Gå til innhold

Hva tenker du om en eksklu­derende benken i Botanisk-hage som skaper en utrygg atmosfære?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har du det fra at SV mener at diskriminering pga. etnisitet er greit.

Anonymkode: 1924e...aa5

https://www.sv.no/arbeidsprogram/innvandring-og-integrering/

Sv er for "positiv" særbehandling, og kvotering, basert på "etnisitet"

Aka "positiv" rasisme.

 

Problemet med "positiv" rasisme, er at det alltid er to sider, om du positivt diskriminerer til fordel for en person, vil du negativt diskriminere en annen person samtidig selv om det ikke er "meningen". Altså, om jeg positivt diskriminerer til fordel for en hvit person isteden for en svart person. Vil ikke den svarte personen oppleve det positivt, for han er det negativ diskriminering.

Om jeg gir en jobb til en kvinne, fordi hun er kvinne, isteden for en mann som er best kvalifisert for jobben, vil ikke mannen som ikke får jobben tross best kvalifikasjoner oppleve det som "positiv" diskriminering. Diskriminering og rasisme har alltid en side som får fordel, og en som får ulempen, å leke med ord endrer ingenting. 

Anonymkode: 564bb...d82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg sier til deg "sånne som deg vil brenne i helvette til evig tid". Synes du jeg virker inkluderende eller ekskluderende ? Virkelig? Er det helt OK ? synes du / SV?

Hvis du sier dette til meg så tror jeg at du er gal og gått fra forstanden.  Det lurer jeg egentlig på allerede når jeg leser det du skriver.

Anonymkode: 1924e...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du sier dette til meg så tror jeg at du er gal og gått fra forstanden.  Det lurer jeg egentlig på allerede når jeg leser det du skriver.

Anonymkode: 1924e...aa5

Det er en bibel frase.. Ikke noe jeg mener :P 

Jeg tror ikke på bibelen, så du kan ta det helt med ro ;) 

Anonymkode: 564bb...d82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en bibel frase.. Ikke noe jeg mener :P 

Jeg tror ikke på bibelen, så du kan ta det helt med ro ;) 

Anonymkode: 564bb...d82

Jeg mente ikke denne frasen, og den er ikke fra Bibelen.  Jeg mente alt det andre du lirer av deg bl.a om venstre siden og spesielt SV.  Jeg er ikke SV'er og har aldri stemt på dem, men våset du kommer med henger ikke på greip.

Anonymkode: 1924e...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

den er ikke fra Bibelen.  

Anonymkode: 1924e...aa5

Revelation 21:8 ESV / 400 helpful votes 

But as for the cowardly, the faithless, the detestable, as for murderers, the sexually immoral, sorcerers, idolaters, and all liars, their portion will be in the lake that burns with fire and sulfur, which is the second death.”

Matthew 25:41 ESV / 319 helpful votes Helpful Not Helpful

“Then he will say to those on his left, ‘Depart from me, you cursed, into the eternal fire prepared for the devil and his angels.

 

Vantro settes i samme bås som mordere og trollmenn. Personlig vil jeg bli veldig fornermet av å bli satt i samme bås som trollmenn, men jada folk kan sikkert trolle med kontekst og symbolikk og bortforklare ditt og datt, men bibelen er ganske tydelig, tro og du kommer/kommer kanskje til himmelen/paradis, ikke tro og gå til helvete. Det er hele poenget med bibelen, få folk til å tro, for ellers..... Tror ikke noen prester vil være uenige med meg i det, men det spiller ingen rolle, selv uten helvete er det tydelig hva bibelen mener om vantro folk. OG det er ikke bra folk , mener bibelen, som jo gir mening siden bibelen forsøker promoter kristendom. Det er hele poenget, hvordan får folk til å bli kristne, med mindre å være kristen er bedre enn å ikke være kristen. Med andre ord, kristne folk er bedre enn andre. = Oss og dem = som alle andre religioner = det SV hevder de er imot = ????

Ja de færreste vil si slikt høyt, men det vil påvirke hvordan folk handler og oppfører seg mot folk fra andre grupper.

Anonymkode: 564bb...d82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Revelation 21:8 ESV / 400 helpful votes 

But as for the cowardly, the faithless, the detestable, as for murderers, the sexually immoral, sorcerers, idolaters, and all liars, their portion will be in the lake that burns with fire and sulfur, which is the second death.”

Matthew 25:41 ESV / 319 helpful votes Helpful Not Helpful

“Then he will say to those on his left, ‘Depart from me, you cursed, into the eternal fire prepared for the devil and his angels.

NVantro settes i samme bås som mordere og trollmenn. Personlig vil jeg bli veldig fornermet av å bli satt i samme bås som trollmenn, men jada folk kan sikkert trolle med kontekst og symbolikk og bortforklare ditt og datt, men bibelen er ganske tydelig, tro og du kommer/kommer kanskje til himmelen/paradis, ikke tro og gå til helvete. Det er hele poenget med bibelen, få folk til å tro, for ellers..... Tror ikke noen prester vil være uenige med meg i det, men det spiller ingen rolle, selv uten helvete er det tydelig hva bibelen mener om vantro folk. OG det er ikke bra folk , mener bibelen, som jo gir mening siden bibelen forsøker promoter kristendom. Det er hele poenget, hvordan får folk til å bli kristne, med mindre å være kristen er bedre enn å ikke være kristen. Med andre ord, kristne folk er bedre enn andre. = Oss og dem = som alle andre religioner = det SV hevder de er imot = ????

Ja de færreste vil si slikt høyt, men det vil påvirke hvordan folk handler og oppfører seg mot folk fra andre grupper.

Anonymkode: 564bb...d82

Nå begynner jeg virkelig å lure på om du er ved dine fulle fem.

Anonymkode: 1924e...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå begynner jeg virkelig å lure på om du er ved dine fulle fem.

Anonymkode: 1924e...aa5

Du bedriver slapp argumentasjon her nu.

Anonymkode: 6cfcd...17d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bedriver slapp argumentasjon her nu.

Anonymkode: 6cfcd...17d

Jeg har ikke tenkt å diskutere med deg.  Du er sprøyte gal.

Anonymkode: 1924e...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke tenkt å diskutere med deg.  Du er sprøyte gal.

Anonymkode: 1924e...aa5

Nå er du bare frekk. Hva har jeg skrevet som gjør meg "gal"?

Anonymkode: 6cfcd...17d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid vært litt skeptisk. Helt fra jeg var liten. Folk identifiserer seg med enten den ene gruppen eller den andre. Selv har jeg ikke identifisert meg med så mye. Synes antirasistisk senter og SV driver gruppetenkning de også. La oss få vekk de fæle rasistene sier de. Ingen rasister i Våre gater! roper de. Hvem disse rasistene er er veldig snevert definert. Akuratt som om det kryr av rasister i våre gater?. Også antar man at den "noble innvandreren" er helt uten fordommer mot nordmenn. Eller nekter å ta tak i det. Så når den siste hvite ungen i drabantbyen blir hetset vekk, så ties det i hjel.

Positiv rasisme er ikke positiv. Skal de vinne meg over må de være konsekvente. All forskjellsbehandling må bort. Innvandrere på gruppe nivå er ikke mer "noble" enn poteter på gruppenivå. Det er ikke greit å tie i hjel antifeministiske trekk hos innvandrere fra "æreskulturer", mens man kaller hvite menn som pusher 50 for "patriarkatet". Like for like. Rett skal være rett. Det er rett og slett mange hyklere.

Islam er en religion som deler menneskers verdi inn i kjønn og religion. Spessielt i sharia. Dette ties i hjel. Man skal ikke kritisere den muslimske manns syn på seg selv som "høyest på rangstigen" fordi det er "rasistsik", så tullete er venstresiden og antirasistisk senter.

Anonymkode: 1acaf...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke tenkt å diskutere med deg.  Du er sprøyte gal.

Anonymkode: 1924e...aa5

Syntes du ikke en unnskyldning er på sin plass?

Anonymkode: 6cfcd...17d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...