Gå til innhold

Ned 5 kg på 18 dager


Gjest dolmio

Anbefalte innlegg

På 18 dager.

Jobben har vært en utfordring. Jeg har ikke hatt noen som helst lyst til å fortelle mine kolleger at jeg slanker meg. Jeg har bare avstått fra å spise snop og kaker bortsett fra at jeg spiser  et lite stykke kake på fredager, og det er fordi det vil være sånn hver fredag - det har vært en lang tradisjon på jobb. Dessuten er det livstilsendring jeg driver med så jeg må lære meg dette og å begrense meg også. Og det går veldig bra. Jeg har egentlig ikke lyst på kake en gang :) 

Idag kommenterte imidlertid en kollega da jeg nok en gang takket nei til sjokolade- «enn du da, XX?». Da sa jeg at jeg og min familie driver og avsukrer oss. En annen kollega tok (som vanlig) øver samtalen for å snakke om seg ift temaet, så jeg slapp (som vanlig) å si mer. Men nå vet de at (og hvorfor) jeg kommer til å fortsette å takke nei. Et problem er mao løst - og jeg får holde slankingen hemmelig. Jeg vil ikke at noen skal vite det. Jeg vil si det hvis noen spør/ser det, men jeg håper å komme meg under 100 før evt spørsmål. 

Jeg har vært kjempeflink og er skikkelig motivert. Jeg drives av en kraft som forteller meg at hverdagen min blir lettere. Og det har den allerede blitt - men enda bedre skal den bli. Jeg har overskudd til å gjøre mer, og jeg føler meg ikke oppblåst. Jeg føler meg bedre. Det hjelper på både kropp og sjel. 

Første delmål er å komme under 100. Jeg sikter meg inn på 85 kg. Dvs jeg skal ned enda 29 kg. Men det skal jeg klare. Vi sparer mye penger på det også. Min mann var på kontroll i går, og han fikk ros av legen for at han har gått ned i vekt. Det har definitivt en positiv innvirkning på helsa hans. Han skal ned 10 kg til så er han normalvektig. 

Det er ikke noe hokus pokus, og det er lettere enn noen gang før fordi jeg er så motivert. Hvis jeg en sjelden gang får lyst på noe forteller jeg meg selv hvor kortvarig den gleden er og hva den gjør med kroppen min - og ah det ikke er verdt det. Da mister jeg lysten på det. Jeg tenker også at dette er en investering i helsa. Jeg er jo i faresonen for både diabetes og hjerneslag. Om jeg må jobbe hardt i feks ett år er det virkelig verdt slitet - det bllr så bra etterpå :) 

Jeg jobber med følelsesregulering i terapien og det skal hjelpe meg i dette siden jeg har slitt med overspsing. I tillegg har jeg klart å spare neglene i snart 5 uker. Så jeg føler meg genelrt bedre. Men jeg gleder meg virkelig til å komme ned på et tosifret tall. Andre har klart det før meg. Og når jeg ser på de som går ned fra 3-400 kg på TV, så tenker jeg at da skal jeg f*** meg klare å gå ned 30 kg jeg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så utrolig koselig å lese, jeg er så glad på dine vegne. Synes du er skikkelig tøff og flink. Så bra at du har motivasjon, men blir jo bare mer motivert når man ser og føler resultater av noe man har jobbet for 🥳for deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv gått litt ned i vekt ved å kutte ut mye unødvendige godsaker. Litt unner jeg meg selv i helgene og har gått ned ca 10 kilo, men over litt lenger tid. Å gå ned i vekt sakte og på sunn måte gir mer sjanse for stabil vekt. Noen har det så travelt med slanking at de går fort opp igjen når slankingen er over. Min mor ødela mye av forbrenningen fordi hun slanket seg "feil" for mange ganger. Jeg har bare blitt sunnere 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gått ned 16 kg siden i fjor. Har stått på stedet hvil en stund nå. På tide med sjerpings. På det beste var jeg 1 kilo lettere i tillegg, så jeg har tatt grep igjen nå. Problemet mitt er at jeg går på zyprexa, og er i tillegg veldig kresen når det gjelder sunn mat. Men i og med jeg spiste enda er usunt før jeg begynte å slanke meg, så har det gått uten direkte sulting. Målet er å komme ned til der jeg var for 10 år siden. Altså ikke slank ,men en psykiater jeg snakket med sa jeg var jo ikke "veldig overvetig" da hun sa det for 10 år siden. Så gikk det oppover i vekt.

Anonymkode: 00b0a...a07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for støtten. Den betyr mye for meg. Jeg spiste for mye til lunsj idag fordi det vi fikk var så godt (en Thailandsk rett). Det var i stedet for kake, men likevel.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, dolmio skrev:

Tusen takk for støtten. Den betyr mye for meg. Jeg spiste for mye til lunsj idag fordi det vi fikk var så godt (en Thailandsk rett). Det var i stedet for kake, men likevel.. 

Det er sånn det blir noen ganger  når det er noe som er ekstra godt. 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, RamonaK skrev:

Det er sånn det blir noen ganger  når det er noe som er ekstra godt. 😄 

Ja, jeg var solgt 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, dolmio skrev:

Ja, jeg var solgt 😆

Men det er jo helt normalt, da kan man jo bare prøve å spise litt mindre neste måltid.😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, dolmio skrev:

Tusen takk for støtten. Den betyr mye for meg. Jeg spiste for mye til lunsj idag fordi det vi fikk var så godt (en Thailandsk rett). Det var i stedet for kake, men likevel.. 

Selvom det var større volum, trenger det ikke å ha vært flere kalorier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok spist for mye idag. Jeg spiste 3 brødskiver, 2 porsjoner thaimat og 3 tacolefser. Håper det ikke er ødeleggende for meg. Men jeg tenker at det får gå som det går. 

Min mann ville ha sjokolade til helga. Så han har en stor plate sjokolade som han skal kose seg med i helga mens jeg har en klase med druer. Er fornøyd med meg selv :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, aa-k-j skrev:

Har selv gått litt ned i vekt ved å kutte ut mye unødvendige godsaker. Litt unner jeg meg selv i helgene og har gått ned ca 10 kilo, men over litt lenger tid. Å gå ned i vekt sakte og på sunn måte gir mer sjanse for stabil vekt. Noen har det så travelt med slanking at de går fort opp igjen når slankingen er over. Min mor ødela mye av forbrenningen fordi hun slanket seg "feil" for mange ganger. Jeg har bare blitt sunnere 😊

Har tenkt på svaret ditt. Er min måte å gjøre dette på feil, mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, dolmio skrev:

Har tenkt på svaret ditt. Er min måte å gjøre dette på feil, mener du?

Nå var det ikke meg du siterte, men tar sjansen på å svare allikevel. 

En må finne noe som fungerer for en selv. Det er mange måter en kan gå ned på og hvis du har funnet en måte som fungerer for deg, så er den ikke feil (så lenge du får i deg de næringsstoffene kroppen trenger)

Jeg synes du er flink. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, emilie321 skrev:

Nå var det ikke meg du siterte, men tar sjansen på å svare allikevel. 

En må finne noe som fungerer for en selv. Det er mange måter en kan gå ned på og hvis du har funnet en måte som fungerer for deg, så er den ikke feil (så lenge du får i deg de næringsstoffene kroppen trenger)

Jeg synes du er flink. 

Ok, takk for svar. Det ble litt utfordrende for meg idag, for jeg er redd min utskeielse idag skal ødelegge for meg - det er fryktelig skjørt enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, dolmio skrev:

Ok, takk for svar. Det ble litt utfordrende for meg idag, for jeg er redd min utskeielse idag skal ødelegge for meg - det er fryktelig skjørt enda. 

Tviler på at du har ødelagt noe. Hvis en spiser litt for mye en dag, så er det viktigste at en fortsetter neste dag med riktig kost.  

I perioder som jeg går ned, så har jeg alltid noen dager jeg spiser noe mer enn vanlig. Det er ikke bevist, det bare blir sånn. Og jeg går ned for det.

Det viktigste er at du finner noe du kan leve med over tid, dvs resten av livet.  Men utifra det du skrev at du hadde spist, så er jeg ikke sikker på at det er så gæernt. Det at du spiste to porsjoner betyr ikke at det var en kaloribombe. Og ofte tar det tid å forandre noe. Ting TarTid,  også med å forandre et kosthold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, dolmio skrev:

Ok, takk for svar. Det ble litt utfordrende for meg idag, for jeg er redd min utskeielse idag skal ødelegge for meg - det er fryktelig skjørt enda. 

Jeg synes ikke du skal bruke ordet ødelegge. En utskeielse forsinker vektnedgangen, den ødelegger ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns dette var veldig inspirerende og motiverende. Nå skal jeg pinadø begynne. Håper du deler videre. Du er kjempeflink!

Anonymkode: 16633...2b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg føler jeg stiller dumme spørsmål noen ganger fordi jeg burde vite det, men jeg føler det er bedre at jeg gjør det enn at jeg er usikker og havner i fell spor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...