Gå til innhold

Spørsmål om AD Kupton


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har blitt tilbudt Remeron.

Er det en «snill» type AD eller er den nokså potent?

Er den forbundet med mange bivirkninger?

Er den virksom på både depresjon og angst?

Burde jeg velge den framfor en annen type når jeg sliter med angst og depresjoner?

Takknemlig for svar.

Anonymkode: 54ac2...9ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest dolmio

Min sønn har erfaring med denne. Den var virksom men hadde bivirkninger han ikke aksepterte, så han gikk over til wellbutrin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har blitt tilbudt Remeron.

Er det en «snill» type AD eller er den nokså potent?

Er den forbundet med mange bivirkninger?

Er den virksom på både depresjon og angst?

Burde jeg velge den framfor en annen type når jeg sliter med angst og depresjoner?

Takknemlig for svar.

Anonymkode: 54ac2...9ae

Jeg deler ikke inn i snill og potent. Remeron er et utmerket AD - på linje med mange andre.

Den vanligste bivirkningen som noen klager på, er økt matlyst. Den kan gi hangover de første dager. Den hjelper godt på søvnen og har ikke seksuelle bivirkninger.

Den virker både på anget og depresjon.

Jeg vet ikke nok om deg til å si om den er førstevalg for deg, eller om det er en annen AD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, kupton skrev:

Jeg deler ikke inn i snill og potent. Remeron er et utmerket AD - på linje med mange andre.

Den vanligste bivirkningen som noen klager på, er økt matlyst. Den kan gi hangover de første dager. Den hjelper godt på søvnen og har ikke seksuelle bivirkninger.

Den virker både på anget og depresjon.

Jeg vet ikke nok om deg til å si om den er førstevalg for deg, eller om det er en annen AD.

Takk Kupton. Jeg ønsker ikke et AD med økt matlyst som bivirkning så den er nok utelukket. Synd det for den hjelper på søvn, angst og depresjon og det er noe jeg sliter mye med i hverdagen. Hva bør du vite om meg for å si om den er førstevalg eller ei 

Anonymkode: 54ac2...9ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 timer siden, dolmio skrev:

Min sønn har erfaring med denne. Den var virksom men hadde bivirkninger han ikke aksepterte, så han gikk over til wellbutrin. 

Har Wellbutrin virket bra på ham?

Anonymkode: 54ac2...9ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker ikke et AD med økt matlyst som bivirkning så den er nok utelukket.

Husk nå at en bivirkning ikke er obligatorisk. Kanskje er det 10-20% som opplever det. Hvis du er en av disse, kan du jo skifte da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk Kupton. Jeg ønsker ikke et AD med økt matlyst som bivirkning så den er nok utelukket. Synd det for den hjelper på søvn, angst og depresjon og det er noe jeg sliter mye med i hverdagen. Hva bør du vite om meg for å si om den er førstevalg eller ei 

Anonymkode: 54ac2...9ae

Husk at du ikke er pålagt å spise dersom du skulle få økt matlyst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Janus30 skrev:

Husk at du ikke er pålagt å spise dersom du skulle få økt matlyst. 

Nei, det er klart, men om TS er som meg, matglad og som kan ty til «trøstespising», kan en slik ekstra matlyst være veldig vanskelig å motstå. 

På en annen side kan selvfølgelig medisiner gi økt energi i hverdagen, bedre søvn og mindre behov for trøstespising eller gjøre feil matvalg når man er helt søvndeprivert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk Kupton. Jeg ønsker ikke et AD med økt matlyst som bivirkning så den er nok utelukket. Synd det for den hjelper på søvn, angst og depresjon og det er noe jeg sliter mye med i hverdagen. Hva bør du vite om meg for å si om den er førstevalg eller ei 

Anonymkode: 54ac2...9ae

Da har du SSRI type AD og ty til. Men disse har tap av sexlyst, og vanskeligheter med innsovning som bivirkning. Du trenger ikke gå opp i vekt selv om du går på en medisin som har det som bivirkning. Jeg har gått ned 17 kg på zyprexa, som er den mest fetende AP. Ved hjelp av slanking.

Anonymkode: 21f4a...aa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...