Gå til innhold

Synes du avgifter på tobakk og alkohol bør nedjusteres?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, Trine skrev:

Mulig de er det, selv om jeg tviler jeg tviler. Uansett, poenget er at avgiftene ikke fungerer til formålet og bør derfor ses på som unødvendig.

Jeg jobber med å slutte og røyke. Har holdt meg borte fra sigaretter i 7 måneder og noe av det som holder meg igjen til å ikke og begynne igjen, er nettopp de høye prisene. Så høye avgifter kan bidra litt for noen til å holde seg unna tobakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, emilie321 skrev:

Jeg jobber med å slutte og røyke. Har holdt meg borte fra sigaretter i 7 måneder og noe av det som holder meg igjen til å ikke og begynne igjen, er nettopp de høye prisene. Så høye avgifter kan bidra litt for noen til å holde seg unna tobakk.

Ja, de hjelper sikkert for de som vil slutte, men på et tidspunkt startet du jo å røyke, så da hjalpe det ikke med høye avgifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Trine skrev:

Ja, de hjelper sikkert for de som vil slutte, men på et tidspunkt startet du jo å røyke, så da hjalpe det ikke med høye avgifter.

Tror ikke det var så høye avgifter da jeg begynte å røyke på 70 tallet, men mulig jeg tar feil.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, emilie321 skrev:

Tror ikke det var så høye avgifter da jeg begynte å røyke på 70 tallet, men mulig jeg tar feil.

 

Nei, det vet jeg ingenting om, for da var jeg ikke engang født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 timer siden, kupton skrev:

Nei, heller opp - særlig på tobakk og snus.

Hvor skadelig er snus?

Anonymkode: 7c541...1fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, kupton skrev:

Nei, heller opp - særlig på tobakk og snus.

Hvorfor sidestiller du røyk og snus? 
 

Jeg mener det er et veldig dårlig valg å begynne med snus hvis du ikke røyker fra før - men at flere røykere går over til snus gir jo enorme positive effekter for folkehelsen. 

Endret av ISW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, kupton skrev:

I følge de siste studier er snus langt skadeligere enn før antatt. 

Den ene måneden er det nesten like farlig som røyk, så er det ikke det. De studiene som har fulgt livsløp til en gruppe menn i Sverige viste ingen økt dødelighet blant snusere.

 

Ellers kan man kjapt finne masse studier som feks denne (som viser noe annet enn att snus er "langt skadeligere enn før antatt".

 

https://forskning.no/royking-samfunn-sykdommer/snusing-oker-ikke-risikoen-for-slag-eller-hjertesykdom/1289732

Anonymkode: 28282...117

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er utmerket at slikt som ikke er bra for oss eller miljøet er dyrt. Snus, røyk, alkohol, godteri, drivstoff og annet. Jeg håper det blir mye dyrere å fly etter corona. Det kan godt bli så dyrt at det blir slutt på at folk flest reiser til syden haugevis av ganger i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...