Gå til innhold

Spare til lappen og gå ned i vekt samtidig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg vil spare til lappen, men med en student-budsjett, så er det ikke mye man får spart. Har ikke helse til å ha en jobb i tillegg. 

Derfor spør jeg her om dette er et kosthold som kan fungere i lengden; 1 speilegg med bønner og 1 frukt om dagen. Da får jeg litt fett gjennom steking, proteiner gjennom egg/bønner og litt karboghydrater gjennom frukten. Hva tenker dere? Kan ikke få det billigere og sunnere enn dette. 

Anonymkode: 8b8bb...d32

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil spare til lappen, men med en student-budsjett, så er det ikke mye man får spart. Har ikke helse til å ha en jobb i tillegg. 

Derfor spør jeg her om dette er et kosthold som kan fungere i lengden; 1 speilegg med bønner og 1 frukt om dagen. Da får jeg litt fett gjennom steking, proteiner gjennom egg/bønner og litt karboghydrater gjennom frukten. Hva tenker dere? Kan ikke få det billigere og sunnere enn dette. 

dette er bare tull.

Anonymkode: c1dd2...be7

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lillemus
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det der vil fungere en dag så vil du være så sulten at du kaster deg over alt du finner. Minst 3 måltider om dagen + frukt. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kayia
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke få det billigere og sunnere enn dette. 

Jo. 

Endret av Kayia
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
2 timer siden, Lillemus skrev:

Det der vil fungere en dag så vil du være så sulten at du kaster deg over alt du finner. Minst 3 måltider om dagen + frukt. 

Jeg har ofte droppet å lage middag fordi jeg klarer ikke å la rester ligge igjen i kjøleskapet. Må spise alt. Derfor har jeg ofte kjøpt ferdig middag, slik at jeg ikke ender opp med å spise mer. Vet ikke hvordan jeg skal klare å sette opp et ordentlig matbudsjett, gå ned i vekt og samtidig spare til lappen. Er helt håpløs. Leste om lavkarbo og det skal tydeligvis redusere sultfølelsen. Er der ideen kom fra. Må ned i vekt og må ha råd til lappen. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Trenger hjelp med å sette opp en matplan. Vekten må ned. Jeg blir tjukkere og tjukkere. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lillemus
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ofte droppet å lage middag fordi jeg klarer ikke å la rester ligge igjen i kjøleskapet. Må spise alt. Derfor har jeg ofte kjøpt ferdig middag, slik at jeg ikke ender opp med å spise mer. Vet ikke hvordan jeg skal klare å sette opp et ordentlig matbudsjett, gå ned i vekt og samtidig spare til lappen. Er helt håpløs. Leste om lavkarbo og det skal tydeligvis redusere sultfølelsen. Er der ideen kom fra. Må ned i vekt og må ha råd til lappen. 

Det er riktig at man får større metthetsfølelse på lavkarbo, men det er ikke nødvendigvis et veldig billig kosthold. Å spise ett egg + en frukt om dagen har INGENTING med lavkarbo å gjøre. Les deg grundig opp på det dersom du har tenkt å prøve! Det handler om å spise så ren mat som mulig, som egg, rent kjøtt/fisk/kylling, fete meieriprodukter som rømme, cf og smør (ikke melk), frø (ikke korn) og grønnsaker som vokser over bakken (salat, paprika, agurk, tomat, blomkål, brokkoli, andre kålvekster) + løk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

Artikler fra forsiden

• Opprett ny...