Gå til innhold

De måler sorg i tårer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde en veldig dårlig periode. Min psykolog prøvde å ringe de hjemme for å høre om det går bedre. Da fortalte de henne at jeg hadde det bedre. Noe som IKKE ER SANT! Nå tror kanskje psykologen at jeg later som om jeg er er trist. Jeg blir fysisk sliten av å gråte, blir liksom helt tom. Men det betyr jo ikke at jeg har det noe bedre. Blir skikkelig lei meg, når de hjemme måler sorgen min i tårer. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Kanskje jeg bare skal smile i dag late som om jeg har det greit. Jeg er skikkelig sliten og lei! Har nesten ikke krefter til å forklare eller kjempe for min sak. Hva skal jeg gjøre? 

Anonymkode: a79ce...1b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg slutter å gråte fordi jeg blir rett og slett helt utslitt og tom inni meg, så betyr det ikke at jeg har det noe mindre vondt. Nei dette føles overhode ikke greit. De kunne spurt om hvordan jeg hadde det istedenfor å fortelle henne det ut i fra hva de tolker. En ting er hva som vises utenpå og en ting er hva man føler inni seg. Nei jeg er skikkelig fortvilet! 

Anonymkode: a79ce...1b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg slutter å gråte fordi jeg blir rett og slett helt utslitt og tom inni meg, så betyr det ikke at jeg har det noe mindre vondt. Nei dette føles overhode ikke greit. De kunne spurt om hvordan jeg hadde det istedenfor å fortelle henne det ut i fra hva de tolker. En ting er hva som vises utenpå og en ting er hva man føler inni seg. Nei jeg er skikkelig fortvilet! 

Anonymkode: a79ce...1b5

Kan du ikke bare fortelle psykologen slik det er?   Det er da ikke antall tårer som sier hvordan en har det inni seg. 

Jeg gråter meget sjelden,  dessverre. Selv i meget dårlige perioder greier jeg ikke å gråte. Nå er jeg oppdratt slik, for i mitt liv var det ikke lov å gråte, selv hvis en skadet seg fysisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde en veldig dårlig periode. Min psykolog prøvde å ringe de hjemme for å høre om det går bedre. Da fortalte de henne at jeg hadde det bedre. Noe som IKKE ER SANT! Nå tror kanskje psykologen at jeg later som om jeg er er trist. Jeg blir fysisk sliten av å gråte, blir liksom helt tom. Men det betyr jo ikke at jeg har det noe bedre. Blir skikkelig lei meg, når de hjemme måler sorgen min i tårer. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Kanskje jeg bare skal smile i dag late som om jeg har det greit. Jeg er skikkelig sliten og lei! Har nesten ikke krefter til å forklare eller kjempe for min sak. Hva skal jeg gjøre? 

Anonymkode: a79ce...1b5

Kan du ikke bare si til dem at du føler selv du har det vondt. 

Anonymkode: 92b7f...d51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke bare si til dem at du føler selv du har det vondt. 

Anonymkode: 92b7f...d51

Ja, men de kommer med den. Nei du ser bedre ut, du ser ikke like trist ut. 

Anonymkode: a79ce...1b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde en veldig dårlig periode. Min psykolog prøvde å ringe de hjemme for å høre om det går bedre. Da fortalte de henne at jeg hadde det bedre. Noe som IKKE ER SANT! Nå tror kanskje psykologen at jeg later som om jeg er er trist. Jeg blir fysisk sliten av å gråte, blir liksom helt tom. Men det betyr jo ikke at jeg har det noe bedre. Blir skikkelig lei meg, når de hjemme måler sorgen min i tårer. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Kanskje jeg bare skal smile i dag late som om jeg har det greit. Jeg er skikkelig sliten og lei! Har nesten ikke krefter til å forklare eller kjempe for min sak. Hva skal jeg gjøre? 

Anonymkode: a79ce...1b5

Synes det høres rart ut at han ikke ringte deg også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men de kommer med den. Nei du ser bedre ut, du ser ikke like trist ut. 

Anonymkode: a79ce...1b5

de føler vel ikke at de kan gå rundt å si at "nei du ser ut som en dass " , prøver sikkert bare å hjelpe deg :) 

Anonymkode: 92b7f...d51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

de føler vel ikke at de kan gå rundt å si at "nei du ser ut som en dass " , prøver sikkert bare å hjelpe deg :) 

Anonymkode: 92b7f...d51

Nå er du frekk synes jeg. Ser ikke ut sim en dass bare fordi jeg har grått. 

Anonymkode: a79ce...1b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De trenger ikke å kommentere hvordan jeg ser ut. Det er bare jeg som kan vite hvordan jeg har det inn i meg. 

Anonymkode: a79ce...1b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nå er du frekk synes jeg. Ser ikke ut sim en dass bare fordi jeg har grått. 

Anonymkode: a79ce...1b5

det var bare humoristisk ment . du skjønner sikkert poenget. hyggeligere å høre at andre synes du ser ok ut :) 

Anonymkode: 92b7f...d51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ofte slik at det ikke alltid avspeiles på utsiden hvordan man har det inni seg. Hos meg kan det være rake motsetninger. At jeg kan smile og le utad mens jeg er fortvilt og ser ingen løsning på noe inni meg. Kanskje du burde bli tydeligere til å formidle til de rundt deg hvordan du har det og ikke forvente at de skal forstå det av seg selv? Kan det hjelpe å skrive ned noe til de du har rundt deg for å forklare hvordan du har det og føler det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gråter aller minst da jeg er mest deprimert. Ikke møtt en psykolog som tror jeg har det bra fordi jeg ikke gråter. De gangene jeg har blitt lagt inn etter samtale med psykolog har jeg sjeldent felt en tåre. 

Anonymkode: c39ce...df8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gråter når jeg er mest deprimert. Når jeg bare er lett til moderat deprimert så gråter jeg sjeldenr. Gråter jo hvis det er noe som er veldig trist som har hendt eller som jeg har snakket om.

Anonymkode: bb67b...3c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gråter aller minst da jeg er mest deprimert. Ikke møtt en psykolog som tror jeg har det bra fordi jeg ikke gråter. De gangene jeg har blitt lagt inn etter samtale med psykolog har jeg sjeldent felt en tåre. 

Anonymkode: c39ce...df8

Også sånn.  Gråter på vei ned. Lenger nede ingen gråt, mer likgyldihet, eller noe er avstengt.  Er nok ikke uvanlig. Depresjonsskaler har det jo med. I alle fall eksplisitt og tydelig i BECKS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...