Gå til innhold

Kan nozinan gjøre dette?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Det har skjedd flere ganger, jeg ligger i sengen og ting skjer og det er ikke alltid jeg husker det etterpå. Men dette husker jeg, min mann kom inn i rommet og gikk bort til vinduet "Hva gjør du" sa jeg. "Leter etter dopapir, sønnen har gjemt alt dopapiret". Så gikk han og jeg reiste meg opp for å gå på do, må gjennom sønnen sitt rom da. Han var våken og sa "Får du ikke sove"?. "Pappa sa du hadde gjemt alt do papiret, har du det"? sa jeg. "Nei det har jeg da ikke" sa han. Hva skjer med meg nå for tiden? Jeg var jo våken, men alt do papiret var på plass så mannen min hadde ikke vært der. Har ikke pleid å oppleve sånne ting, kan det være alzheimer? Eller er det nozinan? Kommer til å ta det opp med sykepleieren i morgen, synes det begynner å bli skremmende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det har skjedd flere ganger, jeg ligger i sengen og ting skjer og det er ikke alltid jeg husker det etterpå. Men dette husker jeg, min mann kom inn i rommet og gikk bort til vinduet "Hva gjør du" sa jeg. "Leter etter dopapir, sønnen har gjemt alt dopapiret". Så gikk han og jeg reiste meg opp for å gå på do, må gjennom sønnen sitt rom da. Han var våken og sa "Får du ikke sove"?. "Pappa sa du hadde gjemt alt do papiret, har du det"? sa jeg. "Nei det har jeg da ikke" sa han. Hva skjer med meg nå for tiden? Jeg var jo våken, men alt do papiret var på plass så mannen min hadde ikke vært der. Har ikke pleid å oppleve sånne ting, kan det være alzheimer? Eller er det nozinan? Kommer til å ta det opp med sykepleieren i morgen, synes det begynner å bli skremmende. 

En drøm?

Anonymkode: 054ec...cde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er viktig å huske at der 200 mg Seroquel hadde en viss antipsykotisk effekt, gjelder ikke det samme smådoser med Nozinan. Jeg tror det er «rarheten» som bryter litt gjennom iblant 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

En drøm?

Anonymkode: 054ec...cde

Det er akkurat det det ikke var, jeg lå og ikke fikk sove. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, ISW skrev:

Jeg tror det er viktig å huske at der 200 mg Seroquel hadde en viss antipsykotisk effekt, gjelder ikke det samme smådoser med Nozinan. Jeg tror det er «rarheten» som bryter litt gjennom iblant 😊

Åååå, denne "rarheten" vil jeg ikke ha, har jo ikke hatt det sånn før som jeg husker bortsett fra i min ungdom. Da opplevde jeg mye rart, men ruset meg da og det gjør jeg jo ikke nå. Jo når jeg tenker meg om har jeg opplevd lignende før, men det er jo lenge siden 😮 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, stjernestøv skrev:

Åååå, denne "rarheten" vil jeg ikke ha, har jo ikke hatt det sånn før som jeg husker bortsett fra i min ungdom. Da opplevde jeg mye rart, men ruset meg da og det gjør jeg jo ikke nå. Jo når jeg tenker meg om har jeg opplevd lignende før, men det er jo lenge siden 😮 

Du kan ikke velge hva slags psykose du skal få når du jobber for å bli syk. 

Anonymkode: 35347...a3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke velge hva slags psykose du skal få når du jobber for å bli syk. 

Anonymkode: 35347...a3a

Jeg jobber ikke for å bli syk og trodde jo mannen min var der men han var ikke det, før har det vært aliens som har vært der og andre menn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg forstår ikke, sønnen min hadde sagt en natt "Får du ikke sove", men husket ikke noe om noe dopapir. Men jeg er jo ofte oppe og lusker om nettene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Åååå, denne "rarheten" vil jeg ikke ha, har jo ikke hatt det sånn før som jeg husker bortsett fra i min ungdom. Da opplevde jeg mye rart, men ruset meg da og det gjør jeg jo ikke nå. Jo når jeg tenker meg om har jeg opplevd lignende før, men det er jo lenge siden 😮 

Jeg er enig med ISW. Ta det opp med sykepleieren i morgen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, frosken skrev:

Jeg er enig med ISW. Ta det opp med sykepleieren i morgen:-)

Ok. Skal gjøre det, får ikke håpe jeg opplever noe i natt. Blir forvirret og tenker altzheimer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Skal gjøre det, får ikke håpe jeg opplever noe i natt. Blir forvirret og tenker altzheimer. 

Synes ikke det er nærliggende å tro at du er i ferd med å få alzheimer, det finnes mange andre forklaringer som er mye mer sannsynlige:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke velge hva slags psykose du skal få når du jobber for å bli syk. 

Anonymkode: 35347...a3a

Denne kommentaren er det enkelte som til stadighet kommer med til Ss. Jeg synes det er en meningsløs - og uhyre nedlatende - kommentar. Slik jeg oppfatter det, så har Stjernestøv samme prosjektet som de fleste av oss, nemlig å få til et best mulig liv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Skal gjøre det, får ikke håpe jeg opplever noe i natt. Blir forvirret og tenker altzheimer. 

Så gammel er du ikke :D og det gir helt andre symptomer

Endret av ISW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, frosken skrev:

Synes ikke det er nærliggende å tro at du er i ferd med å få alzheimer, det finnes mange andre forklaringer som er mye mer sannsynlige:-)

Ok håper det. Nå har magen begynt å gjøre vondt igjen, å det er så vondt så vondt. Hjelper ikke å be om hjelp heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Ok håper det. Nå har magen begynt å gjøre vondt igjen, å det er så vondt så vondt. Hjelper ikke å be om hjelp heller. 

Jeg trodde du skulle til ultralyd med tanke på galleveisproblemer? Så det har jo hjulpet å be om hjelp. 

Dersom smertene blir helt uutholdelige, så kan du ringe legevakt. Gallesteinsmerter er regnet for å være ekstremt smertefullt, så du gjør ikke noe feil dersom du ringer legevakt og ber om hjelp. 

Nå er det jo ikke sikkert at det er gallestein du har, men dersom smertene varer, så kan du kanskje be sønnen din om å hjelpe til med å vurdere om du skal ringe legevakt eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, frosken skrev:

Jeg trodde du skulle til ultralyd med tanke på galleveisproblemer? Så det har jo hjulpet å be om hjelp. 

Dersom smertene blir helt uutholdelige, så kan du ringe legevakt. Gallesteinsmerter er regnet for å være ekstremt smertefullt, så du gjør ikke noe feil dersom du ringer legevakt og ber om hjelp. 

Nå er det jo ikke sikkert at det er gallestein du har, men dersom smertene varer, så kan du kanskje be sønnen din om å hjelpe til med å vurdere om du skal ringe legevakt eller ikke. 

Ja det er vel 14 oktober jeg skal på ultralyd. 

Ja det er veldig vondt nå, har tatt paracet og ibux men det hjelper ikke. Får se om jeg ringer, uff. 

Nei håper ikke det er det, vil ikke operere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, frosken skrev:

Jeg trodde du skulle til ultralyd med tanke på galleveisproblemer? Så det har jo hjulpet å be om hjelp. 

Dersom smertene blir helt uutholdelige, så kan du ringe legevakt. Gallesteinsmerter er regnet for å være ekstremt smertefullt, så du gjør ikke noe feil dersom du ringer legevakt og ber om hjelp. 

Nå er det jo ikke sikkert at det er gallestein du har, men dersom smertene varer, så kan du kanskje be sønnen din om å hjelpe til med å vurdere om du skal ringe legevakt eller ikke. 

Jeg ringte legevakten og legen skulle ringe meg, men nå er det over. Men hadde jo vondt tidligere i dag og, tenk om det kommer igjen? Hva nå? Trodde det skulle vare mye lengre, det er jo det det har gjort før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, frosken skrev:

Jeg trodde du skulle til ultralyd med tanke på galleveisproblemer? Så det har jo hjulpet å be om hjelp. 

Dersom smertene blir helt uutholdelige, så kan du ringe legevakt. Gallesteinsmerter er regnet for å være ekstremt smertefullt, så du gjør ikke noe feil dersom du ringer legevakt og ber om hjelp. 

Nå er det jo ikke sikkert at det er gallestein du har, men dersom smertene varer, så kan du kanskje be sønnen din om å hjelpe til med å vurdere om du skal ringe legevakt eller ikke. 

Har snakket med legen nå, skulle ringe hvis det kom tilbake. Og hun ba meg å prøve å fremskynde timen til ultralyd, nei tror ikke det går. Da må jeg nok reise og det vil jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...