Gå til innhold

Kan nozinan gjøre dette?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo fordi du har fått bestemme selv at du har rotet så mye med medisiner i en årrekke. Nå tar psykiateren endelig ansvar og lar deg ikke bestemme lenger, for det trenger du. 

Anonymkode: 8219c...822

Hm. Jeg kjenner ikke denne psykiateren så godt, men han er sta det skal han ha. Men det er jo jeg og, men skal nå prøve med 30 mg nozinan. Tør ikke annet siden man ikke skulle ta det med seroquel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, stjernestøv skrev:

Har bare ikke opplevd en sånn bestemthet før, får alltid beskjed om at det er opp til meg osv. Det var ubehagelig. 

Jeg husker veldig godt at det ikke er mer enn max et par år siden du syntes de kunne tvangsmedisinere deg for når du selv hadde ansvaret så ble det bare rot... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Jeg ble litt sur for å si det rett ut og tenkte "Og det tror de de kan bestemme". Men nå tør jeg ikke gjøre annet, får bare prøve 30 mg da og se hvordan det går. 

Det er vel normalt legene som bestemmer hva slags reseptbelagte medisiner som skal skrives ut.

Anonymkode: 054ec...cde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg husker veldig godt at det ikke er mer enn max et par år siden du syntes de kunne tvangsmedisinere deg for når du selv hadde ansvaret så ble det bare rot... 

Hadde nok ikke taklet å bli tvangsmedisinert, men du har rett i at jeg roter masse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel normalt legene som bestemmer hva slags reseptbelagte medisiner som skal skrives ut.

Anonymkode: 054ec...cde

Ikke innen psykiatrien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ikke innen psykiatrien. 

Jo. En psykiater er en lege med videreutdanning innenfor psykiatri. Som er 5 år lang hvis jeg ikke husker feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, stjernestøv skrev:

Ikke innen psykiatrien. 

Det er til syvende og sist legen som avgjør hva du får resept på. Men du har rett til å uttrykke din mening, slik at legen tar dette med i sin vurdering. Og så kan du selvfølgelig la være å følge legens råd, men jeg synes nå det virker som om du ivaretas godt av FACT, så jeg synes du skal forsøke det legen foreslår. 

Forhåpentligvis sover du nå:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, frosken skrev:

Det er til syvende og sist legen som avgjør hva du får resept på. Men du har rett til å uttrykke din mening, slik at legen tar dette med i sin vurdering. Og så kan du selvfølgelig la være å følge legens råd, men jeg synes nå det virker som om du ivaretas godt av FACT, så jeg synes du skal forsøke det legen foreslår. 

Forhåpentligvis sover du nå:-)

Fulgte legens råd pg våknet og det var klissvått, har ikke gjort det siden xeplion. Så nei kommer ikke til å ta 30 mg mer. 

 

 

har ikke gjor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.9.2020 den 13.40, AnonymBruker skrev:

Nå har ikke jeg samme diagnose som deg, men hadde en lignende opplevelse for bare noen dager siden. To netter på rad var jeg overbevist om at noen romsterte på rommet til datteren min, for det var så mye lyd. Hørte også "tasse-lyder" under senga mi som om det var et dyr eller noe. Disse lydene var visst bare innbilning for ingen andre i huset hørte dem, og datteren min hadde ligget rolig hele natta og sovet. Tror det må ha vært en veldig virkelighetsnær drøm.

Anonymkode: bd685...c26

Huff, jeg har forestillinger om dagen om at vi har rotter i kjøkkenskapet. Synes jeg hørte noen rommesterte der i går ettermiddag og ble overbevist om at dette var rotter. Men en mulighet er også at det var naboen jeg hørte... Jeg er nemlig redd at det ligger en sitron under kjøkkenbenken et eller annet sted, men er ikke sikker. For jeg lette bare etter en manglende sitron den gangen og sjekket ikke om den faktisk hadde havnet i søppelbøtten eller ikke... Vi har en list helt bakerst i skapet hvor skuffen med afallsbøttene står hvor det er en åpning hvor ting kan falle ned og videre under kjøkkenbenken. Når jeg skjøv inn skuffen, kan sitronen ha blitt skjøvet mot denne kanten og for langt... Tankespinn. Dette var for en ukes tid siden, men en sitron burde jo lukte etter hvert også :) 

Så, det er mye man kan engste seg over å få katastrofetanker av... Også en sitron. Har tenkt om det er mulig å løfte av kanten nederst mot gulvet på kjøkkenbenken for å komme til dette rommet... Kommer sikkert til å høre rotter tusle og tasle og rasle frem til det blir gjort... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, stjernestøv skrev:

Fulgte legens råd pg våknet og det var klissvått, har ikke gjort det siden xeplion. Så nei kommer ikke til å ta 30 mg mer. 

 

 

har ikke gjor

Send en melding til FACT og fortell hva som skjedde. Nå gjorde du et forsøk og så får de vurdere hva som skal skje videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, frosken skrev:

Send en melding til FACT og fortell hva som skjedde. Nå gjorde du et forsøk og så får de vurdere hva som skal skje videre. 

Har gjort det, får se hva de svarer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, frosken skrev:

Send en melding til FACT og fortell hva som skjedde. Nå gjorde du et forsøk og så får de vurdere hva som skal skje videre. 

Psykiateren skjønte at jeg ville tilbake på seroquel pga dette, så da er det avgjort. I kveld blir det seroquel :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Psykiateren skjønte at jeg ville tilbake på seroquel pga dette, så da er det avgjort. I kveld blir det seroquel :) 

Hvorfor sluttet du med de da?

Anonymkode: 054ec...cde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor sluttet du med de da?

Anonymkode: 054ec...cde

Pga hjertebank og høy puls, men det er nå bedre det enn å tisse på seg 😮 Det styret orker jeg ikke igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, stjernestøv skrev:

Pga hjertebank og høy puls, men det er nå bedre det enn å tisse på seg 😮 Det styret orker jeg ikke igjen. 

Uffda.

Anonymkode: 8b288...938

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld la jeg meg godt til rette i sengen og skulle lese bok, plutselig kom de forferdelige smertene i mage og rygg. Reiste meg opp og begynte å gå mens jeg sa "Hvorfor, hvorfor hvorfor". Fikk vel bare ringe legevakten da etter å ha tatt ibux og paracet og fant ut det ikke virket, men sykepleieren der sa jeg kunne ta en paracet til og etter en stund ble smertene til å leve med. Da ringte jeg opp igjen og sa at legen ikke trengte å ringe, ble så flau. Det gikk jo over sist jeg ringte også, føler meg så dum. Men sykepleieren sa jeg måtte ringe igjen hvis det kom igjen i dag. Lurer på hva det er hvis det ikke er gallesten? Hva kan det være? Kreft? Gjør det vondt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...