Gå til innhold

Noen som har opplevd at kjæresten reiste bort for lengre tid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Foreks til familie som kommer langveis fra/ jobb/ skole osv ?

Min mann dro bort for 4 uker forleden for å besøke familien sin. Føles litt rart at han skal være borte så lenge. Kan ikke si at jeg liker det. Men må bare akseptere det. 

Anonymkode: 4d9f8...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minutt siden, RamonaK skrev:

Jeg var borte fra kjæresten min et år. Det var jo litt trist, men det gikk.

Det er lenge . Hvordan var det da dere møttes igjen etter det året? 

Her er det kun snakk om 4 uker. Men må innrømme at det føltes rart å være borte fra hverandre mer enn 1 uke. Jeg trives uansett i eget selskap. 

Anonymkode: 4d9f8...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er lenge . Hvordan var det da dere møttes igjen etter det året? 

Her er det kun snakk om 4 uker. Men må innrømme at det føltes rart å være borte fra hverandre mer enn 1 uke. Jeg trives uansett i eget selskap. 

Anonymkode: 4d9f8...a21

Det var helt utrolig bra når vi møttes igjen 😀 det er vel det gladeste jeg har vært. 

Ja det føles rart når de er borte, man er jo vant til å ha de nær. Men nyt tiden alene, det er jo godt det også 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, RamonaK skrev:

Det var helt utrolig bra når vi møttes igjen 😀 det er vel det gladeste jeg har vært. 

Ja det føles rart når de er borte, man er jo vant til å ha de nær. Men nyt tiden alene, det er jo godt det også 😀

Det er sant  :) . Må ærlig talt si at jeg ble litt skuffet over at han valgte å besøke familien i så mange uker midt i ferieperioden. Han pleier vanligvis å kun reise bort for en uke. Men jeg får tenke positivt, og nyte egentiden  :)

Anonymkode: 4d9f8...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er sant  :) . Må ærlig talt si at jeg ble litt skuffet over at han valgte å besøke familien i så mange uker midt i ferieperioden. Han pleier vanligvis å kun reise bort for en uke. Men jeg får tenke positivt, og nyte egentiden  :)

Anonymkode: 4d9f8...a21

Ja gjør det. Man får jo sjelden tid til bare seg selv. Ja skjønner det , kanskje han savnet dem 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
4 minutter siden, RamonaK skrev:

Ja gjør det. Man får jo sjelden tid til bare seg selv. Ja skjønner det , kanskje han savnet dem 😀

Det er sant. Jeg skal nyte egentiden. :) . Det er sunt med litt alenetid. Han sier at han savner dem. 

Anonymkode: 4d9f8...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er sant. Jeg skal nyte egentiden. :) . Det er sunt med litt alenetid. Han sier at han savner dem. 

Anonymkode: 4d9f8...a21

Gjør det . Også får han tid til å savne deg litt også😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
24 minutter siden, RamonaK skrev:

Gjør det . Også får han tid til å savne deg litt også😀

Det er sant :D

Anonymkode: 4d9f8...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Foreks til familie som kommer langveis fra/ jobb/ skole osv ?

Min mann dro bort for 4 uker forleden for å besøke familien sin. Føles litt rart at han skal være borte så lenge. Kan ikke si at jeg liker det. Men må bare akseptere det. 

Anonymkode: 4d9f8...a21

En drøy mnd etter at vi ble i lag måtte han reise bort i 3 mnd på jobb og i tillegg gjorde en heftig orkan at han ble en uke forsinket hjem. Var den lengste uka i mitt liv, men herremin så deilig det var da han kom hjem! 

Men vi var veldig glade begge to da han fikk seg jobb på land og bare var borte to uker i slengen. Enda bedre var det et par år senere da han fikk jobb på hjemstedet og sluttet å pendle. 

Men kunne ikke du vært med en uke eller noe? Han må vel i karantene når han kommer hjem? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Lillemus skrev:

En drøy mnd etter at vi ble i lag måtte han reise bort i 3 mnd på jobb og i tillegg gjorde en heftig orkan at han ble en uke forsinket hjem. Var den lengste uka i mitt liv, men herremin så deilig det var da han kom hjem! 

Men vi var veldig glade begge to da han fikk seg jobb på land og bare var borte to uker i slengen. Enda bedre var det et par år senere da han fikk jobb på hjemstedet og sluttet å pendle. 

Men kunne ikke du vært med en uke eller noe? Han må vel i karantene når han kommer hjem? 

Tenker på det samme. Mener jo at han kunne tilbudt meg å være med i en ukes tid.  Men det er hans valg. Han ønsket å reise alene nå i sommer. Han sa at jeg kunne være med til vinteren heller.  Jeg var litt skuffet over det, men jeg sa at den avgjørelsen må han ta selv og at det gikk greit for meg. Nytter ikke å protestere. Må heller bare la han reise og kose seg, og heller kjenne på at det er lang tid og savn om han gjør. 

Jeg tror ikke at han må i karantene. 

Anonymkode: 4d9f8...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Mannen og jeg ble sammen akkurat da vi startet studiene. Etter 5 år da vi var ferdige, måtte han i militæret. Han fikk ikke lov til å reise hjem under rekruttskolen, mener det var 6 uker. Han hadde ikke telefon, men ringte meg fra telefonkiosk en gang eller to i uka. Og så skrev vi kort - tettskrevne kort og brev 😊

Jo, vi savnet hverandre, men det gikk jo greit. Han var i militæret i et halvt år den gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var den som reiste bort i 5 uker på et rehabiliteringsopphold for et par år siden. Av praktiske årsaker dro ikke jeg hjem i helgene pga. rehabiliteringssenterets beliggenhet, men min tidligere samboer kom og overnattet og var med meg en langhelg i denne perioden. Men, lite å finne på for et samboerpar/kjærestepar når man ikke har lov til å være i oppholdsrom der det kan oppholde seg andre pasienter av personvernhensyn. Vi var for det meste "innesperret" på mitt/vårt rom samt at vi dro også til den lille bygdas sentrum, men det var gjennomgått på en formiddag  
Jeg tror nok at når jeg trolig må dit en neste gang (innen maksimalt halvannet til to års tid) blir oppholdets varighet på mellom 6-8 uker, men om jeg kan få det kortet noe ned, forsøker jeg det. Da vil jeg også så langt det lar seg gjøre, å ha med meg mine personlige assistenter slik at jeg står mer fri til å gjøre hva jeg vil og ikke er bundet til personalets kapasitet og tid til enhver tid. Det vil gi økt frihet, noe personlig assistanse er ment å gi. Personlig gikk ukene rasende fort for min del fordi det skjedde faglige ting, aktiviteter og sosiale aktiviteter på kveldstid.

Jeg tror samboeren min kjedet seg mer enn meg i de 5 ukene oppholdet varte. Han var tross alt helt alene (jeg var omgitt av haugevis med mennesker) og kom hjem til tomt hus hver dag. Nettopp derfor gikk det med en hel del timer i telefon - å snakke sammen i telefon tror jeg er viktig for å bevare kontakten når man må være lenge fra hverandre som par. Jeg hadde jo tilrettelagt endel middager som bare var mulige å ta opp fra fryseren for ham og varme i mikro (skjemte ham litt bort  ). Alle som vet hvordan det er å leve i et forhold, vet hvor tomt huset blir når den ene mangler - særlig over tid. På den andre siden tror jeg også at han for sin del nøt litt å ha huset helt for seg selv - i hvert fall de to-tre første ukene, men deretter merket også han at leiligheten var stille, han som kunne tilbringe store deler av døgnets timer fremfor PC-en uten problemer.

Jeg har i hvert fall merket på nåværende samboer at han ikke blir helt seg selv når jeg ikke er hjemme 3-5 dager pga. sykehusinnleggelser. Vanskelig å beskrive, men kanskje mer rastløs, klar til å ta impulsive besøk til sykehuset omtrent på minuttet osv. Jeg tror det kan ha en sammenheng med at han lettere kjeder seg og ikke helt ser samme grunnene til å bli

værende hjemme alene. Men jeg tror også han har stor omsorg for meg - det må jeg for all del legge til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå du skrev «i lengre tid» trodde jeg det var snakk om år. Fire uker er ingenting, med mindre man har vært sammen kortere enn som så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.7.2020 den 17.49, AnonymBruker skrev:

Det er sant  :) . Må ærlig talt si at jeg ble litt skuffet over at han valgte å besøke familien i så mange uker midt i ferieperioden. Han pleier vanligvis å kun reise bort for en uke. Men jeg får tenke positivt, og nyte egentiden  :)

Anonymkode: 4d9f8...a21

Jeg ser at flere som har svart deg, viser til andre situasjoner enn din som har medført atskillelse i flere uker, som jobb, sykdom m.m. Poenget i ditt tilfelle er jo at han prioriterer/velger å bruke hele ferien (?) sammen med familien sin men uten deg. Det hadde jeg reagert på, og stusser over at han ikke kan reise "hjem" i to uker og bruke to uker på ferie sammen med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 minutter siden, Babette skrev:

Jeg ser at flere som har svart deg, viser til andre situasjoner enn din som har medført atskillelse i flere uker, som jobb, sykdom m.m. Poenget i ditt tilfelle er jo at han prioriterer/velger å bruke hele ferien (?) sammen med familien sin men uten deg. Det hadde jeg reagert på, og stusser over at han ikke kan reise "hjem" i to uker og bruke to uker på ferie sammen med deg.

Han fikk 5 uker ferie. Brukte 1 uke med meg før han dro. Men reiste bort etter det for 4 uker. Han kunne ha reist tidligere, og valgte å bruke første uke med meg. Men det som jeg reagerte på var at han velger hele 4 uker med familien uten meg. Og at jeg ble alene resten av ferien min. Men det går greit. Jeg har bare aldri opplevd den type situasjon før. 

Anonymkode: 4d9f8...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Han fikk 5 uker ferie. Brukte 1 uke med meg før han dro. Men reiste bort etter det for 4 uker. Han kunne ha reist tidligere, og valgte å bruke første uke med meg. Men det som jeg reagerte på var at han velger hele 4 uker med familien uten meg. Og at jeg ble alene resten av ferien min. Men det går greit. Jeg har bare aldri opplevd den type situasjon før. 

Anonymkode: 4d9f8...a21

Ja det går sikkert greit å være alene og 4 uker går fort, men når man lever i et samboerforhold har man ikke bare seg selv å ta hensyn til. Samtidig ville det føles feil om det var et pliktløp å tilbringe ferietid med deg, man er gjerne for stolt til å stille krav i en slik situasjon. Men igjen: Jeg forstår godt at du reagerer på prioriteringen og tenker at han enten burde ha forkortet turen til familien eller bedt deg bli med/komme etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, Babette skrev:

Ja det går sikkert greit å være alene og 4 uker går fort, men når man lever i et samboerforhold har man ikke bare seg selv å ta hensyn til. Samtidig ville det føles feil om det var et pliktløp å tilbringe ferietid med deg, man er gjerne for stolt til å stille krav i en slik situasjon. Men igjen: Jeg forstår godt at du reagerer på prioriteringen og tenker at han enten burde ha forkortet turen til familien eller bedt deg bli med/komme etter.

Det er godt å høre forståelsen din for mitt tankesett. Jeg reagerte på prioriteringen.  Jeg forstår jo at familien hans ikke ser han så ofte som jeg gjør. Men det er lett å føle seg litt nedprioritert i slike situasjoner. Følte meg litt ensom da han dro. Men jeg føler det går bedre nå. 

Anonymkode: 4d9f8...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
24 minutter siden, Babette skrev:

Ja det går sikkert greit å være alene og 4 uker går fort, men når man lever i et samboerforhold har man ikke bare seg selv å ta hensyn til. Samtidig ville det føles feil om det var et pliktløp å tilbringe ferietid med deg, man er gjerne for stolt til å stille krav i en slik situasjon. Men igjen: Jeg forstår godt at du reagerer på prioriteringen og tenker at han enten burde ha forkortet turen til familien eller bedt deg bli med/komme etter.

Det som også skjer er at jeg får lyst til å gi han ekstra følelse av savn etter meg med å vise meg litt utilgjengelig når han ringer eller tar kontakt. Men jeg har ikke gjort det. Har besvart så fort jeg kan. 

Anonymkode: 4d9f8...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det som også skjer er at jeg får lyst til å gi han ekstra følelse av savn etter meg med å vise meg litt utilgjengelig når han ringer eller tar kontakt. Men jeg har ikke gjort det. Har besvart så fort jeg kan. 

Anonymkode: 4d9f8...a21

Ja, det kan være en god idé å la ham vente litt før du svarer, dvs. ikke gi inntrykk av at du bare sitter og venter på livstegn fra ham. Jeg får inntrykk av at han har tar det meste av plassen i forholdet og styrer deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...