandet for å handle og gjøre diverse. Jeg kan ikke fordra det! I dag måtte jeg hente en gjest som jeg er veldig glad i, men jeg klarer ikke å vise det. Føler meg bare så annerledes enn de andre. Jeg skulle ønske jeg kunne gråte, men det klarer jeg ikke. 

Det er noe i blikket mitt som skremmer småbarna her nede. Jeg orker ikke småbarn akkurat nå. Jeg skulle ønske de ikke følte seg så tiltrukket av oss og holdt seg oppe hos seg selv. Jeg klarer ikke å se på dem med kjærlighet i blikket. Jeg synes de er en fucking ubeleilighet. Fy for et stygt menneske jeg er. 

Jeg orker ikke å vise trynet mitt til de andre. Hvis ikke dette gir seg drar jeg hjem på mandag. 

Er jeg bare en bortskjemt liten drittsekk? Ja, jeg føler det. Mine venninner skal ikke på ferie. De har ikke råd, så hvem er da jeg? 

Skulle så gjerne følt glede over det jeg så langt har tilgang på, men jeg klarer ikke. 

Skulle ønske jeg kunne forandre innstillingen til meg selv, men klarer ikke det heller. 

Føler meg virkelig som et utakknemlig beist. Jeg, som er verdens heldigste!

Du er overhodet ingen bortskjemt drittsekk. Du fortjener da og dra på ferie. Og jeg tviler sterkt på at du skremmer barna. Du har det fryktelig vondt akkurat nå virker det som, og jeg synes det er trist at du ikke er veldig snill mot deg selv.

Og du er overhodet ikke et stygt menneske for å synes barna er en ubeleilighet, tror alle har følt det sånn en eller annen gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
29 minutter siden, Gondor skrev:

….. som skulle bli så fantastisk. Foreløpig er den ikke det. Jeg er der jeg ønsker å være men føler overhode ingen glede. Det begynte med paranoide tanker. Nå har det gått over til intenst tankekjør og tristhet.. I morgen kommer foreldrene mine på besøk og det er en enorm trigger. Jeg pøser innpå med ap og håper at det skal hjelpe etter hvert. Neida, jeg pøser ikke uhemmet innpå. Jeg har økt med 4 mg som jeg pleier å gjøre når det tårner seg. 

Jeg føler at det er et luksusproblem. At jeg skal være glad for at jeg i det hele tatt kan dra på ferie. Så jeg fiker til meg selv med det også. Vurderer å dra hjem en tur på mandag hvis dette ikke gir seg. Sånn som det er nå, gjemmer jeg meg inne på et rom og innbiller meg at jeg bare er et irritasjonsmoment for de andre.  Men søren heller, jeg gjør mye! Jeg er den eneste her som har lappen og av 6 dager har jeg vært 5 dager på fastlandet for å handle og gjøre diverse. Jeg kan ikke fordra det! I dag måtte jeg hente en gjest som jeg er veldig glad i, men jeg klarer ikke å vise det. Føler meg bare så annerledes enn de andre. Jeg skulle ønske jeg kunne gråte, men det klarer jeg ikke. 

Det er noe i blikket mitt som skremmer småbarna her nede. Jeg orker ikke småbarn akkurat nå. Jeg skulle ønske de ikke følte seg så tiltrukket av oss og holdt seg oppe hos seg selv. Jeg klarer ikke å se på dem med kjærlighet i blikket. Jeg synes de er en fucking ubeleilighet. Fy for et stygt menneske jeg er. 

Jeg orker ikke å vise trynet mitt til de andre. Hvis ikke dette gir seg drar jeg hjem på mandag. 

Er jeg bare en bortskjemt liten drittsekk? Ja, jeg føler det. Mine venninner skal ikke på ferie. De har ikke råd, så hvem er da jeg? 

Skulle så gjerne følt glede over det jeg så langt har tilgang på, men jeg klarer ikke. 

Skulle ønske jeg kunne forandre innstillingen til meg selv, men klarer ikke det heller. 

Føler meg virkelig som et utakknemlig beist. Jeg, som er verdens heldigste!

Det er ikke alltid man er i form til å være med familie å kose seg, det er ikke alltid kos. Jeg vil ikke si at du skal holde ut noe du ikke liker å være med på, heller reise hjem på mandag med god samvittighet. Du må gjøre det som passer deg, ikke bare please alle andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Glitter skrev:

Trist å lese hvordan du har det. Jeg synes ikke du er en bortskjemt drittsekk. Du har det jo vondt. Og det har du jo lov til uansett hva du har eller ikke har av goder. 

Er det noen der på ferieplassen du kan snakke med om hvordan du har det?

Ja, min eldste sønn men jeg vil ikke belemre ham for mye heller. Han klarer seg fint uten sine mors problemer. Foreldrene mine kommer i morgen og drar på mandag morgen. Jeg må bare holde ut til da. Gjøre gode miner til slett spill. Så får vi se hva jeg gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Gondor skrev:

Ja, min eldste sønn men jeg vil ikke belemre ham for mye heller. Han klarer seg fint uten sine mors problemer. Foreldrene mine kommer i morgen og drar på mandag morgen. Jeg må bare holde ut til da. Gjøre gode miner til slett spill. Så får vi se hva jeg gjør. 

Kan kanskje være lurt å dra hjem på mandag da. Det er bra å holde seg sosial og i aktivitet selv om man har det vondt, men å holde på maska over lang tid av gangen kan gjøre vondt verre er min erfaring. Jeg trenger å skjerme meg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, Glitter skrev:

Kan kanskje være lurt å dra hjem på mandag da. Det er bra å holde seg sosial og i aktivitet selv om man har det vondt, men å holde på maska over lang tid av gangen kan gjøre vondt verre er min erfaring. Jeg trenger å skjerme meg også. 

Det sier psykiateren min også. Jeg må skjerme meg når det begynner å gå trill rundt. Jeg trenger å stenge meg innpå et mørkt rom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Gondor skrev:

Det sier psykiateren min også. Jeg må skjerme meg når det begynner å gå trill rundt. Jeg trenger å stenge meg innpå et mørkt rom.

Av og til er det det man trenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Glitter skrev:

Av og til er det det man trenger. 

Ja av og til er det det mørke rommet som trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Gondor skrev:

Det er noe i blikket mitt som skremmer småbarna her nede. Jeg orker ikke småbarn akkurat nå. Jeg skulle ønske de ikke følte seg så tiltrukket av oss og holdt seg oppe hos seg selv. Jeg klarer ikke å se på dem med kjærlighet i blikket. Jeg synes de er en fucking ubeleilighet. Fy for et stygt menneske jeg er. 

Du er i hvert fall ikke alene om å føle det slik. "Alle" skal jo være så glade i barn, synes de er skjønne, gi de mye oppmerksomhet, la de få mye plass osv. og selvsagt er det riktig - det også - men for egen del ser jeg på barn som krevende, egoistiske og selvsentrerte som lager mye støy. Gjennom terapi har jeg innsett at jeg har overført mine egne holdninger til barn som de mine foreldre  kunne ha til tider, og det vil jeg ikke være bekjent av. Jeg har lært at barn skal lage støy nettopp fordi de er barn og ikke små voksne, så får vi voksne ev. gjøre egne tilpasninger om det blir for mye etter egne preferanser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Eva Sofie skrev:

Du er i hvert fall ikke alene om å føle det slik. "Alle" skal jo være så glade i barn, synes de er skjønne, gi de mye oppmerksomhet, la de få mye plass osv. og selvsagt er det riktig - det også - men for egen del ser jeg på barn som krevende, egoistiske og selvsentrerte som lager mye støy. Gjennom terapi har jeg innsett at jeg har overført mine egne holdninger til barn som de mine foreldre  kunne ha til tider, og det vil jeg ikke være bekjent av. Jeg har lært at barn skal lage støy nettopp fordi de er barn og ikke små voksne, så får vi voksne ev. gjøre egne tilpasninger om det blir for mye etter egne preferanser.

Jeg har ikke noe problem med barn sånn til vanlig, men disse virkelig klistrer seg på. I går kom de mens vi satt og spiste middag på terrassen og satte seg ned og glodde. Det var det ingen av oss som aksepterte så eldstemann ba dem ganske bryskt om å gå. Men disse barna skal ikke klage! Mine gutter tar dem med på båtturer hit og dit, fisketurer og lærer dem masse "sjøting". Foreldrene får i hvert fall slappet av! Jeg skjønner ikke at guttene mine orker, men de er unge og har vel større toleransegrense enn vi oldiser. 

Jeg har ikke hatt det så bra den siste uken og det er vel hovedgrunnen til at jeg ikke tåler dem. Nå har jeg økt ap i to dager og det hjelper, men jeg ser ikke for meg at jeg begynner å elske disse barna av den grunn. 

Små problemer fra et lite univers, men hvordan jeg har følt meg i det siste er ikke akkurat morsomt. Tankekjør og paranoide tanker er ikke bare, bare å deale med. Gud skje lov at jeg var smart nok til å ta med ekstra ap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Kalevaala skrev:

Håper det går bedre med deg nå, og hvis ikke håper jeg du har fått ro hjemme. 

Det går mye bedre takk og det skyldes ene og alene ap og at jeg fikk gått meg en tur. Mens jeg gikk i går følte jeg plutselig glede og landskapet forandret seg. Det så faktisk annerledes ut og jeg kjente meg igjen på en helt annen måte. Jeg tenker med gru på hvordan det ville ha vært hvis jeg ikke hadde tatt med ekstra ap. Nå har jeg det så bra at jeg ikke synes det er nødvendig å dra hjem. Vel, en del av meg har lyst til å dra hjem fordi jeg har lyst til å flate helt ut, ligge på et mørkt rom og ikke ta hensyn til andre enn meg selv. På den annen side er det så deilig her nede at jeg har lyst til å bli. Ferien tar fort nok slutt og plutselig er jeg hjemme igjen. 

Hvordan går det med deg? Er du på ferie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

På 12.7.2020 den 21.23, Gondor skrev:

Det går mye bedre takk og det skyldes ene og alene ap og at jeg fikk gått meg en tur. Mens jeg gikk i går følte jeg plutselig glede og landskapet forandret seg. Det så faktisk annerledes ut og jeg kjente meg igjen på en helt annen måte. Jeg tenker med gru på hvordan det ville ha vært hvis jeg ikke hadde tatt med ekstra ap. Nå har jeg det så bra at jeg ikke synes det er nødvendig å dra hjem. Vel, en del av meg har lyst til å dra hjem fordi jeg har lyst til å flate helt ut, ligge på et mørkt rom og ikke ta hensyn til andre enn meg selv. På den annen side er det så deilig her nede at jeg har lyst til å bli. Ferien tar fort nok slutt og plutselig er jeg hjemme igjen. 

Hvordan går det med deg? Er du på ferie?

hva er AP , Gondor ? 

Har det akkurat som deg for tiden. Gledet meg til ferie, men fikk skikkelig angstanfall og ligger rett ut nå. Blir så skuffet og lei meg og føler jeg svikter hele familien. Tar antidepressiva , vurderer å øke dosen men orker ikke kontakte legekontoret da legen min garantert er på ferie.. Hilsen meg Anni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dolmio
6 minutter siden, Annia36 skrev:

hva er AP , Gondor ? 

Har det akkurat som deg for tiden. Gledet meg til ferie, men fikk skikkelig angstanfall og ligger rett ut nå. Blir så skuffet og lei meg og føler jeg svikter hele familien. Tar antidepressiva , vurderer å øke dosen men orker ikke kontakte legekontoret da legen min garantert er på ferie.. Hilsen meg Anni

Antipsykotika 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.7.2020 den 11.58, Annia36 skrev:

hva er AP , Gondor ? 

Har det akkurat som deg for tiden. Gledet meg til ferie, men fikk skikkelig angstanfall og ligger rett ut nå. Blir så skuffet og lei meg og føler jeg svikter hele familien. Tar antidepressiva , vurderer å øke dosen men orker ikke kontakte legekontoret da legen min garantert er på ferie.. Hilsen meg Anni

Som dolmio helt riktig sier er ap antipsykotika. Jeg har det ganske bra nå, men dro hjem forrige uke og murte meg inne noen dager. Det var virkelig deilig. Nå sitter jeg inne på eget rom og har tenkt til å bli her resten av kvelden. De andre holder på med sitt. 

Jeg føler med deg. Følelsen av å svikte familien er veldig vond. Samtidig har du jo vondt i deg selv og det gjør det enda verre. Har du det bedre nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Gondor skrev:

Som dolmio helt riktig sier er ap antipsykotika. Jeg har det ganske bra nå, men dro hjem forrige uke og murte meg inne noen dager. Det var virkelig deilig. Nå sitter jeg inne på eget rom og har tenkt til å bli her resten av kvelden. De andre holder på med sitt. 

Jeg føler med deg. Følelsen av å svikte familien er veldig vond. Samtidig har du jo vondt i deg selv og det gjør det enda verre. Har du det bedre nå?

Så godt å høre - det er så viktig å gjøre det som fungerer for en selv. Skal bestille time hos legen min i morgen. Må diskutere hva jeg skal gjøre. Skjønner liksom ikke at jeg får dette tilbakefallet når jeg står på antidepressiva. Har så mange spørsmål, men så få svar..  Typisk at legen min er på ferie, men sånn er det jo midt i fellesferien. 

Ja det er virkelig vondt å føle at en ikke kan stille opp som mamma, det gjør det enda verre. Skulle gjerne byttet ut denne sykdommen med MYE annet. Har det så vondt nå. Men håpet er jo at det skal bli bedre.

Godt jeg har en snill mann som er flink til å finne på ting med barna. 

Sender deg en klem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du bestilt time hos legen? Hvordan har du det i dag?

Jeg for min del begynner å bli veldig lei av å være her og lengter hjem. Det er mange grunner til det. Men jeg er i hvert fall ikke en plaget sjel akkurat nå og det er deilig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Gondor skrev:

Fikk du bestilt time hos legen? Hvordan har du det i dag?

Jeg for min del begynner å bli veldig lei av å være her og lengter hjem. Det er mange grunner til det. Men jeg er i hvert fall ikke en plaget sjel akkurat nå og det er deilig. 

Hei. Ja, har bestilt time, og heldigvis var ikke legen min på ferie! Skjønner godt du vil hjem, jeg har holdt meg inne i 2 døgn og det hjelper faktisk (til tross for alle råd om å komme seg ut😌). Merker jeg ser frem til hverdagen igjen, synes det er tøft med denne lange ferien med barn, jeg. Kanskje det som trigger meg.. Har det helt ok i dag, takk som spør💚 hva med deg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at legen din er på jobb! Er det lenge til du har fått time? Fint å høre at du har det bedre i dag! Ja det hjelper faktisk å holde seg i ro en stund når man har det vanskelig. Gåtur i frisk luft funker ikke for meg når jeg har det dårlig. Da trigges bare enda mer. Jeg må stenge meg inne på rommet mitt og dra for gardinene. Det hjelper. Jeg begynner å se frem til hverdagen jeg også. Skal bli godt å komme i gjenge igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...