Gå til innhold

Har du noen gang vært uærlig/løyet i terapi?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bare lurer. Da tenker jeg ikke på for å få deg til og høres bedre ut, men sagt noe for å få mer sympati.

Anonymkode: 27f55...a77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du spør mye rart, men sjeldent sier du noe selv. Hva er meningen? Har du løyet i terapi anoym?

Anonymkode: e11d7...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du spør mye rart, men sjeldent sier du noe selv. Hva er meningen? Har du løyet i terapi anoym?

Anonymkode: e11d7...ba8

Jeg har aldri skrevet noe her før.. Uansett. Ja jeg gjorde det en gang for å prøve og få medfølelse. Har evig dårlig samvittighet enda måneder etterpå, avsluttet terapien på grunn av det isteden for å rette opp. Det jeg gjorde var å overdrive en situasjon som egentlig ikke var like ille som jeg ga uttrykk for, fordi jeg visste terapeuten min ville reagere på en viss måte på dette slik at jeg fikk fram offerrollen mer. Skrev her for å se om noen andre har gjort det, og for å få innsikt i hvorfor man eventuelt gjør det. Vet jo at man ikke skal lyve, det blir man hvert fall ikke friskere av osv osv. 

Anonymkode: 27f55...a77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det kan være jeg holder tilbake informasjon, men i så fall tar jeg opp temaet igjen senere og korrigerer meg selv. Som regel opplever jeg da å få bedre hjelp når jeg åpner helt opp og legger alle kort på bordet. Å overdrive en situasjon ser jeg ikke behovet for. Da havner jeg vel lettere i motsatte enden, der jeg forsøker å ta litt lett på ting, bagatelliserer og underdriver. Dette tror jeg imidlertid at psykologen har gjennomskuet, så det fungerer ikke så godt lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du spør mye rart, men sjeldent sier du noe selv. Hva er meningen? Har du løyet i terapi anoym?

Anonymkode: e11d7...ba8

personen må få lov til å spørre uten å greie ut om hele livshistorien sin . husk at de anonyme er mange forskjellige og ikke EN og samme person :) 

Anonymkode: 8c34d...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Nei. Det kan være jeg holder tilbake informasjon, men i så fall tar jeg opp temaet igjen senere og korrigerer meg selv. Som regel opplever jeg da å få bedre hjelp når jeg åpner helt opp og legger alle kort på bordet. Å overdrive en situasjon ser jeg ikke behovet for. Da havner jeg vel lettere i motsatte enden, der jeg forsøker å ta litt lett på ting, bagatelliserer og underdriver. Dette tror jeg imidlertid at psykologen har gjennomskuet, så det fungerer ikke så godt lenger...

Har også hatt en tendens til å underdrive, vet ikke om bevisst. Har slutta med det nå trur jeg. Men.., kanskje det ble underdrevet likevel siden der ikke var plass til så mye detaljer i meldingen. Det stod jo riktignok  i det  notat jeg viste til. Men nå skal jeg til fastlege i morgen. Og behandler neste uke. Det skal gå greit. Fotballskule . Fotballskule i helga. Det blir avslappende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du spør mye rart, men sjeldent sier du noe selv. Hva er meningen? Har du løyet i terapi anoym?

Anonymkode: e11d7...ba8

Deg igjen worrysome? 

Anonymkode: 227a3...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt i starten da jeg begynte med terapi så kunne jeg "pynte" litt på sannheten. Etter hvert hadde jeg ikke behov for det, men har en tendens til å koble ut når jeg går inn døra til behandler, det er som om jeg ikke helt klarer å tenke og konsentrere meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, dolmio skrev:

Hva er vitsen med terapi om en pynter på sannheten eller ikke er ærllig? Da kan en like gjerne snakke med en venn - eller?

Er man alvorlig psyk så er det ikke sikkert man har noen venner.. 

Anonymkode: 227a3...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis terapeuten gav en tilbakemelding på hvordan hun hadde forstått hva jeg sa opplevde jeg noen ganger at jeg ikke kjennte  meg igjen i beskrivelsen. At det ble fremstilt verre enn det var eller feil beskrevet. Da har jeg følt skyldfølelse fordi jeg må ha jo ha bidratt til denne  oppfattelsen?. Var derfor veldig opptatt av å korrigere psykologens tilbakemelding slik at det ble rett. Men ved noen anledninger orket jeg ikke å korrigere terapeuten og bare nikket, da følte jeg meg som en løgner etterpå. 

Anonymkode: ed05c...8dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en stygg uvane med å svare på autopilot før jeg får tenkt meg om. Da er det ikke alltid det blir helt rett. Jeg synes det er godt gjort av de som aldri lyver, jeg skjønner ikke hvordan dere får det til. Men det er kanskje en del av problemene mine, at jeg instinktivt gjør nesten hva som helst for ikke å stille meg lagelig til hugg. Synes det er vanskelig å gå tilbake å snakke om det senere også, vi er liksom ferdig med det. Jeg har også sagt til psykologen at jeg skal gi beskjed hvis noe oppstår. Det skjer ikke, for det første virker det ikke så viktig egentlig, og ikke tør jeg heller. Nå skal jeg slutte å gå dit, det er sikkert like greit. 

Anonymkode: 3ff13...fe2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg er vel egentlig ganske ærlig. Verken overdriver eller holder noe tilbake. Mulig jeg pleide å holde ting tilbake tidligere, og jeg er mye mer åpen med behandler på sykehuset enn behandler på DPS, men jeg har nå blitt vant til å være ganske så ærlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri skrevet noe her før.. Uansett. Ja jeg gjorde det en gang for å prøve og få medfølelse. Har evig dårlig samvittighet enda måneder etterpå, avsluttet terapien på grunn av det isteden for å rette opp. Det jeg gjorde var å overdrive en situasjon som egentlig ikke var like ille som jeg ga uttrykk for, fordi jeg visste terapeuten min ville reagere på en viss måte på dette slik at jeg fikk fram offerrollen mer. Skrev her for å se om noen andre har gjort det, og for å få innsikt i hvorfor man eventuelt gjør det. Vet jo at man ikke skal lyve, det blir man hvert fall ikke friskere av osv osv. 

Anonymkode: 27f55...a77

Oki, beklager. Trodde du var en annen.

Anonymkode: e11d7...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, dolmio skrev:

Hva er vitsen med terapi om en pynter på sannheten eller ikke er ærllig? Da kan en like gjerne snakke med en venn - eller?

Husker ikke at jeg bevisst har undertapportert. Tidligere vanskelig å få det fram når ganske dårlig. Som omnoe var stengt av melllom hvordan jeg hadde det og hva jeg fortalte. Og, sånn er det fortsatt, det er som om jeg gir rapport om en annen. Etter episoden var over greide jeg forklare mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Elektronet skrev:

Ja men bare for å få hjelpen jeg trengte. 

Du har løyet om alvorlighetsgraden for å få hjelp?

Anonymkode: 227a3...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du har løyet om alvorlighetsgraden for å få hjelp?

Anonymkode: 227a3...e62

Hva jeg løy om vet du ikke, men det hjalp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...