Gå til innhold

Vennene mine enset ikke bursdagen min​😔​


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke feiret bursdagen min på 10 år, fordi jeg er ganske introvert, synes bursdag er litt for mye press, liker ikke så mye oppmerksomhet, synes ikke jeg fortjener det, osv. Men i år lot jeg meg overtale (av noen andre) å invitere et par gode venner på en casual bursdagsmiddag ute, både fordi jeg fylte rundt tall, og fordi disse vennene ganske nylig fylte det samme, og hadde store fester der jeg var med i både planleggingen, tilstede på festen, ga de gaver osv. De var veldig engasjerte i sine egne bursdager, og syntes det var veldig big deal. Jeg ville ikke ha det samme, men bare en hyggelig middag sammen. De ville være med, og dukket jo opp. Men ingen av de gratulerte meg med dagen, ingen ga meg gave, og de bestilte ikke en gang mat, bare drikke, så jeg følte meg ganske teit, der jeg satt med både mat og drikke, og lurte på om de hadde lest meldingen så fort at de ikke fikk med seg at jeg hadde bursdag. Det var ikke i nærheten av litt feiring, liksom. Jeg hadde vært fornøyd om de kun hadde sagt gratulerer med dagen, og hadde ikke trengt mye oppmerksomhet rundt det for å være fornøyd. Men det var liksom ingen ting i det hele tatt, og jeg lurer liksom på om de bare ikke bryr seg, eller om de overså det i meldingen. Og det bekreftet jo tankene mine om at jeg ikke vil feire bursdag igjen, det må jeg jo innrømme. Vi har også vært venner i årevis, og sett hverandre ofte, så synes det var litt rart at de evt. ikke fikk med seg noe. Jeg er ikke veldig lei meg, men har en litt ekkel følelse i kroppen, kanskje litt skuffelse.

Anonymkode: 88b77...f43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke feiret bursdagen min på 10 år, fordi jeg er ganske introvert, synes bursdag er litt for mye press, liker ikke så mye oppmerksomhet, synes ikke jeg fortjener det, osv. Men i år lot jeg meg overtale (av noen andre) å invitere et par gode venner på en casual bursdagsmiddag ute, både fordi jeg fylte rundt tall, og fordi disse vennene ganske nylig fylte det samme, og hadde store fester der jeg var med i både planleggingen, tilstede på festen, ga de gaver osv. De var veldig engasjerte i sine egne bursdager, og syntes det var veldig big deal. Jeg ville ikke ha det samme, men bare en hyggelig middag sammen. De ville være med, og dukket jo opp. Men ingen av de gratulerte meg med dagen, ingen ga meg gave, og de bestilte ikke en gang mat, bare drikke, så jeg følte meg ganske teit, der jeg satt med både mat og drikke, og lurte på om de hadde lest meldingen så fort at de ikke fikk med seg at jeg hadde bursdag. Det var ikke i nærheten av litt feiring, liksom. Jeg hadde vært fornøyd om de kun hadde sagt gratulerer med dagen, og hadde ikke trengt mye oppmerksomhet rundt det for å være fornøyd. Men det var liksom ingen ting i det hele tatt, og jeg lurer liksom på om de bare ikke bryr seg, eller om de overså det i meldingen. Og det bekreftet jo tankene mine om at jeg ikke vil feire bursdag igjen, det må jeg jo innrømme. Vi har også vært venner i årevis, og sett hverandre ofte, så synes det var litt rart at de evt. ikke fikk med seg noe. Jeg er ikke veldig lei meg, men har en litt ekkel følelse i kroppen, kanskje litt skuffelse.

Anonymkode: 88b77...f43

Jeg tror nok jeg kunne misforstått dette selv siden du downplayer det så veldig. Du virker som om du vil gjøre minst mulig fuzz ut av situasjonen, og det er helt ok, men da er det veldig lett å misforstå deg og det at du faktisk ønsker oppmerksomheter (på akkurat det du ønsker å tone ned). 

Anonymkode: 3623e...0a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan inviterte du? Sa du at det var i anledning bursdagen din? Hadde du planer om å spandere middag på dem? Eller spurte du bare sånn casual om dere skulle gå ut og spise en dag? 

Anonymkode: 409ad...b2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror nok jeg kunne misforstått dette selv siden du downplayer det så veldig. Du virker som om du vil gjøre minst mulig fuzz ut av situasjonen, og det er helt ok, men da er det veldig lett å misforstå deg og det at du faktisk ønsker oppmerksomheter (på akkurat det du ønsker å tone ned). 

Anonymkode: 3623e...0a1

Synes nå likevel det hsdde vært naturlig å i det minste gratulere med dagen. Ig jaty med en liyen gave.  Men kanskje også st bursdagsbarnet spanderte mat om det var for å feire dagen, når de på en måte var gjester. Om ikke det stod i invitasjonen at en ikke ønska gaver,  men bare at de var med 

Endret av Villanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt du ble skuffa og lei deg. Fikk rett og slett litt klump i magen på dine vegne her  fordi jeg vet hvordan det ville føles om det var meg.
 

Jeg tenker derimot at her må det dreie seg om en slags misforståelse. Har de oppfattet at det var bursdagen din og i tillegg et rundt tall? Ble burdagen din i det hele tatt et tema under samlingen? Kan du ha hatt så mye fokus på at du ikke ønsker noen form for oppmerksomhet mht bursdagen din at de kan ha blitt usikre og overdrevet sine gode intensjoner om å la deg slippe for mye fokus/oppmerksomhet?
 

Var jo litt spesielt at de valgte å ikke spise noe heller da. Drakk de alkohol? Slik at feiringen heller ble sett på som en anledning til en bytur med gode venner? Det kan være mange forklaringer. Og kun du vet hvor gode venner du faktisk har. Men at de bevisst bare ga faen eller ‘glemte bursdagen din tror jeg virkelig ikke kan ha skjedd. Da hadde de vel heller latt være å takke ja til å komme i det hele tatt.

Mulig du aldri får svar på dette nå i ettertid, om du ikke, feks med humoristisk tone nevner den spesielle bursdagsfeiringen din der ingen gratulerte deg med dagen. Jeg ville nok feks personlig ikke en gang klart å la være å nevne noe om dette samme kveld. Men det er meg. Jeg er nok ikke så,usikker og forsiktig som deg på dette området. Og er det ikke gode, nære venner kan det fort komme feil ut og du bli sett på som bitter og smålig til tross for at det er de som burde skjems.

Anonymkode: c7b55...299

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke feiret bursdagen min på 10 år, fordi jeg er ganske introvert, synes bursdag er litt for mye press, liker ikke så mye oppmerksomhet, synes ikke jeg fortjener det, osv. Men i år lot jeg meg overtale (av noen andre) å invitere et par gode venner på en casual bursdagsmiddag ute, både fordi jeg fylte rundt tall, og fordi disse vennene ganske nylig fylte det samme, og hadde store fester der jeg var med i både planleggingen, tilstede på festen, ga de gaver osv. De var veldig engasjerte i sine egne bursdager, og syntes det var veldig big deal. Jeg ville ikke ha det samme, men bare en hyggelig middag sammen. De ville være med, og dukket jo opp. Men ingen av de gratulerte meg med dagen, ingen ga meg gave, og de bestilte ikke en gang mat, bare drikke, så jeg følte meg ganske teit, der jeg satt med både mat og drikke, og lurte på om de hadde lest meldingen så fort at de ikke fikk med seg at jeg hadde bursdag. Det var ikke i nærheten av litt feiring, liksom. Jeg hadde vært fornøyd om de kun hadde sagt gratulerer med dagen, og hadde ikke trengt mye oppmerksomhet rundt det for å være fornøyd. Men det var liksom ingen ting i det hele tatt, og jeg lurer liksom på om de bare ikke bryr seg, eller om de overså det i meldingen. Og det bekreftet jo tankene mine om at jeg ikke vil feire bursdag igjen, det må jeg jo innrømme. Vi har også vært venner i årevis, og sett hverandre ofte, så synes det var litt rart at de evt. ikke fikk med seg noe. Jeg er ikke veldig lei meg, men har en litt ekkel følelse i kroppen, kanskje litt skuffelse.

Anonymkode: 88b77...f43

Visste de du hadde bursdag?

Anonymkode: af677...f24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jaja, men det er jo ikke så rart å ønske seg et "gratulerer", da. 

Anonymkode: 88b77...f43

Nei akkurat det burde virkelig være en selvfølge, så her er det noe som skurrer. For en ting er at du ikke liker for mye oppmerksomhet, men når du først faktisk har samlet vennene dine i anledning bursdagen din, så har du tross alt indirekte bedt om litt oppmerksomhet rundt dagen din likevel og at ikke en eneste av deg ønsker deg en gratulasjon virker bare veldig rart🙄

Anonymkode: c7b55...299

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: Jeg inviterte de på bursdagsmiddag, og jeg sa at det var i anledning min bursdag, ja.
2: De kan bursdagsdatoen min utenatt, og visste at det var rundt tall.
3: Vi har hatt bursdagsmiddager mange ganger, for andre. Flere ganger hvert år. Vi betaler alltid for oss selv, da vi er ganske unge, og ikke har så god råd. Det har vi alltid gjort, og pleier alltid å synes er greit. 
4: Jeg gjorde ikke noen big deal ut av å ikke ville ha så mye oppmerksomhet. Jeg sa bare at "som dere vet, er ikke jeg typen til å ha noen stor fest, men det hadde vært hyggelig med en liten bursdagsmiddag, bare vi tre". 

Anonymkode: 88b77...f43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hør på det evt. negative som dukker opp her. Det er bare et AB-virus som går her i forumet, og sprer kvalme☺️ 

Skjønner godt at du reagerer som du gjør, ut fra hva du skriver. Hvem hadde vel ikke det?🙂 Gratulerer så masse på etterskudd☺️🦄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1: Jeg inviterte de på bursdagsmiddag, og jeg sa at det var i anledning min bursdag, ja.
2: De kan bursdagsdatoen min utenatt, og visste at det var rundt tall.
3: Vi har hatt bursdagsmiddager mange ganger, for andre. Flere ganger hvert år. Vi betaler alltid for oss selv, da vi er ganske unge, og ikke har så god råd. Det har vi alltid gjort, og pleier alltid å synes er greit. 
4: Jeg gjorde ikke noen big deal ut av å ikke ville ha så mye oppmerksomhet. Jeg sa bare at "som dere vet, er ikke jeg typen til å ha noen stor fest, men det hadde vært hyggelig med en liten bursdagsmiddag, bare vi tre". 

Anonymkode: 88b77...f43

Ja, da forstår jeg deg.

Anonymkode: af677...f24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fyller man rundt år og inviterer et par venner med ut synes jeg også man skal ta seg råd til å spandere...

Anonymkode: 3bbd5...3f6

Nå sier jo TS at de alltid pleier å betale for seg selv, og uansett er det ikke grunn til å ikke gratulere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...