Gå til innhold

Når behandler har ferie


Villanda

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Villanda skrev:

En uke er ikke lenge, men neste uke er det egentlig 3 uker siden jeg bad om hjelp. Det er kanskje ikke objektivt lenge, men en uke på toppen av disse to siste ukene FØLES lenge i denne tilstanden. 

Det er fortsatt ikke lenge å vente. Jeg tenker at du har for høye forventninger om hvor fort du skal få mer hjelp. 

Bra at behandler er tilbake neste uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, frosken skrev:

Det er fortsatt ikke lenge å vente. Jeg tenker at du har for høye forventninger om hvor fort du skal få mer hjelp. 

Bra at behandler er tilbake neste uke. 

Vet det. Sa jo det selv at det bare FØLES lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, stjernestøv skrev:

Ja forstår det, hva med å ringe dem opp igjen i morgen? Si at du trenger hjelp, men egentlig burde de jo ha forstått det nå. Det er noe som feiler her føler jeg. 

Nei, vil ikke mase mer. Skal greie meg.

Endret av Villanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor er du innlagt? 

Anonymkode: 10cc2...c05

Sannsynligvis fordi hn trenger det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor klarer du deg ikke uten uketlige psykologtimer?

Anonymkode: 2a750...ec1

Fordi jeg er syk....

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor er du innlagt? 

Anonymkode: 10cc2...c05

Fordi jeg er syk...

........................

Det er vel forskjellige grader av sykdom og hjelpebehov også innen psykisk helse. Som TS her så opplever jeg at en uke kan være uendelig lenge. Det er plass til uendelig mye smerte på den tiden. 

Jeg trenger mer enn en psykiatertime i uken for å komme meg gjennom, men akkurat den timen representerer håp for meg. Jeg føler at det er den som skal få meg fremover.

Innleggelsene forklarte jeg jo- det er for å unngå langvarige innleggelser som jeg hadde før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Fru2020 skrev:

Jeg føler med deg. Sommerferien kan være grusom lang. Ikke lett når behandler er på ferie. Min har ikke tatt ut ferien enda, men jeg gruer meget allerede. 

Trenger man virkelig henvisning for å kontakte AAT hos dere? Jeg kan kontakte når jeg vil/ved behov. Dette for å forebygge innleggelser.

Jeg kjenner meg også igjen i det å ville sove uken vekk. Jeg har tid for innleggelse neste uke og skjønner ikke helt hvordan jeg skal klare dagene. Jeg har endt opp med å bare ligge i sengen. Men det er jo lettere for meg som ikke har noen andre å ta hensyn til. 

Jeg synes det virker som om du håndterer dette bra egentlig jeg. Du sier du jobber etter planen din, har kommet deg en tur på jobb. Synes det er imponerende når du har det så vanskelig. Så er det "bare" å fortsette å gjøre så mange gode ting som mulig mens du venter, selv om man føler man jobber i oppoverbakke. 

Takk. Ja må i utgangspunktet ha henvisning til AAT her slik jeg forstår det. Med mindre noe anna er avtalt. I fjor sommer hadde jeg avtale om å kunne kontakte dem direkte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Villanda skrev:

Takk. Ja må i utgangspunktet ha henvisning til AAT her slik jeg forstår det. Med mindre noe anna er avtalt. I fjor sommer hadde jeg avtale om å kunne kontakte dem direkte. 

Så dumt at du trenger henvisning. Kunne du ringt den og spurt om henvisningen fra i fjor fremdeles gjelder. Kanskje de kan snu seg rundt når de ser at det er et behov?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Fru2020 skrev:

Så dumt at du trenger henvisning. Kunne du ringt den og spurt om henvisningen fra i fjor fremdeles gjelder. Kanskje de kan snu seg rundt når de ser at det er et behov?

Tror nok ikke den gjelder.  Da ville behandler sagt det. Nei, vil ikke mase mer. Skal holde ut på et vis.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Villanda skrev:

Tror nok ikke den gjelder.  Da ville behandler sagt det. Nei, vil ikke mase mer. Skal holde ut på et vis.  

Dumt at det skal være slik. Men det høres ut som om du vet hva du må gjøre for å holde ut og at du stort sett holder deg til planen. Så er det nok lurt å legge ned lista og akseptere at sånn blir denne uken. 

Hvilken dag skal du til behandler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, frosken skrev:

Det er fortsatt ikke lenge å vente. Jeg tenker at du har for høye forventninger om hvor fort du skal få mer hjelp. 

Bra at behandler er tilbake neste uke. 

Jeg skrev jo egentlig alt det selv. Men kan man ikke vente de vurderer behovet for hjelp?. Greier meg, men er jo litt skremmende at de ikke gjør en vurdering. Hvordan skal de kunne ha gjort en vurdering. Jeg kan ikke skrive alt i en melding. Det er ikke plass til. Henviste til notat gjort tidligere.  Når de kun har åpna noen medikamentnotat, så har de egentlig ikke kunne tatt stilling til om det var behov.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fru2020 skrev:

Dumt at det skal være slik. Men det høres ut som om du vet hva du må gjøre for å holde ut og at du stort sett holder deg til planen. Så er det nok lurt å legge ned lista og akseptere at sånn blir denne uken. 

Hvilken dag skal du til behandler?

Har opprinnelig time den 19.08. Vet ikke om får time før. Hun har sikkert mye å gjøre med andre pasienter som også har venta. Time hos fastlege 14. for evt forlenga s.m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! 19. er jo lenge til. Håper hun har tid til å gjøre en vurdering før det, selv om det nok er travelt med oppstart etter ferien.

Har du god kontakt med fastlegen slik at du kan få en god samtale der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Villanda skrev:

Jeg skrev jo egentlig alt det selv. Men kan man ikke vente de vurderer behovet for hjelp?. Greier meg, men er jo litt skremmende at de ikke gjør en vurdering. Hvordan skal de kunne ha gjort en vurdering. Jeg kan ikke skrive alt i en melding. Det er ikke plass til. Henviste til notat gjort tidligere.  Når de kun har åpna noen medikamentnotat, så har de egentlig ikke kunne tatt stilling til om det var behov.

 

Enig i at du skrev det samme som jeg påpekte:-)

Jeg synes de skulle ha kontaktet deg etter din henvendelse, men at det hadde vært ok om de sa at de anbefalte deg å vente til din faste behandler var tilbake. Også mener jeg at du klarer å ta kontakt på nytt om det er nødvendig. 

Kan godt hende det jeg nå skriver ikke stemmer, men jeg synes din opptatthet denne gangen av hvordan DPS har håndtert din henvendelse (det med at du følger med på hvilke dokumenter som blir åpnet i journalen din, skriver om det på dol osv), minner litt om hvor "opphengt" du ble i det med lamictal forrige gang ting var vanskelig. Blir litt som om du fikserer på hva de gjør og forteller oss lite om hvordan du selv tilbringer dagene. Skjønner at du skulle ønske du fikk hjelp raskere, men tenker at du kanskje bør forsøke å holde fokus på noe annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, frosken skrev:

Enig i at du skrev det samme som jeg påpekte:-)

Jeg synes de skulle ha kontaktet deg etter din henvendelse, men at det hadde vært ok om de sa at de anbefalte deg å vente til din faste behandler var tilbake. Også mener jeg at du klarer å ta kontakt på nytt om det er nødvendig. 

Kan godt hende det jeg nå skriver ikke stemmer, men jeg synes din opptatthet denne gangen av hvordan DPS har håndtert din henvendelse (det med at du følger med på hvilke dokumenter som blir åpnet i journalen din, skriver om det på dol osv), minner litt om hvor "opphengt" du ble i det med lamictal forrige gang ting var vanskelig. Blir litt som om du fikserer på hva de gjør og forteller oss lite om hvordan du selv tilbringer dagene. Skjønner at du skulle ønske du fikk hjelp raskere, men tenker at du kanskje bør forsøke å holde fokus på noe annet. 

Ja, det kunne kanskje vært ok om de kontakta meg og hadde vurdert at det var best. Bedre i alle fall. Med tanke på andre også så er det vel tryggest å skaffe  info. før en vurderer hjelpebehovet. 

Nei.., jeg synest det er kjempevanskelig å ta kontakt. Jeg venter i det lengste. Det er ikke sånn at jeg tar kontakt med en gang noe blir vanskelig. Vet faktisk ikke om jeg greier ta kontakt på nytt nei. 

Jeg venta lenge på telefonen som var sagt jeg skulle få. Tenkte at hvis de hadde åpna journalen kom de sikkert til å ringe snart. Stressa med det til  begynne med. "Tenk om de skulle ringe uten at eg fikk det med meg, eller når jeg ikke kunne ta tlf., el. f.e. i kassa på butikken"

Nei, skriver ikke alt på DOL. Hvordan jeg tilbringer dagene? Tenker du på om jeg jobber selv for å bli bedre eller generelt? F.e. i går: Opp kl 07, to timer på jobb. På butikken. Hjem. Spise. Gjøre ingenting. Skrive på DOL.  På butikken til fots for å hente en pakke fra posten. Hjem. Sett en dokumentar. Sittet ute og halvsovet. Spist. En del tid innimellom gjort ingenting. Ikke motivert eller med energi til å gjøre noe. Lagt meg 18.30. 

I dag opp kl 07. Spist. Sett TV. Gjort ingenting. Vurdert om skal innom jobb, men dropper det. Planen var annenhver dag, og var der i går. 

Tenker på å gå på butikken, men utsetter det fordi jeg da først må vaske meg og bytte tøy. Ville kjøpt noe å spise, for har ikke lyst på noe av det jeg har, men venter med både å handle og spise.  Tenker at kunne jeg bare gått som jeg er, skulle jeg kommet meg på butikken. 

Det jeg gjør krever mye energi. Som å skulle gå tur med influensa og høy feber. Konsentrasjon som om jeg var full.

Trøtt etter kun to timer på jobb. Trøtt av aktivitet og å skulle forholde meg til andre.

Men har de aller fleste dager gått en liten tur og hatt kontakt med andre mennesker.

Dagene er forskjellige.  En dag kan jeg gjøre flere ting, en annen tilbringe halve dagen i senga.

Når med familien varierende behov for å være alene og ligge. For første gang i voksen alder fått beskjed om å gå i dusjen fordi jeg ser ustelt ut.

Det ønsket om å kunne sove bort tiden. Gitt etter for lysta til  prøve det noen få ganger, men ikke gjennom et helt døgn og ikke helt i det siste. Ellers prøvd å utsette det halvtime for halvtime.

Vil være og vil ikke være, sammen med andre. Blir trøtt av det hvis mer emenn 15 min.

Det er når jeg er mest frustrert jeg skriver om det her. Prøver virkelig å ha andre fokus. Det negative blir kanalisert her, men prøver jo ha andre fokus ellers. Jeg gjør det. Var med på en del med fam. i helgen. Greit nok så lenge jeg ikke prøvde gape over for mye og jeg kunne trekke meg tilbake. Eller det varierte. Ene dagen je lå halve dagen var hos familie. Ble nok så skuffa over ar jeg orka så lite kontakt med andre. Følte meg så dum som hadde reist til dem og så ville jeg bare være alene. Da lå jeg og grein halve dagen.

Reiste med buss, turte ikke kjøre selv.

Vanskelig for å bestemme meg for ting, så blir mye sittende og lure på om jeg skal gjøre sånn eller sånn, 

Vet ikke. Føles lett som om jeg skriver om en annen når jeg skal forklare hvordan jeg har det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å forklare hvordan det er. Det med energi som om fysisk syk og konsentrasjon som om full. Eller energi og konsenteasjon som om man ikke har sovet på et døgn selv om en har sovet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...