Gå til innhold

Kunne du levd på 18.500 kr i måneden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er omtrent en med ung ufør får utbetalt i måneden. Mange mener det er for mye. Kunne du klart deg med det?

Anonymkode: 1fd6f...f0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Netto? Jeg hadde overlevd, men jeg ser ingen grunn til å leve bare for å overleve. Jeg kunne ikke hatt hunder og de er jo livsforsikringen min. Jeg tror ikke det bidrar til bedre helse å leve på så lite, men det motiverer jo til jobb påstår dem, og siden alle uføre egentlig kan jobbe, men syns det er mye mer stas med trygd, er det sikkert fint å gi minst mulig i trygd. Da blir man jo på mirakuløst vis frisk! Mitt inntrykk er at de fleste med trygd som kan jobbe, gjør det dersom de får en jobb de kan klare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Trine skrev:

Netto? Jeg hadde overlevd, men jeg ser ingen grunn til å leve bare for å overleve. Jeg kunne ikke hatt hunder og de er jo livsforsikringen min. Jeg tror ikke det bidrar til bedre helse å leve på så lite, men det motiverer jo til jobb påstår dem, og siden alle uføre egentlig kan jobbe, men syns det er mye mer stas med trygd, er det sikkert fint å gi minst mulig i trygd. Da blir man jo på mirakuløst vis frisk! Mitt inntrykk er at de fleste med trygd som kan jobbe, gjør det dersom de får en jobb de kan klare. 

Ja, utbetalt = netto.

Anonymkode: 1fd6f...f0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, utbetalt = netto.

Anonymkode: 1fd6f...f0c

Enda godt det ikke var brutto da. Men hvordan folk kan mene det er mye, forstår jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er sykepleier og tjener ca 19500 netto. Klarer meg helt greit. Har to barn, hus og bil. Mannen tjener ett par tusen mer enn meg. Det går rundt, men vi mangler ingenting. Har aldri hatt behov for dyre flotte ting. Og er flittige brukere av Finn:)

Anonymkode: 66042...fd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får ung ufør, og klarer meg på det. Hatt litt flaks i boligmarkedet, kjøpte da det var billig. 

Anonymkode: 9f99c...34b

Så ja, jeg får 18756 i måneden og klarer meg med det, sparer litt også. Det hadde i midlertid vært en helt annen situasjon om jeg måtte leie bolig. Til 10000\+

Anonymkode: 9f99c...34b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes denne diskusjonen er vanskelig. Mange på ung ufør har aldri jobbet i noen særlig grad. Man skal ikke sulte i Norge, men hvorvidt det er riktig at man som ufør uten å ha jobbet skal tjene det samme som de i lavinntektsyrker gjør som jobber 40 timer i uken, er ikke helt lett å svare på. 

Synes personlig at en som blir trygdet som 50-åring etter å ha betalt millioner i skatt bør få utbetalt mer. Trygd er jo en forsikring hvor man skal ha betalt forsikringspremie (skatt). 

Endret av ISW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg var uten barn. Hadde slitt hvis jeg skulle tjene så lite nå, men en har jo ikke alltid noe valg. Jeg frykter når jeg er dårlig, for å bruke opp retten til sykepenger. Hvor mye får en på AAP?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Villanda skrev:

Hvis jeg var uten barn. Hadde slitt hvis jeg skulle tjene så lite nå, men en har jo ikke alltid noe valg. Jeg frykter når jeg er dårlig, for å bruke opp retten til sykepenger. Hvor mye får en på AAP?

66% av tidligere inntekt inntil 6G.

Anonymkode: 1fd6f...f0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis jeg hadde blitt boende der jeg bodde mens husstanden besto av bare meg - og jeg fortsatt bodde der alene.

Jeg hadde lavt forbruk mens jeg var i den situasjonen og kan lett gå tilbake til det, men ikke med de nåværende faste utgiftene som er knyttet til hvor vi bor og hva vi eier. 

Jeg blir pensjonist i løpet av 2020-tallet og regner med at det skal gå bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er omtrent en med ung ufør får utbetalt i måneden. Mange mener det er for mye. Kunne du klart deg med det?

Anonymkode: 1fd6f...f0c

Hvis jeg hadde lave boutgifter så hadde det jo gått fint det. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er omtrent en med ung ufør får utbetalt i måneden. Mange mener det er for mye. Kunne du klart deg med det?

Anonymkode: 1fd6f...f0c

Det er ca. hva jeg hadde i et år og jeg overlevde.  Jeg hadde boutgifter og bodde alene. Jeg kjøpte ikke klær, eller noe til hjemmet det året og jeg brukte sparepengene mine.  Jeg kunne ikke betale ned studielånet det året.

Det er mange som sier at det ville vært helt greit og det overrasker meg.  Jeg kunne ikke ha leid en leilighet og ikke kunne jeg ha kjøpt heller.  Jeg bodde i egen leilighet og kunne ikke gjøre noe som helst.  Heldigvis var det ikke noe vedlikehold det året.  

Du som er sykepleier med 19500.- utbetalt.  Din mann tjener mer enn deg og dere er to om alle utgifter.  Det er en stor forskjell.  I tillegg har dere barnetrygden.

Anonymkode: c0d48...6a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er sykepleier og tjener ca 19500 netto.

Anonymkode: 66042...fd0

Hvor stor stillingsprosent har du?

Anonymkode: 1fd6f...f0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er omtrent en med ung ufør får utbetalt i måneden. Mange mener det er for mye. Kunne du klart deg med det?

Anonymkode: 1fd6f...f0c

Det kommer jo helt an på størrelsen på boutgifter og andre faste uunngåelige utgifter. Med vanlig husleie høres det lite ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...