Gå til innhold

Barn med kraftig konstant hoste på butikk i korona-situasjonen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var på butikken å handlet.  Jeg hørte et barn hoste konstant. Svært tung hoste.  Foreldrene var å handlet med barnet.  Jeg  forsøkte å holde god avstand fra dem. Vet at det kan være helt andre årsaker til at barnet hostet. Men det høres ihvertfall kraftig forkjølet ut. Og det løp rundt og tok på alt mulig. Foreldrene brukte lang tid i kassen. Jeg tenkte at jeg overreagerer muligens. Men er det ikke naturlig å reagere litt når man hører noen hoste tungt og konstant i disse dager? 

Jeg ble litt irritert men jeg sa ingenting. Og jeg vet dette kan ha mange andre årsaker. Var mange folk i butikken.  Hva tenker du om det hvis du er vitne til noe lignende? Trekker du deg litt unna? 

Anonymkode: e717c...79a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fullt forståelig at du reagerer 😊 Samtidig: Som mor til et astmatisk barn vet jeg at det kan være svært mange ikke-smittsomme grunner til hoste. Man kan jo ikke akkurat forsyne dem med skilt rundt halsen der det står "Jeg har bare astma" heller 😝 Uansett bør foreldre lære barna å hoste i albuekroken og ikke ta på ting de ikke skal ha. Er de for små til det, bør de i det minste sitte i vogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var på butikken å handlet.  Jeg hørte et barn hoste konstant. Svært tung hoste.  Foreldrene var å handlet med barnet.  Jeg  forsøkte å holde god avstand fra dem. Vet at det kan være helt andre årsaker til at barnet hostet. Men det høres ihvertfall kraftig forkjølet ut. Og det løp rundt og tok på alt mulig. Foreldrene brukte lang tid i kassen. Jeg tenkte at jeg overreagerer muligens. Men er det ikke naturlig å reagere litt når man hører noen hoste tungt og konstant i disse dager? 

Jeg ble litt irritert men jeg sa ingenting. Og jeg vet dette kan ha mange andre årsaker. Var mange folk i butikken.  Hva tenker du om det hvis du er vitne til noe lignende? Trekker du deg litt unna? 

Anonymkode: e717c...79a

Hei

 

skjønner du reagerer, ville vel gjort det selv.

jeg har fått en bronkitt, pga mye bading sannsynligvis, så jeg har stygg hoste. Er ikke syk, men jeg håper liksom jeg ikke får hosteanfall i butikken , må jo i blant ha mat.

jeg ville imidlertid ikke tatt med meg hostete og snørrete barn i butikken bare sånn, og ikke latt de ta på ting, i disse coronatider, må vi alle ta ekstra hensyn.

tok faktisk coronatest i dag, for å være på den sikre siden, har ikke hatt kontakt med noen smittede, men vært på hytteferie i Østfold . Badet mye og mye vind, og holdt avstand og unngår kontakt mer fremmede, så mest sannsynlig kun vanlig bronkitt.

jeg tar konsekvent ikke på varer jeg ikke skal ha, spriter hendene og holder avstand , det handler om respekt og hensyn.

god grunn å reagere når andre hoster og har luftveisproblemer i disse tider.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste er alle de som røyker som bryter ut i plutselige hosteanfall både utenfor og inne i butikk. Veldig mange voksne som hoster rundt på ting i butikken. Det er mye verre en barn som hoster syns jeg. Det er jo blitt sagt nå (av helsepersonell) at folk som vet at de bare er forkjølt (som har testet seg for covid-19) allikevel ikke skal gå ut blandt folk. Hvis de plutselig blir smittet så sprer de de jo veldig fort

Anonymkode: 5b3db...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det verste er alle de som røyker som bryter ut i plutselige hosteanfall både utenfor og inne i butikk. Veldig mange voksne som hoster rundt på ting i butikken. Det er mye verre en barn som hoster syns jeg. Det er jo blitt sagt nå (av helsepersonell) at folk som vet at de bare er forkjølt (som har testet seg for covid-19) allikevel ikke skal gå ut blandt folk. Hvis de plutselig blir smittet så sprer de de jo veldig fort

Anonymkode: 5b3db...0ca

Dette barnet så ut til å hoste så tungt at det gjorde vondt mulig i brystet.  Ungen hostet så hardt at hun holdt seg på brystkassen mens hun hostet. Var veldig ekstrem tung hoste. Verste som jeg har vært vitne til i koronatider. Ungen ropte og løp og tok på ting. Ungen høres snørrete ut i nesen. Ganske snørrete.  Begge foreldrene var med og de tok seg god tid i butikken  og ved kassen. Jeg mener at ungen høres såpass forkjølet ut at en av foreldrene burde passet på barnet mens den andre handlet. Barnet var mulig ca 5 år. 

Anonymkode: e717c...79a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om et barn hoster er det neppe korona. Barn får bare i svært sjeldent slike symptomer som oss. Og får de det, er de ikke like kraftige og mindre smittebærende.

Anonymkode: 5f1dc...39f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om et barn hoster er det neppe korona. Barn får bare i svært sjeldent slike symptomer som oss. Og får de det, er de ikke like kraftige og mindre smittebærende.

Anonymkode: 5f1dc...39f

Det kan man nok ikke garantere 

Anonymkode: e717c...79a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan man nok ikke garantere 

Anonymkode: e717c...79a

Nei det sa jeg ikke heller. Bare at det er svært sjeldent🌸

Anonymkode: 5f1dc...39f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...