Gå til innhold

Kan nozinan gjøre dette?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

36 minutter siden, stjernestøv skrev:

Har snakket med legen nå, skulle ringe hvis det kom tilbake. Og hun ba meg å prøve å fremskynde timen til ultralyd, nei tror ikke det går. Da må jeg nok reise og det vil jeg ikke. 

Fint at du snakket med lege! Det er umulig på forhånd å si hvor lenge et sånt anfall vil vare. Noen ganger varer det veldig lenge, andre ganger går det raskt over. 

Det er jo bare ca tre uker til du skal ta ultralyd, så dersom ikke smertene kommer tilbake innen kort tid, så går det vel kanskje greit å vente også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, frosken skrev:

Fint at du snakket med lege! Det er umulig på forhånd å si hvor lenge et sånt anfall vil vare. Noen ganger varer det veldig lenge, andre ganger går det raskt over. 

Det er jo bare ca tre uker til du skal ta ultralyd, så dersom ikke smertene kommer tilbake innen kort tid, så går det vel kanskje greit å vente også...

Ja dette er det korteste det har vart. Ja jeg venter,men merker det er vondt under høyre ribbe. Det er ikke alltid like vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepleieren mente jeg var mellom våken og søvn, men jeg var ikke det. Jeg vet hva det er,lå å døste og plutselig var jeg i lysets rike..det var mer ut av kroppen. Og sikkert mellom våken og søvn. Og i natt trodde jeg jeg hadde drept sønnen min, måtte ta på lyset og se på hendene mine om de var blodige. Så på sønnen min mens han lå i sengen og sov, ingen tegn til blod. Men hva om jeg hadde kvelt han? Fikk så mange tanker og masse angst, ja det var bare tanker og angst sa sykepleieren. Måtte prøve å bryte det mønsteret mitt. Var masse oppe og røykte i natt og gikk litt rundt, og tenk om jeg gjorde ting jeg ikke husket. Tenk om jeg virkelig gjorde noen noe vondt, men hvorfor skulle jeg det? Hvis jeg ble besatt? Tenk om jeg våknet om morningen og de andre var døde? Dette var angst som jeg måtte jobbe med. Men jeg lurte på om jeg skulle ta seroquel igjen, nei han mente jeg måtte ta nozinan nå så fikk jeg heller ringe hvis jeg ikke holdt ut. Jeg holder ikke ut jo. Han spurte meg om jeg trodde det kunne være psykotisk det med mannen min, noe var det sa jeg..mulig alzheimer. Mannen min trodde det var noe psykotisk, men jeg vet jo ikke. Blir bare redd og ble veldig sliten etter samtalen i dag :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, stjernestøv skrev:

Sykepleieren mente jeg var mellom våken og søvn, men jeg var ikke det. Jeg vet hva det er,lå å døste og plutselig var jeg i lysets rike..det var mer ut av kroppen. Og sikkert mellom våken og søvn. Og i natt trodde jeg jeg hadde drept sønnen min, måtte ta på lyset og se på hendene mine om de var blodige. Så på sønnen min mens han lå i sengen og sov, ingen tegn til blod. Men hva om jeg hadde kvelt han? Fikk så mange tanker og masse angst, ja det var bare tanker og angst sa sykepleieren. Måtte prøve å bryte det mønsteret mitt. Var masse oppe og røykte i natt og gikk litt rundt, og tenk om jeg gjorde ting jeg ikke husket. Tenk om jeg virkelig gjorde noen noe vondt, men hvorfor skulle jeg det? Hvis jeg ble besatt? Tenk om jeg våknet om morningen og de andre var døde? Dette var angst som jeg måtte jobbe med. Men jeg lurte på om jeg skulle ta seroquel igjen, nei han mente jeg måtte ta nozinan nå så fikk jeg heller ringe hvis jeg ikke holdt ut. Jeg holder ikke ut jo. Han spurte meg om jeg trodde det kunne være psykotisk det med mannen min, noe var det sa jeg..mulig alzheimer. Mannen min trodde det var noe psykotisk, men jeg vet jo ikke. Blir bare redd og ble veldig sliten etter samtalen i dag :( 

Føler med deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Marye skrev:

Føler med deg

Takk. Fortalte det til sønnen min og, han sa dette var ikke vanlig angst og katastrofetanker. Men han sa hadde jeg prøvd å drept han hadde han nok tatt meg, han er jo sterkere enn meg. Så hadde han ringt etter sykebil og fått meg innlagt, det er nå betryggende det da. Jeg vil ikke drepe noen. Og kunne ikke snu meg med ryggen mot rommet, da trodde jeg det stod noen der med øks og skulle hugge hodet mitt i to. Sånt er slitsomt, forstår ikke hvorfor jeg ikke bare kan ta seroquel igjen. Bør jeg gjøre det på eget initiativ? Min tante som hadde alzeimer kunne plutselig si "Hva skjer med meg"?. Sånn føler jeg det nå om nettete og tenker "Hva skjer med meg". Har ikke noen åndelig forklaring på at jeg så mannen min, hadde det vært noen andre så. Men jeg så og snakket med mannen min når han ikke var der? Det er forvirrende. Men får bare prøve å tenke andre tanker da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, det er vel den angsten jeg må jobbe med. Det er jo angst jeg har og katastrofetanker. 

Nå har ikke jeg samme diagnose som deg, men hadde en lignende opplevelse for bare noen dager siden. To netter på rad var jeg overbevist om at noen romsterte på rommet til datteren min, for det var så mye lyd. Hørte også "tasse-lyder" under senga mi som om det var et dyr eller noe. Disse lydene var visst bare innbilning for ingen andre i huset hørte dem, og datteren min hadde ligget rolig hele natta og sovet. Tror det må ha vært en veldig virkelighetsnær drøm.

Anonymkode: bd685...c26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, stjernestøv skrev:

Sykepleieren mente jeg var mellom våken og søvn, men jeg var ikke det. Jeg vet hva det er,lå å døste og plutselig var jeg i lysets rike..det var mer ut av kroppen. 

Du kan godt ha sovert en kort periode uten å være klar over det.

Anonymkode: 054ec...cde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har ikke jeg samme diagnose som deg, men hadde en lignende opplevelse for bare noen dager siden. To netter på rad var jeg overbevist om at noen romsterte på rommet til datteren min, for det var så mye lyd. Hørte også "tasse-lyder" under senga mi som om det var et dyr eller noe. Disse lydene var visst bare innbilning for ingen andre i huset hørte dem, og datteren min hadde ligget rolig hele natta og sovet. Tror det må ha vært en veldig virkelighetsnær drøm.

Anonymkode: bd685...c26

Ok. Det er godt å vite jeg ikke er alene. Jeg hørte også lyder i natt, rare lyder...tror det var energier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du kan godt ha sovert en kort periode uten å være klar over det.

Anonymkode: 054ec...cde

Ja vel da. Jeg er vel bare hysterisk, det er viktig for meg å sove skikkelig om nettene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg klarer ikke dette, føler meg utkjørt. Spurte nå om jeg ikke kan ta 100 mg seroquel og en vival istedenfor nå. Får se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg har så vondt i ryggen, er det mulig? Og føler meg ikke bra i det hele tatt, er helt elendig. Kjenner det jo i magen i dag og, det må jo være fysisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Og jeg har så vondt i ryggen, er det mulig? Og føler meg ikke bra i det hele tatt, er helt elendig. Kjenner det jo i magen i dag og, det må jo være fysisk?

Men sånn blir det da hver gang du slutter på AD?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, slabbedask skrev:

Men sånn blir det da hver gang du slutter på AD?

Får ikke fysisk vondt av å slutte på AP nei :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei jeg fikk ikke noe svar, men tar ikke nozinan når det gjør meg dårligere. 

Det er mulig det ble en misforståelse, men du blir neppe dårligere av Nozinan. Det du blir dårligere av er å ikke ta Seroquel. 
 

Hvor potent en medisin er for søvn, har lite sammenheng med hvor potent den er som AP. Nozinan og Seroquel er nok cirka like potente milligram for milligram som AP. Men Nozinan er langt sterkere for søvn. 
 

Derfor får du gjennombrudd av sykdommen når du tar mindre doser AP.

NB! Du må ikke øke dosen Nozinan uten godkjennelse fra lege. Det kan gi deg andre bivirkninger og plager. Det er i praksis veldig vanskelig å få skikkelig antipsykotisk effekt av Nozinan siden bivirkningene i høyere doser lett blir utolererbare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

ISW kan jeg ta 100 mg seroquel og en vival i kveld? Er nozinan ute av kroppen nå? Fikk beskjed om å ikke ta det sammen-

Nei den har lang halveringstid og dette bør du ikke gjøre uten å snakke med lege. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, ISW skrev:

Det er mulig det ble en misforståelse, men du blir neppe dårligere av Nozinan. Det du blir dårligere av er å ikke ta Seroquel. 
 

Hvor potent en medisin er for søvn, har lite sammenheng med hvor potent den er som AP. Nozinan og Seroquel er nok cirka like potente milligram for milligram som AP. Men Nozinan er langt sterkere for søvn. 
 

Derfor får du gjennombrudd av sykdommen når du tar mindre doser AP.

NB! Du må ikke øke dosen Nozinan uten godkjennelse fra lege. Det kan gi deg andre bivirkninger og plager. Det er i praksis veldig vanskelig å få skikkelig antipsykotisk effekt av Nozinan siden bivirkningene i høyere doser lett blir utolererbare.

Men jeg blir ikke så trøtt av nozinan som seroquel og sovner mye senere, må ofte ta vival også. Skulle bare ønske jeg kunne ta seroquel i kveld for jeg skal til frisøren i morgen, må klare å sitte oppreist da. Orker bare ikke tankene mine og alt som skjer. Vil ikke har mer nozinan, vil bli kvitt den. Får heller ta to vival til i natt da i tillegg til dumme nozinan, skulle aldri ha begynt på den. Men pulsen har gått ned da og har ikke hjertebank, men full i angst det er jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, ISW skrev:

Nei den har lang halveringstid og dette bør du ikke gjøre uten å snakke med lege. 

Men er det så farlig å ta de sammen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...