Gå til innhold

går det mot ny nedstenging?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg reagerer på at kommunikasjonen fra myndighetene er ganske ullen. Man frarådes å reise til utlandet, man anbefales ditt og datt. Jeg etterlyser mer krav og håndhevelse av disse. 

F.eks alle festene man ser nå. Politiet burde med hjemmel i Smittevernloven avslutte fester med over 20 deltakere og bøtelegge samtlige deltakere med 20.000 kroner og prikk på rullebladet sånn at Preben Cornelius ikke kan bli advokat. Samme burde vært håndhevet ovenfor de som bryter karantenebestemmelsene eller driter i å holde 1 meter avstand til andre. 
 

Silkehanskene burde tas av og de vennlige oppfordringene burde vært erstattet med klare bestemmelser folk kan forholde seg til. Først da tror jeg vi slipper en ny nedstengning utover høsten. 

Endret av ISW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, ISW skrev:

Jeg reagerer på at kommunikasjonen fra myndighetene er ganske ullen. Man frarådes å reise til utlandet, man anbefales ditt og datt. Jeg etterlyser mer krav og håndhevelse av disse. 

F.eks alle festene man ser nå. Politiet burde med hjemmel i Smittevernloven avslutte fester med over 20 deltakere og bøtelegge samtlige deltakere med 20.000 kroner og prikk på rullebladet sånn at Preben Cornelius ikke kan bli advokat. Samme burde vært håndhevet ovenfor de som bryter karantenebestemmelsene eller driter i å holde 1 meter avstand til andre. 
 

Silkehanskene burde tas av og de vennlige oppfordringene burde vært erstattet med klare bestemmelser folk kan forholde seg til. Først da tror jeg vi slipper en ny nedstengning utover høsten. 

Er det slik at grensen egentlig er 20 personer på fester eller sammenkomster i egen regi nå?spør fordi svogeren min er 50 og skal ha fest snart med rundt femti stk og jeg har ikke lyst å ha mine gamle foreldre der..

Anonymkode: be0df...024

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det slik at grensen egentlig er 20 personer på fester eller sammenkomster i egen regi nå?spør fordi svogeren min er 50 og skal ha fest snart med rundt femti stk og jeg har ikke lyst å ha mine gamle foreldre der..

Anonymkode: be0df...024

Ja grensen er 20 stk på private sammenkomster. Jeg synes dette høres uforsvarlig ut og jeg ville absolutt ikke sendt foreldrene mine dit.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, ISW skrev:

Ja grensen er 20 stk på private sammenkomster. Jeg synes dette høres uforsvarlig ut og jeg ville absolutt ikke sendt foreldrene mine dit.. 

Tusen takk for svar. Nei jeg skal ikke det. Min søster og svoger er litt lett på det. Min søster  jobber i helsevesenet men var i sverige så fort hun kunne for å kjøpe inn til fest.. Mine foreldre nærmer seg 80 og har i tillegg risikofaktorer så de finnes likevel ikke redde, men jeg kommer til å bli skikkelig vanskelig på dette her kjenner jeg. Uff gruer meg til å være den vanskelige men kanskje skjønner de det selv nå når ting begynner å tilspisse seg igjen gjennom media. 

Anonymkode: be0df...024

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
28 minutter siden, ISW skrev:

Jeg reagerer på at kommunikasjonen fra myndighetene er ganske ullen. Man frarådes å reise til utlandet, man anbefales ditt og datt. Jeg etterlyser mer krav og håndhevelse av disse. 

som hva da mener du? det er jo blitt frarådet å dra til utlandet gjennom hele sommeren? 

28 minutter siden, ISW skrev:

F.eks alle festene man ser nå. Politiet burde med hjemmel i Smittevernloven avslutte fester med over 20 deltakere og bøtelegge samtlige deltakere med 20.000 kroner og prikk på rullebladet sånn at Preben Cornelius ikke kan bli advokat. Samme burde vært håndhevet ovenfor de som bryter karantenebestemmelsene eller driter i å holde 1 meter avstand til andre. 
 

 

ble gjort mye av det i natt. skikkelig kjipt når det blir slik som dette. 

Anonymkode: d3b94...ed5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

som hva da mener du? det er jo blitt frarådet å dra til utlandet gjennom hele sommeren? 

ble gjort mye av det i natt. skikkelig kjipt når det blir slik som dette. 

Anonymkode: d3b94...ed5

Du kunne laget et forbud mot «non-essential travel» altså forby reiser som ikke er av kritisk betydning. Å handle billig flesk i Sverige er f.eks ikke kritisk. 
 

Politiet avbrøt noen fester, men med mindre det bøtelegges (hardt) så har det ingen god preventiv effekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar. Nei jeg skal ikke det. Min søster og svoger er litt lett på det. Min søster  jobber i helsevesenet men var i sverige så fort hun kunne for å kjøpe inn til fest.. Mine foreldre nærmer seg 80 og har i tillegg risikofaktorer så de finnes likevel ikke redde, men jeg kommer til å bli skikkelig vanskelig på dette her kjenner jeg. Uff gruer meg til å være den vanskelige men kanskje skjønner de det selv nå når ting begynner å tilspisse seg igjen gjennom media. 

Anonymkode: be0df...024

Ja jeg synes en stor fest høres ut som en skikkelig dårlig ide. Jeg synes dette er sterkt kritikkverdig av onkelen din. Kjenner han ikke til reglene eller bryr han seg bare ikke? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dolmio
42 minutter siden, ISW skrev:

Jeg reagerer på at kommunikasjonen fra myndighetene er ganske ullen. Man frarådes å reise til utlandet, man anbefales ditt og datt. Jeg etterlyser mer krav og håndhevelse av disse. 

F.eks alle festene man ser nå. Politiet burde med hjemmel i Smittevernloven avslutte fester med over 20 deltakere og bøtelegge samtlige deltakere med 20.000 kroner og prikk på rullebladet sånn at Preben Cornelius ikke kan bli advokat. Samme burde vært håndhevet ovenfor de som bryter karantenebestemmelsene eller driter i å holde 1 meter avstand til andre. 
 

Silkehanskene burde tas av og de vennlige oppfordringene burde vært erstattet med klare bestemmelser folk kan forholde seg til. Først da tror jeg vi slipper en ny nedstengning utover høsten. 

En kollega av meg «måtte» dra til Sverige for å handle snus og brus. Det kostet henne 2 tester for å få lov til å være på jobb - for ikke å snakke om hva hun utsatte seg selv og andre for. 

Det finnes sikkert unntak, men jeg synes det å reise til utlandet for å handle eller dra på ferie er så unødvendig og usolidarisk at jeg har ikke ord. 

Endret av dolmio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, dolmio skrev:

En kollega av meg «måtte» dra til Sverige for å handle snus og brus. Det kostet henne 2 tester for å få lov til å være på jobb - for ikke å snakke om hva hun utsatte seg selv og andre for. 

Det finnes sikkert unntak, men jeg synes det å reise til utlandet for å handle eller dra på ferie er så unødvendig og usolidarisk at jeg har ikke ord. 

Jeg er helt enig.

Akkurat når det gjelder ferier har jeg vært litt ambivalent, har ikke vært på ferie selv men nettopp fordi dette har vært kommunisert «ullent» så kan jeg forstå at noen har dratt. Jeg synes det burde vært klar kommunikasjon hvor alle ikke-kritiske reiser burde vært forbudt. Budskapet har til nå vært «det er lov men helst ikke gjør det». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
24 minutter siden, dolmio skrev:

En kollega av meg «måtte» dra til Sverige for å handle snus og brus. Det kostet henne 2 tester for å få lov til å være på jobb - for ikke å snakke om hva hun utsatte seg selv og andre for. 

Det finnes sikkert unntak, men jeg synes det å reise til utlandet for å handle eller dra på ferie er så unødvendig og usolidarisk at jeg har ikke ord. 

om en snuser fra før så er det endel å spare på  å handle i sverige. føler lav økonomi sjeldent blir tatt hensyn til i denne debatten

Anonymkode: d3b94...ed5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 timer siden, ISW skrev:

Jeg reagerer på at kommunikasjonen fra myndighetene er ganske ullen. Man frarådes å reise til utlandet, man anbefales ditt og datt. Jeg etterlyser mer krav og håndhevelse av disse. 

F.eks alle festene man ser nå. Politiet burde med hjemmel i Smittevernloven avslutte fester med over 20 deltakere og bøtelegge samtlige deltakere med 20.000 kroner og prikk på rullebladet sånn at Preben Cornelius ikke kan bli advokat. Samme burde vært håndhevet ovenfor de som bryter karantenebestemmelsene eller driter i å holde 1 meter avstand til andre. 
 

Silkehanskene burde tas av og de vennlige oppfordringene burde vært erstattet med klare bestemmelser folk kan forholde seg til. Først da tror jeg vi slipper en ny nedstengning utover høsten. 

Jeg er så enig med deg. Nå har de samme politikken som svenskene hadde og det gikk ikke bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det nytter ikke å si «vi anbefaler ikke» og «må må vi ikke påføre skam». Det er noen som bør skamme seg nå. Men de eier vel ikke skam. På tide med klar tale og restriksjoner! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, knas skrev:

Det nytter ikke å si «vi anbefaler ikke» og «må må vi ikke påføre skam». Det er noen som bør skamme seg nå. Men de eier vel ikke skam. På tide med klar tale og restriksjoner! 

Da går alle norske Karen amokk.

Anonymkode: ccb1e...49d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da går alle norske Karen amokk.

Anonymkode: ccb1e...49d

Vi er så bortskjemte og egoistiske at jeg blir helt matt ... nei, forbanna! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.8.2020 den 14.58, AnonymBruker skrev:

Hei

 

ja jeg tror det er mulig.

det er også unødvendig, men straks mennesker leser « det er lov å dra til Sverige, så blir det tolket som at kjøre over grensa bare for å shoppe er Ok.

jeg tenker ikke det, men hva kan man gjøre med et FHI og en Minister høye som alltid mener de er klinkende klare og verre enn det , gir grønt lys for folk til å reise til Sverige , men UPS, underveis og helt « uforventet» økte smitterate, og da burde visst « folk flest» skjønt at å reise til Sverige ikke likevel er Ok... 😞 vel jeg syns dette er dårlig lederskap . Selv jeg men kanskje de fleste... tenkte at , Sverige er ikke det lureste land å reise til nå. ( med tegnell og svenskenes auroritets tro gjorde til at mange syns Sverige virker trygt dessverre...

 jeg syns sunt bondevett er litt fravikende, og det er forståelig, verre er det med de grønne land og grønne lys som gies fortløpende og med slik jeg ser det, dårlig grunnlag / begrunnelser.

jeg er ikke overrasket over at smittetallene øker, men jeg håper man er mer føre var, enn populær og snar.

å bekjempe en pandemi, handler om både å stole på kunnskap og andre.

så viktig med trygghet, kjenne og skjønne at vi som flertall og mennesker, ønsker alle, bekjempe Både globale pandemier og globale vrangforestillinger .

vi er trodd alt naboer , de fleste av oss.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...