Gå til innhold

Tror dere at det blir mye korona i landet nå når de åpner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva tenker dere? Fra 15 juli åpnes det for Europa til Norge. Kun fåtalls land det blir karantene for. Jeg er redd det blir kraftig økning av viruset. 

Anonymkode: 6729b...0a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere? Fra 15 juli åpnes det for Europa til Norge. Kun fåtalls land det blir karantene for. Jeg er redd det blir kraftig økning av viruset. 

Anonymkode: 6729b...0a1

Blir nok det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror den kommer "tilbake" ja, men så vil en stramme inn mer også går den ned, også åpner en mer opp igjenn så kommer den tilbake, osv, men månedene går og til slutt kommer en vaksine, som forhåpentligvis virker, så lever vi lykkelige i alle våre dager :) 

Anonymkode: f37ef...923

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Ja, jeg tror det går opp og så må det evt. lukkes ned igjen. Åpningen er unødvendig, folk må klare i å la være å reise for en periode når vi har den verste pandemien på hundre år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Drømmeautomat skrev:

Ja, jeg tror det går opp og så må det evt. lukkes ned igjen. Åpningen er unødvendig, folk må klare i å la være å reise for en periode når vi har den verste pandemien på hundre år. 

Åpningen var nødvendig for ikke å strupe økonomien totalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Uenig. Hvis vi må stenge ned igjen pga. økt smitte tynes økonomien mye mer enn det man mister på manglende turistbesøk. I verste fall får vi en nedstengning der bare matbutikker og apotek er åpne, som vi har sett i andre land. Da strupes økonomien. Vi burde sitte stille i båten til vi har en vaksine eller en behandling som virker godt.

Faktisk kunne det meste av dette vært unngått hvis vi hadde vært villige til å "ofre" reisenæringen allerede i januar/februar, ved å innføre streng innreisekontroll. Reisinæringen kunne blitt kompensert for dette og vi ville sluppet mesteparten av konsekvensene for resten av økonomien. Jeg er fortsatt sjokkert over hvor ubeskrivelig elendig denne pandemien har vært takla av WHO og de aller fleste vestlige land, definitivt inkludert Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...