Gå til innhold

Er ikke autister velkommen på Kvinneguiden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har mistet oversikten over hvor mange ganger jeg er kastet ut fra Kvinneguiden. Er vi ikke velkommen der? Hvorfor blir autister alltid mislikt og diskriminert?

Anonymkode: 95768...e4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tenkte akkurat på det. Jeg tror noen autister kan fremstå som veldig ufølsomme og rett fram, de sier akkurat hva de mener og synes om ting -uten å pakke det inn. Stiller ofte kritiske spørsmål, gjerne med en ufin undertone, er sta og påståelige og nekter å vike en tomme for andres meninger eller forsøk på korrigeringer. Slikt kan oppfattes som frekt og støtende for andre, og av den grunn blir de nok ofte rapportert. Jeg mistenker at minst 90% av ufine kommentarer folk får på dol, kommer fra autister av den typen. Om ikke man kan oppføre seg som det vi andre kaller sivilisert, så er det vel ingen grunn til å henge på noe nettforum hvor mennesker sosialiserer. Da får man vel heller henge på egne forum for likesinnede. Tenker jeg. 

Anonymkode: c9968...dcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har mistet oversikten over hvor mange ganger jeg er kastet ut fra Kvinneguiden. Er vi ikke velkommen der? Hvorfor blir autister alltid mislikt og diskriminert?

Anonymkode: 95768...e4f

Det handler ikke om diagnose men om at du kanskje ikke helt forstår sosiale koder og hvordan man oppfører seg. (men det kan du jo heldigvis lære med litt hjelp)

Anonymkode: 25a32...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte akkurat på det. Jeg tror noen autister kan fremstå som veldig ufølsomme og rett fram, de sier akkurat hva de mener og synes om ting -uten å pakke det inn. Stiller ofte kritiske spørsmål, gjerne med en ufin undertone, er sta og påståelige og nekter å vike en tomme for andres meninger eller forsøk på korrigeringer. Slikt kan oppfattes som frekt og støtende for andre, og av den grunn blir de nok ofte rapportert. Jeg mistenker at minst 90% av ufine kommentarer folk får på dol, kommer fra autister av den typen. Om ikke man kan oppføre seg som det vi andre kaller sivilisert, så er det vel ingen grunn til å henge på noe nettforum hvor mennesker sosialiserer. Da får man vel heller henge på egne forum for likesinnede. Tenker jeg. 

Anonymkode: c9968...dcb

Fisker du etter krangling eller er du bare ekstremt trangsynt? Har du linker til dokumentasjon på påstandene dine?

Ts fikk ihvertfall svar på spørsmålet sitt. Hvorfor blir hun(han?) kastet ut av kvinneguiden? Fordi kvinneguiden domineres av slike som deg.

Er du autist? Hvis ikke, burde du kanskje tenke litt over hvordan du selv er. Ufølsom, pynter ikke på noe, kritisk, ufin undertone, frekk, støtende. Hva er din forklaring? Er denne oppførselen kun uakseptabel når den kommer fra noen med en utviklingsforstyrrelse? Hvorfor henger du på et forum hvor folk sosialiserer når du ikke klarer oppføre deg som en sivilisert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, Trine skrev:

Fisker du etter krangling eller er du bare ekstremt trangsynt? Har du linker til dokumentasjon på påstandene dine?

Ts fikk ihvertfall svar på spørsmålet sitt. Hvorfor blir hun(han?) kastet ut av kvinneguiden? Fordi kvinneguiden domineres av slike som deg.

Er du autist? Hvis ikke, burde du kanskje tenke litt over hvordan du selv er. Ufølsom, pynter ikke på noe, kritisk, ufin undertone, frekk, støtende. Hva er din forklaring? Er denne oppførselen kun uakseptabel når den kommer fra noen med en utviklingsforstyrrelse? Hvorfor henger du på et forum hvor folk sosialiserer når du ikke klarer oppføre deg som en sivilisert?

Nuvel. Hvis du leser en gang til så ser du at jeg ikke generaliserer autister. Jeg skriver noen autister, og seinere denne typen autister som peker tilbake på beskrivelsen jeg hadde om noen autister . Selv du må vel være enig i at noen autister oppfører seg sånn? 

Her er det nok du som er ute etter å krangle gitt, og måten du svarer på gir meg tanker om å innlemme deg i nevnte gruppe. 

Anonymkode: c9968...dcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte akkurat på det. Jeg tror noen autister kan fremstå som veldig ufølsomme og rett fram, de sier akkurat hva de mener og synes om ting -uten å pakke det inn. Stiller ofte kritiske spørsmål, gjerne med en ufin undertone, er sta og påståelige og nekter å vike en tomme for andres meninger eller forsøk på korrigeringer. Slikt kan oppfattes som frekt og støtende for andre, og av den grunn blir de nok ofte rapportert. Jeg mistenker at minst 90% av ufine kommentarer folk får på dol, kommer fra autister av den typen. Om ikke man kan oppføre seg som det vi andre kaller sivilisert, så er det vel ingen grunn til å henge på noe nettforum hvor mennesker sosialiserer. Da får man vel heller henge på egne forum for likesinnede. Tenker jeg. 

Anonymkode: c9968...dcb

Har du autisme?

Anonymkode: 0e851...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nuvel. Hvis du leser en gang til så ser du at jeg ikke generaliserer autister. Jeg skriver noen autister, og seinere denne typen autister som peker tilbake på beskrivelsen jeg hadde om noen autister . Selv du må vel være enig i at noen autister oppfører seg sånn? 

Her er det nok du som er ute etter å krangle gitt, og måten du svarer på gir meg tanker om å innlemme deg i nevnte gruppe. 

Anonymkode: c9968...dcb

Og videre kommer 90% av all dårlig oppførsel fra autister som dette, hva nå enn det skulle bety. Disse "noen" som du beskriver, er ikke mer enn den normale variasjonen i befolkningen generelt. Åpne øynene dine litt, idioter finnes i alle folkegrupper! Og de virkelige drittsekkene finner du ikke blant autister, vi er nemlig ikke så utspekulerte som nevrotypiske kan være. Ofte ikke så gode på empati heller, og empati kan forklares som evnen til å vite nøyaktig hva som må til for å ødelegge dagen til en annen, og nei, empati er ikke det samme som sympati. Du må gjerne plassere meg i den gruppen, det spiller ingen rolle for meg hva du mener om meg. Jeg er på noen facebook-grupper for folk med asperger. Stort mer forståelsesfulle mennesker skal du lete lenge etter. Der er nemlig ingen redde for det/de som er litt annerledes. Jeg har også erfaring med nevrotypiske sin evne til å overtolke noe som ikke skal tolkes, og få noe positivt til å bli negativt. Så mye av det du anser som ufint og frekt, sikker på at det ikke bare var slik du valgte å tolke det?

Selvfølgelig oppfører noen autister seg sånn, akkurat som noen nevrotypiske oppfører seg sånn. Det forandrer ikke det faktum at du og endel andre på bl.a kvinneguiden har et forskrudd bilde av autisme, er blottet for vilje til å lære, er ekstremt fordommsfulle ovenfor en gruppe mennesker, og oppfører dere på samme måte som dere selv beskriver "ondsinnede" autister. Det er ikke noe noen får gjort noe med, for dere kjenner jo alle én autist som er akkurat slik, og glemmer at dere også kjenner en og annen uten diagnosen, men med verre oppførsel.

Poenget mitt er uansett at du trekker forhastede konklusjoner om hvorfor ts ble kastet ut av kvinneguiden. Du spurte ikke, du bare antok at ts var en av disse autistene som tydeligvis ikke klarer oppføre seg. Du ser en mulighet til å rakke ned på autister, og du griper den momentant. Selv jeg har fått med meg at autister ikke blir særlig godt mottatt på kvinneguiden. Kvinneguiden styres nemlig av "perfekte" bedrevitere av det mest fordomsfulle slaget. De deler ditt syn (det du omtaler som "noen autister", men hvor du avslører at du mener "de fleste") på autister. For de kjenner alle en idiot med autisme. Vel, jeg kjenner mange idioter uten autisme.

Det mest ondskapsfulle, fordomsfulle, hatefulle, sårende, støtende osv, man finner på kvinneguiden, kommer ikke fra de med autisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, Trine skrev:

Og videre kommer 90% av all dårlig oppførsel fra autister som dette, hva nå enn det skulle bety. Disse "noen" som du beskriver, er ikke mer enn den normale variasjonen i befolkningen generelt. Åpne øynene dine litt, idioter finnes i alle folkegrupper! Og de virkelige drittsekkene finner du ikke blant autister, vi er nemlig ikke så utspekulerte som nevrotypiske kan være. Ofte ikke så gode på empati heller, og empati kan forklares som evnen til å vite nøyaktig hva som må til for å ødelegge dagen til en annen, og nei, empati er ikke det samme som sympati. Du må gjerne plassere meg i den gruppen, det spiller ingen rolle for meg hva du mener om meg. Jeg er på noen facebook-grupper for folk med asperger. Stort mer forståelsesfulle mennesker skal du lete lenge etter. Der er nemlig ingen redde for det/de som er litt annerledes. Jeg har også erfaring med nevrotypiske sin evne til å overtolke noe som ikke skal tolkes, og få noe positivt til å bli negativt. Så mye av det du anser som ufint og frekt, sikker på at det ikke bare var slik du valgte å tolke det?

Selvfølgelig oppfører noen autister seg sånn, akkurat som noen nevrotypiske oppfører seg sånn. Det forandrer ikke det faktum at du og endel andre på bl.a kvinneguiden har et forskrudd bilde av autisme, er blottet for vilje til å lære, er ekstremt fordommsfulle ovenfor en gruppe mennesker, og oppfører dere på samme måte som dere selv beskriver "ondsinnede" autister. Det er ikke noe noen får gjort noe med, for dere kjenner jo alle én autist som er akkurat slik, og glemmer at dere også kjenner en og annen uten diagnosen, men med verre oppførsel.

Poenget mitt er uansett at du trekker forhastede konklusjoner om hvorfor ts ble kastet ut av kvinneguiden. Du spurte ikke, du bare antok at ts var en av disse autistene som tydeligvis ikke klarer oppføre seg. Du ser en mulighet til å rakke ned på autister, og du griper den momentant. Selv jeg har fått med meg at autister ikke blir særlig godt mottatt på kvinneguiden. Kvinneguiden styres nemlig av "perfekte" bedrevitere av det mest fordomsfulle slaget. De deler ditt syn (det du omtaler som "noen autister", men hvor du avslører at du mener "de fleste") på autister. For de kjenner alle en idiot med autisme. Vel, jeg kjenner mange idioter uten autisme.

Det mest ondskapsfulle, fordomsfulle, hatefulle, sårende, støtende osv, man finner på kvinneguiden, kommer ikke fra de med autisme.

Disse "noen" som du beskriver, er ikke mer enn den normale variasjonen i befolkningen generelt. Åpne øynene dine litt, idioter finnes i alle folkegrupper!

Svar: Det stemmer.

Og de virkelige drittsekkene finner du ikke blant autister, vi er nemlig ikke så utspekulerte som nevrotypiske kan være.

Svar: Som du selv sa; idioter finnes i alle folkegrupper, også utspekulerte autister. Drap har feks blitt begått av autister så vel som av nevrotypiske. Bare å google, feks Breivik.  

Jeg er på noen facebook-grupper for folk med asperger. Stort mer forståelsesfulle mennesker skal du lete lenge etter. Der er nemlig ingen redde for det/de som er litt annerledes.

Svar: Så bra! (Og det mener jeg ikke ironisk)

Selvfølgelig oppfører noen autister seg sånn, akkurat som noen nevrotypiske oppfører seg sånn.

Svar: Der er vi helt enige, og du har forstått hva jeg mener. 

Det forandrer ikke det faktum at du og endel andre på bl.a kvinneguiden har et forskrudd bilde av autisme, er blottet for vilje til å lære, er ekstremt fordommsfulle ovenfor en gruppe mennesker, og oppfører dere på samme måte som dere selv beskriver "ondsinnede" autister.

Svar: Det kan man jo ikke utelukke, selv om jeg ikke anser meg selv for å være sånn. 

Poenget mitt er uansett at du trekker forhastede konklusjoner om hvorfor ts ble kastet ut av kvinneguiden. Du spurte ikke, du bare antok at ts var en av disse autistene som tydeligvis ikke klarer oppføre seg. Du ser en mulighet til å rakke ned på autister, og du griper den momentant. 

Svar: Absolutt ikke, her har du misforstått og vi er tilbake til start: Jeg påstår ikke at verken ts eller autister flest er slik jeg beskrev. Det er faktisk ts selv som generaliserer diagnosen når han spør seg: Hvorfor blir autister alltid mislikt og diskriminert?  Jeg sier ingenting om ts eller autister generelt, men kommer med en mulig forklaringsmodell som gjelder noen.

De deler ditt syn (det du omtaler som "noen autister", men hvor du avslører at du mener "de fleste") på autister.

Svar: Hvor i all verden har du det fra? Hvor "avslører" jeg det?

Det mest ondskapsfulle, fordomsfulle, hatefulle, sårende, støtende osv, man finner på kvinneguiden, kommer ikke fra de med autisme.

Svar: Det vet man jo strengt tatt ikke, men som vi begge er enige i så finnes det idioter i alle folkegrupper.

PS! Klok av erfaring går jeg ikke videre i diskusjon med deg, fordi jeg har sett tidligere at det har en tendens til å bli en endeløs diskusjon/kamp i ping-pong spill med deg og dine meningsmotstandere, og det er jeg ikke interessert i å være med på. Du må gjerne svare på dette hvis du føler at du bare må, men jeg har sagt det jeg ville si og fått fram de poengene jeg hadde, og jeg kommer derfor ikke til å svare verken deg eller andre noe mer i denne tråden. 

Ønsker deg og alle andre en fin dag! :)

Anonymkode: c9968...dcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Samme her. Blitt utestengt på livstid jeg da. Tydeligvis tåler ikke kg å høre ting rett fra levra. 

Anonymkode: 4d095...76c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme her. Blitt utestengt på livstid jeg da. Tydeligvis tåler ikke kg å høre ting rett fra levra. 

Anonymkode: 4d095...76c

Jeg er også utestengt på livstid. De kjerringene som modererer der inne er helt nazi. Aldri opplevd maken noe sted.

Anonymkode: d3d78...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er også utestengt på livstid. De kjerringene som modererer der inne er helt nazi. Aldri opplevd maken noe sted.

Anonymkode: d3d78...0ac

Da har du jammen gjort det godt! Hva sa du som førte til det og hvilke saker?

Anonymkode: c011a...6ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har mistet oversikten over hvor mange ganger jeg er kastet ut fra Kvinneguiden. Er vi ikke velkommen der? Hvorfor blir autister alltid mislikt og diskriminert?

Anonymkode: 95768...e4f

Du blir nok ikke kastet ut fordi du er autist, men fordi du ikke følger reglene på forumet. Hvis du ønsker å være på et forum, må du tilpasse din adferd til reglene på forumet.

Kanskje det er et annet forum som passer bedre for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da har du jammen gjort det godt! Hva sa du som førte til det og hvilke saker?

Anonymkode: c011a...6ae

Du får vel en viss pekepinn når vedkommende bruker beskrivelsene kjerring og nazi om moderatorene.

Anonymkode: c9968...dcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som du selv sa; idioter finnes i alle folkegrupper, også utspekulerte autister. Drap har feks blitt begått av autister så vel som av nevrotypiske. Bare å google, feks Breivik. 

Jeg hadde faktisk ikke tenkt til å følge opp diskusjonen, men jeg må jo spørre. Hvordan i all verden vet du at Breivik er autist? Jeg har googlet meg halvt ihjel nå. Finner ikke et eneste sted at han er autist. Det er mye synsing å lese, men ingen endelig konklusjon. Det jeg derimot fant var en grundig beskrivelse av hans barndom. Anders er et resulat av omsorgsvikt. Hans autistiske trekk, kan bedre forklares med omsorgsvikt. Kan symptomene bedre forklares med en annen diagnose, skal ikke diagnosene autisme/asperger settes. Så da har vi vel egentlig oppklart den saken. Breivik er ikke autist. Har du dokumentasjon som viser noe annet, så vil jeg gjerne ha en link.

Jeg vet at det finnes autister som har begått drap, men så vidt meg bekjent, har de ikke vært særlig utspekulerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, Trine skrev:

Jeg hadde faktisk ikke tenkt til å følge opp diskusjonen, men jeg må jo spørre. Hvordan i all verden vet du at Breivik er autist? Jeg har googlet meg halvt ihjel nå. Finner ikke et eneste sted at han er autist. Det er mye synsing å lese, men ingen endelig konklusjon. Det jeg derimot fant var en grundig beskrivelse av hans barndom. Anders er et resulat av omsorgsvikt. Hans autistiske trekk, kan bedre forklares med omsorgsvikt. Kan symptomene bedre forklares med en annen diagnose, skal ikke diagnosene autisme/asperger settes. Så da har vi vel egentlig oppklart den saken. Breivik er ikke autist. Har du dokumentasjon som viser noe annet, så vil jeg gjerne ha en link.

Jeg vet at det finnes autister som har begått drap, men så vidt meg bekjent, har de ikke vært særlig utspekulerte.

Det kan jeg også tenke meg en link på. Det var en psykiater som la frem en påstand i retten , men har ikke hørt noe om det siden den gang. Så vidt meg bekjent har han ikke fått den diagnosen i det hele tatt .

Anonymkode: 25a32...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får vel en viss pekepinn når vedkommende bruker beskrivelsene kjerring og nazi om moderatorene.

Anonymkode: c9968...dcb

Jeg er medlem på sikkert 20 andre forum, aldri blitt kastet ut andre steder. De moderatorene på KG er noe for seg selv.

Anonymkode: d3d78...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Trine skrev:

Hvordan i all verden vet du at Breivik er autist? Jeg har googlet meg halvt ihjel nå. Finner ikke et eneste sted at han er autist. Det er mye synsing å lese, men ingen endelig konklusjon. Det jeg derimot fant var en grundig beskrivelse av hans barndom. Anders er et resulat av omsorgsvikt. Hans autistiske trekk, kan bedre forklares med omsorgsvikt. Kan symptomene bedre forklares med en annen diagnose, skal ikke diagnosene autisme/asperger settes. Så da har vi vel egentlig oppklart den saken. Breivik er ikke autist. Har du dokumentasjon som viser noe annet, så vil jeg gjerne ha en link.

Les boken "En av oss - En historie om Norge" skrevet av Åsne Seierstad. Synes å huske at det sto noe om det der. Synes for øvrig det er skummelt å koble noe opp til en slik mann, være seg politisk parti, diagnose, bosted eller andre fellestrekk. Det at Breivik fikk seg til å gjøre det han gjorde, er så mye mer sammensatt enn kun én diagnose. Man må se helheten og ikke feste seg fast i detaljer som kanskje ikke engang henger sammen.

Endret av Eva Sofie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da har du jammen gjort det godt! Hva sa du som førte til det og hvilke saker?

Anonymkode: c011a...6ae

Har ikke peiling, får bare beskjed om at den og den regelen er brutt, aldri noe konkret.

Anonymkode: d3d78...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...