Gå til innhold

Mislykket selvmordsforsøk hjerneskade?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lest at mislykket selvmordsforsøk ved pilleoverdose kan føre til oksygenmangel til hjernen og dermed skade deg ved at du blir psykisk utviklingshemmet resten av livet. stemmer dette? 

Jeg hadde tenkt å skrive at jeg ikke er suicidal, men kan egentlig være ærlig siden det er anonymt. Jeg tror kanskje jeg er det. Er litt vanskelig å si. Jeg er depdrimert, går veldig opp og ned, men er ikke sikker på om jeg vil avslutte livet eller ikke. Eneste måten jeg kan tenke på å få hjelp på er å gjennomføre et mislykket selvmordsforsøk. Mange vil kanskje si at jeg er oppmerksomhetsyk, og ja, jeg er vel det. Men det er ikke for oppmerksomhetens skyld, det er for å få hjelp. Dette virker jo egentlig tafatt, men værsåsnill å kast litt lys over spørsmålene over. 

Anonymkode: 0dd42...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lest at mislykket selvmordsforsøk ved pilleoverdose kan føre til oksygenmangel til hjernen og dermed skade deg ved at du blir psykisk utviklingshemmet resten av livet. stemmer dette? 

Jeg hadde tenkt å skrive at jeg ikke er suicidal, men kan egentlig være ærlig siden det er anonymt. Jeg tror kanskje jeg er det. Er litt vanskelig å si. Jeg er depdrimert, går veldig opp og ned, men er ikke sikker på om jeg vil avslutte livet eller ikke. Eneste måten jeg kan tenke på å få hjelp på er å gjennomføre et mislykket selvmordsforsøk. Mange vil kanskje si at jeg er oppmerksomhetsyk, og ja, jeg er vel det. Men det er ikke for oppmerksomhetens skyld, det er for å få hjelp. Dette virker jo egentlig tafatt, men værsåsnill å kast litt lys over spørsmålene over. 

Anonymkode: 0dd42...2a5

Hva med å ringe legen din i morgen og fortelle hvordan du har det?

Anonymkode: 0f74c...268

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøre deg. Det du tenker på å gjøre er farlig. Ja, du kan få hjerneskade av for lite oksygen hvis du tar overdose med medisiner. Dette må jeg advare på det sterkeste mot. Det beste er å bruke ord når du trenger hjelp. Ring derfor legekontoret i morgen og bestill deg time hos legen. Det er der all hjelp begynner. 

Anonymkode: 9c217...5c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring heller legen og be om time. Fortell hvordan du har det og at du trenger hjelp. Å planlegge et mislykket selvmordsforsøk er ikke veien å gå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Glitter skrev:

Ring heller legen og be om time. Fortell hvordan du har det og at du trenger hjelp. Å planlegge et mislykket selvmordsforsøk er ikke veien å gå. 

Har du god erfaring med det eller? 

Anonymkode: 0dd42...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du god erfaring med det eller? 

Anonymkode: 0dd42...2a5

Å ringe legen og be om hjelp? Ja. Det har jeg. Har derimot ikke alltid klart å be om hjelp, men mine selvmordsforsøk har ikke vært planlagt å mislykkes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Glitter skrev:

Å ringe legen og be om hjelp? Ja. Det har jeg. Har derimot ikke alltid klart å be om hjelp, men mine selvmordsforsøk har ikke vært planlagt å mislykkes. 

Er jo på en måte planlagt å mislykkes om man ringer etter hjelp eller forteller noen at en nettopp har tatt overdose så skjønner ikke hva du snakker om. 

Anonymkode: 0dd42...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er jo på en måte planlagt å mislykkes om man ringer etter hjelp eller forteller noen at en nettopp har tatt overdose så skjønner ikke hva du snakker om. 

Anonymkode: 0dd42...2a5

Du trenger vel ikke å skjønne alt. At man får kalde føtter underveis vil ikke si at intensjonen i forkant var å mislykkes. Dessuten har jeg forsøk bak meg hvor jeg ikke har ringt etter hjelp eller fortalt noen om det. Men det har jeg ikke intersse av å gå i detalj på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lest at mislykket selvmordsforsøk ved pilleoverdose kan føre til oksygenmangel til hjernen og dermed skade deg ved at du blir psykisk utviklingshemmet resten av livet. stemmer dette? 

Jeg hadde tenkt å skrive at jeg ikke er suicidal, men kan egentlig være ærlig siden det er anonymt. Jeg tror kanskje jeg er det. Er litt vanskelig å si. Jeg er depdrimert, går veldig opp og ned, men er ikke sikker på om jeg vil avslutte livet eller ikke. Eneste måten jeg kan tenke på å få hjelp på er å gjennomføre et mislykket selvmordsforsøk. Mange vil kanskje si at jeg er oppmerksomhetsyk, og ja, jeg er vel det. Men det er ikke for oppmerksomhetens skyld, det er for å få hjelp. Dette virker jo egentlig tafatt, men værsåsnill å kast litt lys over spørsmålene over. 

Anonymkode: 0dd42...2a5

Er du voksen kvinne? 

Jeg vet om en som prøvde å henge seg (fælt å si) , det ble mislykket. Idag er han helt totalt avhengig av hjelp. Han ble hjerneskadet. Ring lege å få hjelp

Anonymkode: ae101...d4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du voksen kvinne? 

Jeg vet om en som prøvde å henge seg (fælt å si) , det ble mislykket. Idag er han helt totalt avhengig av hjelp. Han ble hjerneskadet. Ring lege å få hjelp

Anonymkode: ae101...d4e

Hvorfor er det relevant om jeg er kvinne eller mann? 

Anonymkode: 0dd42...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 14.8.2020 den 13.58, Marye skrev:

Hørte om ei som ble varig skadet og måtte ha hjelp til alt

pga imovaneoverdose

Hvordan kan det skje? 

Anonymkode: 0dd42...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan skje. Men det er vel ikke verre enn døden uansett, hvis du tar selvmord kan du jo ende opp "et viss sted", er det verdt det? Neppe.

Anonymkode: 80dd3...09c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan det skje? 

Anonymkode: 0dd42...2a5

Tar man for mye Imovane kan man få respirasjonsdepresjon. Dvs pusterefleksen blir dårlig/stopper helt. Så da kveles man i søvne. Samme kan skje ved for mye benzodiazepiner. Imovane er et benzodiazepin-lignende preparat. 

Jeg tok en gang ved et uhell overdose på Rivotril. Knasket de som drops og fikk jo ikke effekt. Så ble jeg trøtt. La meg ned og lukket øynene og holdt på å sovne. Så plutselig var det et instinkt som kikket inn. Jeg merket at pusterefleksen ikke var der. Så jeg måtte ringe 113. På sykehuset måtte jeg i to omganger få medikamenter for å gjenopprette pusten da jeg hadde 70 i oksygenmetning. Hadde jeg ikke visst fra før at dette kan skje ved overdose så hadde jeg nok ikke reagert og bare sovnet. Og endt opp enten død eller hjerneskadet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Glitter skrev:

Tar man for mye Imovane kan man få respirasjonsdepresjon. Dvs pusterefleksen blir dårlig/stopper helt. Så da kveles man i søvne. Samme kan skje ved for mye benzodiazepiner. Imovane er et benzodiazepin-lignende preparat. 

Jeg tok en gang ved et uhell overdose på Rivotril. Knasket de som drops og fikk jo ikke effekt. Så ble jeg trøtt. La meg ned og lukket øynene og holdt på å sovne. Så plutselig var det et instinkt som kikket inn. Jeg merket at pusterefleksen ikke var der. Så jeg måtte ringe 113. På sykehuset måtte jeg i to omganger få medikamenter for å gjenopprette pusten da jeg hadde 70 i oksygenmetning. Hadde jeg ikke visst fra før at dette kan skje ved overdose så hadde jeg nok ikke reagert og bare sovnet. Og endt opp enten død eller hjerneskadet. 

Så du vil egentlig ikke dø? 

Anonymkode: 0dd42...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du vil egentlig ikke dø? 

Anonymkode: 0dd42...2a5

Skjønner jo diagnosen din, og at du har fått en hang-up på dette med at folk egentlig ikke ønsker å dø når de f. eks tar overdoser med medikamenter. 

Du har spurt om dette lenge og mye, og har fått mange oppklarende svar. Hvorfor kan du ikke bare la dette temaet ligge nå? 

Skjønner også godt hvorfor du og dine likesinnede er blitt kastet ut av KG på livstid.. Dessverre er det vi her som nå  i stedet må hanskes med dere. Forumet flommer over av sånne som deg nå, og jeg begynner å bli mektig lei! Alltid ufin, alltid med spørsmål som kan trigge, alltid uten empati, og alltid totalt mangel på sosiale ferdigheter.

Gå heller og finn på noe annet!

Anonymkode: 9c217...5c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner jo diagnosen din, og at du har fått en hang-up på dette med at folk egentlig ikke ønsker å dø når de f. eks tar overdoser med medikamenter. 

Du har spurt om dette lenge og mye, og har fått mange oppklarende svar. Hvorfor kan du ikke bare la dette temaet ligge nå? 

Skjønner også godt hvorfor du og dine likesinnede er blitt kastet ut av KG på livstid.. Dessverre er det vi her som nå  i stedet må hanskes med dere. Forumet flommer over av sånne som deg nå, og jeg begynner å bli mektig lei! Alltid ufin, alltid med spørsmål som kan trigge, alltid uten empati, og alltid totalt mangel på sosiale ferdigheter.

Gå heller og finn på noe annet!

Anonymkode: 9c217...5c1

Skal du henge ut alle autister nå?

Anonymkode: 1acc9...899

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du vil egentlig ikke dø? 

Anonymkode: 0dd42...2a5

Som sagt var overdosen et uhell. Jeg var ikke suicidal da nei, og Rivotrilen tok jeg for å oppnå rus. Jeg er ikke konstant suicidal. Det kommer i perioder hvor jeg er svært deprimert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...