Gjest Piip Skrevet 20. mars 2002 Skrevet 20. mars 2002 Hei! Tuppa på 6 mndr. har plutselig sluttet med pupp på dagen. Hun vil gjerne har om kvelden og 2 ganger om natten. Dvs. at jeg ammer kun 3 ganger i døgnet. Hun får 2-3 grøtmåltider a`ca. 1 dl. væske pr. dag. I tillegg har hun spist 1/2 middagsglass. Det blir nesten ingen væske på dagen. Bør jeg gi henne morsmelkerstatning i tillegg?? Hun har ligget litt over gjennomsnitt på vektkurven i forhold til høyde inntil nå. Men nå er jeg bekymret for om hun får nok næring/ væske. Hun har skikkelig tung bleie om morgenen, så hun får nok i seg litt morsmelk på natten. Er det vanlig at de plutselig mister lysten på puppen? Jeg ville så gjerne ammet henne lenger. Håper på svar. 0 Siter
Ragnhild Alquist, Helsesøster Skrevet 23. mars 2002 Skrevet 23. mars 2002 Kjære piip. Mest sansynlig blir barnet ditt så mett av fast føde at hun ikke klarer å ta til seg mere. Man anbefaler altid å amme før man gir grøt eller grønsaker for å opprettholde melkeproduksjonen. Morsmelk er fortsatt den viktigste næringen for barnet. Altså ført morsmelk etterfulgt av grøt/grønsaker. Det anbefales å øke antall faste måltider fra 1-4 over flere måneder. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.