Gå til innhold

Økt sexlyst når man er deprimert


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har hatt flere depresjoner, og har i noen av dem fått økt sexlyst. Jeg mener ikke å ha mer sex som selvmedisinering, men en ekstremt høy sexlyst. Jeg har vanligvis under snittet høy sexlyst, så det er langt ifra normalen min. Det har vært så ekstremt at jeg nesten ikke har klart å tenke på noe annet, og det har vært sånn mens jeg har vært alvorlig deprimert så jeg har jo ikke hatt energien til å ha sex med noen heller. Å onanere i disse periodene har ikke hjulpet heller, det har vært like ille uansett. Har noen andre opplevd det samme, eller vet hva det kan komme av? Jeg synes at det er ganske snodig. 

Anonymkode: 4e5ee...872

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei det har jeg ikke opplevd. Jeg har veldig lite til ingen sexlyst når jeg ikke er ruset, av flere grunner. Men en av de er at jeg stort sett er deprimert. Har kun lest om nedsatt sexlyst ved depresjon jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt flere depresjoner, og har i noen av dem fått økt sexlyst. Jeg mener ikke å ha mer sex som selvmedisinering, men en ekstremt høy sexlyst. Jeg har vanligvis under snittet høy sexlyst, så det er langt ifra normalen min. Det har vært så ekstremt at jeg nesten ikke har klart å tenke på noe annet, og det har vært sånn mens jeg har vært alvorlig deprimert så jeg har jo ikke hatt energien til å ha sex med noen heller. Å onanere i disse periodene har ikke hjulpet heller, det har vært like ille uansett. Har noen andre opplevd det samme, eller vet hva det kan komme av? Jeg synes at det er ganske snodig. 

Anonymkode: 4e5ee...872

Jeg kan noen ganger bli litt mer lysten selv når jeg er deprimert. Ikke sånn voldsomt men likevel mer enn normalt for meg. Jeg tror det har noe med at en vil øke endorfinnivået eller noe i den dur. Som om kropp eller hodet vil ordne opp eller prøve å gjøre ting bedre i de deprimerte periodene. Det virker iallefall slik for meg uten å være sikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, merker ikke noe spesielt til det i depressive stunder, men noen ganger kan det jo være at jeg føler at jeg trenger sex for å føle meg litt bedre mentalt. Noen sier over her at det kan øke endorfinnivået i hjernen, og da føler man seg jo straks litt bedre etter en orgasme. Sex kan være en måte å trøste seg selv på. 

Anonymkode: 16ceb...8a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...