Gå til innhold

Høres det sannsynlig ut?


Gjest dolmio

Anbefalte innlegg

Gjest dolmio

Min mann ble akutt syk denne uka. Jeg måtte dra hjem fra jobb for å være med han til sykehuset idag. 

Jeg sendte en fin melding til nærmeste leder og forklarte, men fikk et kort og kaldt «Ok.» til svar. Jeg begynte å grine, og kommer ikke til å forklare ting mer, bare si «jeg må dra hjem». 

Jeg gikk på høygir idag, og jeg gjorde jobben på halve tiden så de ikke skulle sette inn vikar. Følte også at jeg dummet meg ut overfor avdelingsoverlegen som min mann var hos fordi han kastet opp i korridoren og jeg sa ting jeg angrer på. 

I ettermiddag klappet jeg sammen, jeg føler meg temmelig utmattet og har hodepine. 

Er så lei av sykdom og å se min mann slik. Han er alvorlig syk, men vill ikke ha hjelp og skal liksom gjøre alt selv. 

Det er tøft å stå i dette alene. Jeg har ingen å snakke med om dette heller. Prøvde å snakke med mine kolleger på jobben idag men ble avvist.

Jeg tror jeg bllr utmattet fordi jeg står alene i en tøft situasjon - høres det sannsynlig ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
3 minutter siden, dolmio skrev:

Jeg tror jeg bllr utmattet fordi jeg står alene i en tøft situasjon - høres det sannsynlig ut?

Det synes jeg høres veldig sannsynlig ut. Det er faktisk veldig utmattende å stå aleine i tøffe situasjoner. 

Synes det var leit å lese om dine opplevelser med kolleger og på sykehuset. Skjønner at det var tøft! 

Her på dol er et kort "ok"-svar i 99 % av tilfellene ment som dritt til den som har skrevet noe. Men i rl er det ikke sikkert at det er sånn. Lederen som svarte deg var kanskje veldig opptatt og stresset og hadde kanskje ikke tid til å svare noe lengre enn det? Prøv å ikke tenke så mye over det. Du fikk sagt ifra, og du fikk svar. 🙂

Jeg synes du bør denne kravene til deg selv ift mannen din. Selv om han er alvorlig syk, så er han voksen. Du kan ikke ta eneansvaret for hans ve og vel. Han må vise litt interesse selv også. Hvis han ikke ønsker hjelp, hvorfor skal du da hjelpe ham? 

Anonymkode: f3658...f1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres veldig slitsomt og tøft ut. I tillegg reagerer du sterkt på ting som jeg ikke ville ofret en tanke, som at sjefen bare svarer OK.

OK er bra. OK betyr at alt er i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dolmio
5 minutter siden, Grendel skrev:

OK er bra. OK betyr at alt er i orden.

Jeg har faktisk ikke tenkt over det du sier før nå. Jeg har alltid tolket slikt som at noe er galt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dolmio

Takk for svarene. Jeg er nok bare veldig sliten. Min mann har så mange sykdommer at legene ikke finner en god smertelindring til han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
5 minutter siden, dolmio skrev:

Jeg har faktisk ikke tenkt over det du sier før nå. Jeg har alltid tolket slikt som at noe er galt :) 

Det er fordi du er miljøskadd av dol ;)

Anonymkode: f3658...f1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, dolmio skrev:

Jeg har faktisk ikke tenkt over det du sier før nå. Jeg har alltid tolket slikt som at noe er galt :) 

Jeg tenker at et "OK" fra sjefen er et svar du kan slå deg til ro med og fint ta som en aksept for at hun forstår at du må gjøre de prioriteringer du må akkurat nå. Mange svarer "OK" i farten som bare for å si at "jeg har lest" eller "jeg forstår" eller "det er greit". Jeg oppfatter i hvert fall sjelden at det er noe negativt i et "OK" - litt avhengig av konteksten selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, dolmio skrev:

Min mann ble akutt syk denne uka. Jeg måtte dra hjem fra jobb for å være med han til sykehuset idag. 

Jeg sendte en fin melding til nærmeste leder og forklarte, men fikk et kort og kaldt «Ok.» til svar. Jeg begynte å grine, og kommer ikke til å forklare ting mer, bare si «jeg må dra hjem». 

Jeg gikk på høygir idag, og jeg gjorde jobben på halve tiden så de ikke skulle sette inn vikar. Følte også at jeg dummet meg ut overfor avdelingsoverlegen som min mann var hos fordi han kastet opp i korridoren og jeg sa ting jeg angrer på. 

I ettermiddag klappet jeg sammen, jeg føler meg temmelig utmattet og har hodepine. 

Er så lei av sykdom og å se min mann slik. Han er alvorlig syk, men vill ikke ha hjelp og skal liksom gjøre alt selv. 

Det er tøft å stå i dette alene. Jeg har ingen å snakke med om dette heller. Prøvde å snakke med mine kolleger på jobben idag men ble avvist.

Jeg tror jeg bllr utmattet fordi jeg står alene i en tøft situasjon - høres det sannsynlig ut?

Så leit å høre om mannen din. Jeg tror også at ok er et bra svar å få i den sammenhengen. Trist at du føler deg avvist av kollegaene dine. Det må jo være fryktelig slitsomt om å være alene om alt, ikke rart du blir utmattet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, dolmio skrev:

Takk for svarene. Jeg er nok bare veldig sliten. Min mann har så mange sykdommer at legene ikke finner en god smertelindring til han. 

Jeg tenker at du har for mye å stå i på hjemmebane. Det er tappende og vanskelig det å stå i sånne ting alene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
43 minutter siden, dolmio skrev:

Jeg har faktisk ikke tenkt over det du sier før nå. Jeg har alltid tolket slikt som at noe er galt :) 

Det er riktig som Grendel sier.

Jeg og mine kolleger får også bare ok fra sjefen. Da er hun stresset. Av og til slenger hun på noe mer, men som oftest er det bare ok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, dolmio skrev:

Min mann ble akutt syk denne uka. Jeg måtte dra hjem fra jobb for å være med han til sykehuset idag. 

Jeg sendte en fin melding til nærmeste leder og forklarte, men fikk et kort og kaldt «Ok.» til svar. Jeg begynte å grine, og kommer ikke til å forklare ting mer, bare si «jeg må dra hjem». 

Jeg gikk på høygir idag, og jeg gjorde jobben på halve tiden så de ikke skulle sette inn vikar. Følte også at jeg dummet meg ut overfor avdelingsoverlegen som min mann var hos fordi han kastet opp i korridoren og jeg sa ting jeg angrer på. 

I ettermiddag klappet jeg sammen, jeg føler meg temmelig utmattet og har hodepine. 

Er så lei av sykdom og å se min mann slik. Han er alvorlig syk, men vill ikke ha hjelp og skal liksom gjøre alt selv. 

Det er tøft å stå i dette alene. Jeg har ingen å snakke med om dette heller. Prøvde å snakke med mine kolleger på jobben idag men ble avvist.

Jeg tror jeg bllr utmattet fordi jeg står alene i en tøft situasjon - høres det sannsynlig ut?

Hei

mange mennesker er lite følsomme.

jeg har lært at når mennesker underretter meg om sorg, sykdom, slitenhet, utbrenthet og utmattelse, så svarer man ikke bare Ok.

det er ikke greit!

da jeg var avdelingsleder i en barnehage, gikk dette dårlig da jeg ikke forstod at ord som Ok, ikke alltid er tilstrekkelig for andre, særdels dårlig for mennesker i en vanskelig situasjon.

etter at dette ble oppklart, har jeg ingen vansker lenger i mitt ansvar som arbeidsleder, jeg tenkte bare ikke over at andre oppfattet , ord som feks , Ok, på den måten.

jeg har autisme, det er min forklaring, andre har sine forklaringer og grunner. Viktig er at du er bevisst at folk har sine svakheter dessverre.

jeg ville aldri såre/krenke noen, Med ønske/ ambisjoner om det:-(, aldri!! men jeg tror jeg i min tidligere uvitenhet dessverre har gjort det.

så jeg håper du bedre greier sette ting i perspektiv videre. Vi som sårer andre, vi mangler ofte sosiale antenner.

jeg har jobbet hardt for å få bedre sosiale , og jeg er veldig glad for dette selv, da jeg virkelig ikke ønsket såre og krenke andre.

en leder har dessverre ikke alltid selvinnsikt, den må du best sørge for å ha selv .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finnes det en pasientorganisasjon for sykdommen/sykdommene til mannen din?

I såfall kan du sjekke om de tilbyr likeperson for pårørende. Noen har ikke bare likepersoner for den syke, men også pårørende som er kurset som likeperson. Sånn mtp på at du ikke har noen å prate med. Det er også pårørende som deltar i pasientorganisasjoner som kan ha stor nytte av det. Tenkte å nevne det siden jeg vet at mange har utbytte av det, både pasienter og pårørende.

 

Som de andre sier, OK kan bety akkurat det. Jeg kjenner flere som uttrykker seg kort på melding uten at det ligger noe mer bak.

Det er naturlig å bli sliten når du opplever mye nå. Håper du får litt pusterom til å ta vare på deg selv også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutter siden, Madelenemie skrev:

Hei

mange mennesker er lite følsomme.

jeg har lært at når mennesker underretter meg om sorg, sykdom, slitenhet, utbrenthet og utmattelse, så svarer man ikke bare Ok.

det er ikke greit!

da jeg var avdelingsleder i en barnehage, gikk dette dårlig da jeg ikke forstod at ord som Ok, ikke alltid er tilstrekkelig for andre, særdels dårlig for mennesker i en vanskelig situasjon.

etter at dette ble oppklart, har jeg ingen vansker lenger i mitt ansvar som arbeidsleder, jeg tenkte bare ikke over at andre oppfattet , ord som feks , Ok, på den måten.

jeg har autisme, det er min forklaring, andre har sine forklaringer og grunner. Viktig er at du er bevisst at folk har sine svakheter dessverre.

jeg ville aldri såre/krenke noen, Med ønske/ ambisjoner om det:-(, aldri!! men jeg tror jeg i min tidligere uvitenhet dessverre har gjort det.

så jeg håper du bedre greier sette ting i perspektiv videre. Vi som sårer andre, vi mangler ofte sosiale antenner.

jeg har jobbet hardt for å få bedre sosiale , og jeg er veldig glad for dette selv, da jeg virkelig ikke ønsket såre og krenke andre.

en leder har dessverre ikke alltid selvinnsikt, den må du best sørge for å ha selv .

 

Vel. Tror du forsøkte å såre noen her for en stund siden ved å insinuere at en person her inne var falsk. Du skrev åpent og ærlig om hva du mente den personen hadde gjort og hvordan den personen var i virkeligheten. At slik personen fremstod her nærmest var et skalkeskjul. 

Anonymkode: f3658...f1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, dolmio skrev:

 

Jeg tror jeg bllr utmattet fordi jeg står alene i en tøft situasjon - høres det sannsynlig ut?

Veldig trist å lese dolmio, skjønner godt du er på felgen, det hadde vi alle vært i en slik situasjon. Har du noen ok naboer du kan snakke med? Om ikke så finnes alltids dol... vi er litt som baren "cheers" (for de som er gamle nok til å huske den..... :- ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, dolmio skrev:

Jeg har faktisk ikke tenkt over det du sier før nå. Jeg har alltid tolket slikt som at noe er galt :) 

Jeg skjønner deg jeg da vedr. svaret fra sjefen, og jeg synes det er et ufølsomt svar. Hvem er det som ikke har tid til å skrive en liten hyggelig kommentar til, liksom? 
 

Jeg håper det går bra med mannen din🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dolmio

Mine problemer er bare bagateller, hverdagslivets påkjenninger. Så jeg burde ikke skrevet denne tråden. Men takkk for svar, uansett. Satte veldig stor pris på dem. 

Endret av dolmio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, dolmio skrev:

Mine problemer er bare bagateller, hverdagslivets påkjenninger. Så jeg burde ikke skrevet denne tråden. Men takkk for svar, uansett. Satte veldig stor pris på dem. 

Det sa jeg ikke. Jeg tenker det er tungt å ha en syk mann du må ta deg av. Du var et godt menneske som dro fra jobben for å hjelpe ham. Uansett hva sjefen tenker så gjorde du den riktige tingen. 

Du burde gi deg selv en medalje og ikke kjeft. Det er det jeg mener. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...