Gå til innhold

Tror du Trump kommer til å gå frivillig hvis han taper valget?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

https://www.rollingstone.com/politics/politics-news/trump-ballots-voting-2020-election-1065857/

Dette sa han på en pressekonferanse i går:

Reporter: Win, lose or draw in this election. Will you commit, here today, for a peaceful transferal of power after the election? There’s been rioting in many cities across this country. Would you commit to making sure that there is a peaceful transferal of power after the election?

Trump: Well, we’re going to have to see what happens. You know that I’ve been complaining very strongly about the ballots and the ballots are a disaster and —

Reporter: But people are rioting. Do you commit to making sure that there’s a peaceful transferal of power?

Trump: We want to have… Get rid of the ballots and you’ll have a very peaceful– there won’t be a transfer, frankly. There’ll be a continuation. The ballots are out of control, you know. And you know, who knows it better than anybody else. The Democrats know it better than anybody else.

Anonymkode: e01d2...224

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg tror ikke han vil gå frivillig, men hvis han taper vil han bli kastet ut enten han vil eller ikke.

Jeg tipper han vil bruke alle muligheter til å protestere, og at det fort blir en prosess med fintelling tilsvarende valget i 2000 mellom Bush og Al Gore. Det ble til slutt avgjort i høyesterett.

Til syvende og sist tror jeg USA har for sterke institusjoner, og at Trump står for svakt til å bli sittende hvis han taper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

https://www.rollingstone.com/politics/politics-news/trump-ballots-voting-2020-election-1065857/

Dette sa han på en pressekonferanse i går:

Reporter: Win, lose or draw in this election. Will you commit, here today, for a peaceful transferal of power after the election? There’s been rioting in many cities across this country. Would you commit to making sure that there is a peaceful transferal of power after the election?

Anonymkode: e01d2...224

Det er generelt en uting å spørre om hypotetiske situasjoner, fordi det er umulig å svare på uten at alle de hypotetiske detaljene om situasjonen er kjent. Det kan ikke utelukkes at noen vil forsøke å jukse/spille skittent, da kan det ikke utelukkes at en må protestere.

La oss si noen skal på skolen om 2 uker, kan du stadfeste at du garantert kommer til å gå på skolen om 2 uker. Du kan ikke bekrefte det, kanskje du har covid symptomer eller noe, ingen vet hva som skjer om 2 uker, dermed kan du ikke si for sikkert hva du vil gjøre da.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Reporter: But people are rioting. Do you commit to making sure that there’s a peaceful transferal of power?

Anonymkode: e01d2...224

Hva er det for et innlegg, så fordi noen brenner ned noen byer, av andre grunner, skal det gjøre at Trump garanterer å aldri legge inn protest om han mener noe er gjort galt slik at retten avgjør ? Den nyeste grunnen til opptøyer er at politiet ble frikjent for drap på breonna taylor, etter at de ble beskutt av "typen?" hennes, og de skøyt tilbake og traff henne ved uhell. Ja det er dumt at slikt skjer, men det er en risiko du går med på om du henger i slike mijøer, ble funnet et lik i bilen hennes også tidligere med masse skuddskader, hun var kanskje ikke skyldig i de tingene som foregikk, med dop og drap og gjeng-krig, men om du setter deg selv i en slik situasjon ved å henge med slike folk, må du innse at det er en viss risiko for uheldige utfall. Å brenne ned en by løser ikke det, og hva det har med Trump å gjøre vet jeg ikke, skal en la mobben vinne ved å gi etter for deres krav, er det det reporteren forsøker si?

1 time siden, AnonymBruker skrev:

there won’t be a transfer, frankly. There’ll be a continuation. 

Anonymkode: e01d2...224

Det er en tvetydig kommentar, trump elsker slike, det kan tolkes som at han er selvsikker på å vinne valget (om du er trump tilhenger), eller som at han ikke vil gi fra seg setet (om du er anti-trump). På denne måten kan trumå fremstå veldig kontroversiell i mediene, mens tilhengerne mener mediene er dumme. Tror ikke du bør legge for mye vekt på det. Er ikke mye Trump får gjort av skade om han blir valgt ut, er mer skremsels propaganda av mediene.

Anonymkode: b94a1...79c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han taper, tror jeg det blir noen furtne tweets og muligens noen forsøk på å skape tvil om resultatet. Men jeg tror neppe vi vil få se Secret Service slepe han ut av huset, selv om det ville vært hysterisk morsomt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å svare ja eller nei på. Men jeg tror dessverre det er en betydelig sjanse for at han vil bestride resultatet, og så langt har han hele tida hatt det republikanske partiet i ryggen. Og da kan dette "resultatet" få flertall i kongressen, som republikanerne dominerer. Og skulle det på noen måte gå til høyesterett er den også dominert av republikanere, særlig nå når Trump har signalisert han vil utnevne en ny dommer før valget.

Jeg har fulgt det som skjer i USA nokså tett den siste tida og jeg snakker også med folk som bor der. Hvis det er noe som har blitt klart for meg etter at Trump ble valgt er det at institusjonene som skal beskytte demokratiet slett ikke er så kraftige som man kanskje trodde. Jeg er meget bekymra for hva som vil skje i USA og tar overhodet ikke for gitt at landet vil bestå som et demokrati.

The Atlantic hadde nettopp en lang artikkel om hvordan republikanerne planlegger å sabotere og bestride valget.

https://www.theatlantic.com/magazine/archive/2020/11/what-if-trump-refuses-concede/616424/

Sitat

Trump’s state and national legal teams are already laying the groundwork for postelection maneuvers that would circumvent the results of the vote count in battleground states. Ambiguities in the Constitution and logic bombs in the Electoral Count Act make it possible to extend the dispute all the way to Inauguration Day, which would bring the nation to a precipice.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...