Jump to content
Sign in to follow this  
emilie321

Øyemigrene?

Recommended Posts

emilie321

I løpet av de siste 4 ukene har jeg opplevd å få synsforstyrrelser 3 ganger. Synsforstyrrelsen varer ca 1 time, kanskje litt mindre. Da greier jeg nesten ikke å lese teksten på mobilen og jeg ser et sikksakk mønster skrått over teksten. Akkurat som at det flimrer. Veldig ubehagelig,  men ikke vondt. I dag fikk jeg vondt i hode etterpå, såpass at jeg tok 1g Paracet (Husker ikke om jeg fikk vondt i hode de andre gangene). 

I dag søkte jeg på nettet og da kom det opp at det kunne være øyemigrene.  Har aldri hørt om det før og lurer derfor veldig på dette.  Er det noen som har hatt lignende før eller noen som vet noe om dette?  Skal snart til fastlegen og har tenkt til å nevne dette for han, men hadde vært fint å høre fra noen andre om dette.

Fortsetter under...

påskelilje

Jeg har det. Auramigrene har jeg forstått at det heter. Kommer veldig plutselig og varer i 30-45 minutter. Når siksak-flimringen er midt i synsfeltet  ser jeg omtrent ingenting. Har aldri fått det mens jeg kjører bil. Kun én gang med hodeverk etterpå, da var jeg helt utmattet i noen timer.

Det kan gå måneder mellom hver gang,  men jeg har ikke funnet ut hva som utløser det.

emilie321
7 minutter siden, påskelilje skrev:

Jeg har det. Auramigrene har jeg forstått at det heter. Kommer veldig plutselig og varer i 30-45 minutter. Når siksak-flimringen er midt i synsfeltet  ser jeg omtrent ingenting. Har aldri fått det mens jeg kjører bil. Kun én gang med hodeverk etterpå, da var jeg helt utmattet i noen timer.

Det kan gå måneder mellom hver gang,  men jeg har ikke funnet ut hva som utløser det.

Takk for svar.

Jeg har bare hatt sikksakk flimringen  på skrått over synsfeltet,  men kan forestille meg hvordan det er hvis det kommer i synsfeltet. De gangene jeg har hatt det, så har det kommet på kvelden. Håper virkelig ikke at dette kommer til å komme ofte. 

Kalevaala
emilie321
39 minutter siden, Kalevaala skrev:

Takk for svar.

Da er det iallefall ikke noe farlig, bare ubehagelig (hvis det er dette)

Kalevaala
8 timer siden, emilie321 skrev:

Takk for svar.

Da er det iallefall ikke noe farlig, bare ubehagelig (hvis det er dette)

Jeg glemte å si: Hvis du aldri har hatt dette før, og ikke har fått diagnose må du gå til fastlegen din og få sjekket det opp. Selv om det er mest sannsynlig at det er migrene, kan det også være andre ting og det er det viktig å få utelukket. 

Annonse

emilie321
4 timer siden, Kalevaala skrev:

Jeg glemte å si: Hvis du aldri har hatt dette før, og ikke har fått diagnose må du gå til fastlegen din og få sjekket det opp. Selv om det er mest sannsynlig at det er migrene, kan det også være andre ting og det er det viktig å få utelukket. 

Ja, må ta dette opp med fastlegen.  Synes det er flaut, for det er jo hele tiden noe med meg.

Kalevaala
20 timer siden, emilie321 skrev:

Ja, må ta dette opp med fastlegen.  Synes det er flaut, for det er jo hele tiden noe med meg.

Ikke tenk på det. Fastlegen gjør bare jobben sin og tenker ikke at du er der for ofte. Du kan ikke være noen annen enn den du er.

Noen mennesker har vært heldige, og er nesten aldri hos legen. Andre må gå dit ofte. Det er ikke din skyld.