Gå til innhold

Kan nozinan gjøre dette?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Men jeg blir ikke så trøtt av nozinan som seroquel og sovner mye senere, må ofte ta vival også. Skulle bare ønske jeg kunne ta seroquel i kveld for jeg skal til frisøren i morgen, må klare å sitte oppreist da. Orker bare ikke tankene mine og alt som skjer. Vil ikke har mer nozinan, vil bli kvitt den. Får heller ta to vival til i natt da i tillegg til dumme nozinan, skulle aldri ha begynt på den. Men pulsen har gått ned da og har ikke hjertebank, men full i angst det er jeg. 

Jeg synes du bør bruke en fast liten mengde av et AP resten av livet, som er så liten at den ikke ødelegger følelseslivet ditt og akkurat stor nok til å ta vekk rarheten. Så kan du evt bruke noe for søvn i tillegg. 
 

Det er mye bedre enn «medisinrot». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, ISW skrev:

Problemet er som du vet at jeg ikke får lov å svare på sånt 😊

Men svar da :) 

Det står ingen interaksjoner på nozinan og seroquel, men legger jeg til metoprolol er det interaksjon. Er det bare pga den da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Men svar da :) 

Det står ingen interaksjoner på nozinan og seroquel, men legger jeg til metoprolol er det interaksjon. Er det bare pga den da? 

Ta dette med behandleren din, ikke her inne og det vet du utmerket godt etter mange år her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, ISW skrev:

Jeg synes du bør bruke en fast liten mengde av et AP resten av livet, som er så liten at den ikke ødelegger følelseslivet ditt og akkurat stor nok til å ta vekk rarheten. Så kan du evt bruke noe for søvn i tillegg. 
 

Det er mye bedre enn «medisinrot». 

Ja kunne jo brukt en liten dose latuda, blir så trøtt og sliten av dette rotet. Følte ikke sykepleieren forsto meg i dag ang hvor dårlig jeg føler meg, men det er jo jeg som sier det er angst jeg har og det har jeg jo og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Men svar da :) 

Det står ingen interaksjoner på nozinan og seroquel, men legger jeg til metoprolol er det interaksjon. Er det bare pga den da? 

Det er ikke helt pent å oppfordre ISW til å bryte regelverket på DOL;-)  Når du først ønsker endring, så ønsker du alltid at det skal skje fryktelig fort. Du kan nok vente til du får svar fra sykepleieren eller psykiateren om hva du bør gjøre. 

Tålmodighet er en dyd:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Lillemus skrev:

Ta dette med behandleren din, ikke her inne og det vet du utmerket godt etter mange år her inne.

Har nå kunnet diskutere dette før her inne, og jeg sendte melding men fikk ikke svar. Jeg er desperat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja kunne jo brukt en liten dose latuda, blir så trøtt og sliten av dette rotet. Følte ikke sykepleieren forsto meg i dag ang hvor dårlig jeg føler meg, men det er jo jeg som sier det er angst jeg har og det har jeg jo og. 

Men sa du ikke nettopp nei takk til en legetime??? 🤨

Anonymkode: 054ec...cde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, frosken skrev:

Det er ikke helt pent å oppfordre ISW til å bryte regelverket på DOL;-)  Når du først ønsker endring, så ønsker du alltid at det skal skje fryktelig fort. Du kan nok vente til du får svar fra sykepleieren eller psykiateren om hva du bør gjøre. 

Tålmodighet er en dyd:-)

Nei det er vel ikke det i grunn, var bare så desperat og har lyst å ta seroquel i kveld. Syns sykepleieren kunne svart når jeg sendte melding, men mulig han ikke hadde tid til det i dag. Får mase igjen i morgen da. Har bare fått nozinan helt opp i halsen nå, føler bare det gjør meg dårlig. Men mulig det er som ISW sier at det er mangel på seroquel, men da burde jeg vel ta det? Det er mitt poeng. Husker min gamle psykiater sa en gang "Er du ikke redd for å bli gal"?. Var ikke det da men nå er jeg det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men sa du ikke nettopp nei takk til en legetime??? 🤨

Anonymkode: 054ec...cde

Ja det var lege, det er psykiateren som har med medisiner å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Psykiateren vil jeg skal prøve 30 mg nozinan, ville ho heller ta seroquel :( 

Hva er det du vil da?

Anonymkode: 054ec...cde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det du vil da?

Anonymkode: 054ec...cde

Jeg vil jo ta seroquel, spurte om det igjen men nei, psykiateren ville jeg skulle ta nozinan 30 mg og få tilbakemelding på hvordan det gikk. Føler meg jo låst nå, og vil ikke at sykepleieren skal komme neste uke. Syns det var stygt gjort å nekte meg å ta seroquel, men det er jo opp til meg. Men de virket så bestemte og det likte jeg ikke, spurte om det var farlig å ta seroquel istedenfor i kveld. Nei psykiateren ville ikke at jeg skulle ta det men nozinan, så nå er jeg usikker på hva jeg skal gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, stjernestøv skrev:

Jeg vil jo ta seroquel, spurte om det igjen men nei, psykiateren ville jeg skulle ta nozinan 30 mg og få tilbakemelding på hvordan det gikk. Føler meg jo låst nå, og vil ikke at sykepleieren skal komme neste uke. Syns det var stygt gjort å nekte meg å ta seroquel, men det er jo opp til meg. Men de virket så bestemte og det likte jeg ikke, spurte om det var farlig å ta seroquel istedenfor i kveld. Nei psykiateren ville ikke at jeg skulle ta det men nozinan, så nå er jeg usikker på hva jeg skal gjøre. 

Gjør nå som psykiateren sier, for en gangs skyld. Hvor lenge har du prøvd nozinan? Det kan jo sikkert ta en stund før du får optimal virkning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, stjernestøv skrev:

Jeg vil jo ta seroquel, spurte om det igjen men nei, psykiateren ville jeg skulle ta nozinan 30 mg og få tilbakemelding på hvordan det gikk. Føler meg jo låst nå, og vil ikke at sykepleieren skal komme neste uke. Syns det var stygt gjort å nekte meg å ta seroquel, men det er jo opp til meg. Men de virket så bestemte og det likte jeg ikke, spurte om det var farlig å ta seroquel istedenfor i kveld. Nei psykiateren ville ikke at jeg skulle ta det men nozinan, så nå er jeg usikker på hva jeg skal gjøre. 

Det du skal gjøre er å lytte til fagfolk som kan dette, selv om det betyr at du ikke får viljen din denne gangen. 

Anonymkode: 8219c...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Lillemus skrev:

Gjør nå som psykiateren sier, for en gangs skyld. Hvor lenge har du prøvd nozinan? Det kan jo sikkert ta en stund før du får optimal virkning. 

Har tatt det i ca to uker, ok får prøve da selv om jeg er skeptisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det du skal gjøre er å lytte til fagfolk som kan dette, selv om det betyr at du ikke får viljen din denne gangen. 

Anonymkode: 8219c...822

Har bare ikke opplevd en sånn bestemthet før, får alltid beskjed om at det er opp til meg osv. Det var ubehagelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Har bare ikke opplevd en sånn bestemthet før, får alltid beskjed om at det er opp til meg osv. Det var ubehagelig. 

Kanskje du trenger en sånn bestemthet. Gi den litt tid før du konkluderer med noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fionys skrev:

Kanskje du trenger en sånn bestemthet. Gi den litt tid før du konkluderer med noe.

Jeg ble litt sur for å si det rett ut og tenkte "Og det tror de de kan bestemme". Men nå tør jeg ikke gjøre annet, får bare prøve 30 mg da og se hvordan det går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg ble litt sur for å si det rett ut og tenkte "Og det tror de de kan bestemme". Men nå tør jeg ikke gjøre annet, får bare prøve 30 mg da og se hvordan det går. 

Det er jo fordi du har fått bestemme selv at du har rotet så mye med medisiner i en årrekke. Nå tar psykiateren endelig ansvar og lar deg ikke bestemme lenger, for det trenger du. 

Anonymkode: 8219c...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...