Gå til innhold

Kontakte lege om ikke greier stå imot?


Villanda

Anbefalte innlegg

Hvis ikke jeg greier stå imot på egenhånd, å ta medisiner nå for å få ro og helst sove, Ville da bli kvetiapin og/eller mianserin. Er det ok for et døgn? Kanskje morgendagen, hvis jeg får sovet ut, blir bedre. Eller burde jeg egentlig be om hjelp, fastlege i såfall? Føler det er lite å be om hjelp for da, men jeg er usikker. Det er nok ikke farlig å utføre det jeg vil, med mindre det kommer utav kontroll som i forfjor. Vet nå egetnlig ikke hva legen skal kunne gjøre. Vil vel neppe gi meg beroligende medisin. eller er det mulig hun ville gi f.e. seroquel i normale doser, som jeg kunne også ta på dagen? I fjor sommer fikk jeg lov av daværende behandler å ta Sobril. Tre om dagen, men jeg greidde da ikke fordele dem utover døgnet. Mulig sette meg i kontakt med AAT, men den kontakten er jo bare en liten del av hele døgnet. Ikke misforstå, jeg ønsker ikke å bli lagt inn, det er bare hvis det komm er helt utav kontroll og blir farlige doser og jeg ikke kan motstå. Jeg pleier være mye flinkere til å holde ut. Er ikke sikker på om jeg gjør det nå. @kupton, hva ville du sagt om en sånn pasient kom til deg?

Endret av Villanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke så impulsiv heldigvis. Klarte roe ned med musikk i øra. Og kom meg ut og henta bossdunk, og gått på butikken. Bare 5 min å gå, men likevel. Trudde på et (eller flere) tidspunkt tidligere i dag at jeg kom meg ikke ut av leiliheten. Bare å satse på å sove lenger enn til halv fire i natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som et veldig konstruktivt, fornuftig og fint spørsmål, men litt standard, konstruert? Det har jeg allerede reflektert over. Som jeg skrev, det er jeg usikker på. Det spørsmålet stilte jeg meg selv i innlegget "Vet nå egetnlig ikke hva legen skal kunne gjøre. Vil vel neppe gi meg beroligende medisin. eller er det mulig hun ville gi f.e. seroquel i normale doser, som jeg kunne også ta på dagen? I fjor sommer fikk jeg lov av daværende behandler å ta Sobril. Tre om dagen, men jeg greidde da ikke fordele dem utover døgnet. Mulig sette meg i kontakt med AAT, men den kontakten er jo bare en liten del av hele døgnet. Ikke misforstå, jeg ønsker ikke å bli lagt inn, det er bare hvis det komm er helt utav kontroll og blir farlige doser og jeg ikke kan motstå."

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, Villanda skrev:

Høres ut som et veldig konstruktivt, fornuftig og fint spørsmål, men litt standard, konstruert? Det har jeg allerede reflektert over. Som jeg skrev, det er jeg usikker på. Det spørsmålet stilte jeg meg selv i innlegget "Vet nå egetnlig ikke hva legen skal kunne gjøre. Vil vel neppe gi meg beroligende medisin. eller er det mulig hun ville gi f.e. seroquel i normale doser, som jeg kunne også ta på dagen? I fjor sommer fikk jeg lov av daværende behandler å ta Sobril. Tre om dagen, men jeg greidde da ikke fordele dem utover døgnet. Mulig sette meg i kontakt med AAT, men den kontakten er jo bare en liten del av hele døgnet. Ikke misforstå, jeg ønsker ikke å bli lagt inn, det er bare hvis det komm er helt utav kontroll og blir farlige doser og jeg ikke kan motstå."

 

Hva mener du med at spørsmålet er konstruert ?

Anonymkode: 30ae4...d47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med at spørsmålet er konstruert ?

Anonymkode: 30ae4...d47

Mente egentlig  OPPkonstruert. Litt vanskelig å forklare.  Falskt? Kunstig? Et spørsmål som på en måte ikke er et spørsmål fordi en har svaret allerede.

Kanskje kunstig. Virker som sånn standardsvar.  "Korrekt" svar. For å få den andre til å reflektere selv. Men  jeg synes ikke spørsmålet liksom passer sammen med teksten det var kommentar til. Jeg synest spørsmålet virker kunstig fordi jeg mener halve innlegget mitt består av refleksjoner rundt hva lege kan gjøre. Jeg skrev ikke bokstavelig "som jeg ikke kan gjøre selv",  men trodde det lå der implisitt at det var det jeg mente.

Egentlig fint du spurte. Synes det er interessant med språk. Jeg måtte sjekke om det betydde det jeg mente. Fant at jeg glemte "opp-' Men det er kanskje et diffust begrep. Men det var nå det ordet som slo meg.

 

Endret av Villanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, Villanda skrev:

Mente egentlig  OPPkonstruert. Litt vanskelig å forklare.  Falskt? Kunstig? Et spørsmål som på en måte ikke er et spørsmål fordi en har svaret allerede.

Kanskje kunstig. Virker som sånn standardsvar.  "Korrekt" svar. For å få den andre til å reflektere selv. Men  jeg synes ikke spørsmålet liksom passer sammen med teksten det var kommentar til. Jeg synest spørsmålet virker kunstig fordi jeg mener halve innlegget mitt består av refleksjoner rundt hva lege kan gjøre. Jeg skrev ikke bokstavelig "som jeg ikke kan gjøre selv",  men trodde det lå der implisitt at det var det jeg mente.

Egentlig fint du spurte. Synes det er interessant med språk. Jeg måtte sjekke om det betydde det jeg mente. Fant at jeg glemte "opp-' Men det er kanskje et diffust begrep. Men det var nå det ordet som slo meg.

 

det var derfor jeg spurte , utenom medisiner kan ikke hun gjøre så mye . 

 

 

Anonymkode: 30ae4...d47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det var derfor jeg spurte , utenom medisiner kan ikke hun gjøre så mye . 

 

 

Anonymkode: 30ae4...d47

Derfor hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du litt på hugget?

Anonymkode: 30ae4...d47

Nei. forstår ikke. Det er sant.

Derfor du spurte hva en lege kan gjør, fordi du tenker en lege ikke kan gjøre noe anna enn med medisiner? 

Mitt tanke om det står jo i hovedinnlegget. Jeg leser der at jeg kom vel fram til at utenom medisin, kunne hun kanskje sette meg i kontakt med AAP. Kanskje sperrene mine ville blitt litt bedre da, om jeg hadde avtaler.

Endret av Villanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...