Gå til innhold

Emma som er født i feil kropp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvilke medisiner de tar for å bli og fortsette å være så kvinnelige? Hun ser jo ut som en ekte kvinne syns jeg

Anonymkode: 71efa...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du ser jo grovere trekk i ansiktet og at skuldrene er bredere når du ser bakfra. 

Og så slår det meg at det kan umulig være bra å ikke gå gjennom en pubertet. 

Anonymkode: f78e0...9eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke mulig å være født i feil kropp.

Anonymkode: d7890...52b

Enig. Det er bare nymotens oppspinn. 

Anonymkode: 2fbe3...72a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Det er bare nymotens oppspinn. 

Anonymkode: 2fbe3...72a

Hva blir det neste? De som er født med feil høyde (jeg identifiserer meg som kortvokst), født med feil hudfarge (jeg identifiserer meg som svart), født med feil aldringsprosess (jeg identifiserer meg som en 25 åring selv om jeg er 40), født i feil art (katt)?

Slikt er en jobb for psykologen.

Anonymkode: d7890...52b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva blir det neste? De som er født med feil høyde (jeg identifiserer meg som kortvokst), født med feil hudfarge (jeg identifiserer meg som svart), født med feil aldringsprosess (jeg identifiserer meg som en 25 åring selv om jeg er 40), født i feil art (katt)?

Slikt er en jobb for psykologen.

Anonymkode: d7890...52b

Dette er ikke noe å fleipe med.

Anonymkode: 5ce51...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke noe å fleipe med.

Anonymkode: 5ce51...db7

Det er ikke fleip. Man blir ikke født i "feil" kropp.

Anonymkode: d7890...52b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet hvilke medisiner de tar for å bli og fortsette å være så kvinnelige? Hun ser jo ut som en ekte kvinne syns jeg

Anonymkode: 71efa...a79

De tar kvinnelige hormoner. Da får de mykere hud, og underhudsfett. Samt mindre hårvekst og kvinnelige former etter hvert. Det er ikke så komplisert. Nå kan man til og med få filt ned ansiktsbena til å bli mer kvinnelige. 

Anonymkode: 21332...447

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva blir det neste? De som er født med feil høyde (jeg identifiserer meg som kortvokst), født med feil hudfarge (jeg identifiserer meg som svart), født med feil aldringsprosess (jeg identifiserer meg som en 25 åring selv om jeg er 40), født i feil art (katt)?

Slikt er en jobb for psykologen.

Anonymkode: d7890...52b

Ja 

Anonymkode: 2fbe3...72a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er skummelt at utredningen for å få en slik behandling forenkles slik jeg har forstått det. Dette kan jo faktisk også være tegn på psykisk sykdom i enkelte tilfeller tenker jeg. F.eks. viste ikke jeg stor interesse for gutter i min ungdom og som ung voksen, men det har jo helt andre årsaker enn å være født i feil kropp. Jeg ble samboer som 25-åring med en mann og har fortsatt mannlig samboer :) Slike årsaker er viktig å få avdekket og det gjøres kun i terapi eller ved å tørre å bli godt kjent med seg selv og være ærlig mot seg selv. Jeg er redd det kan bli for enkelt å konkludere med at man er født i feil kropp. Hva om man angrer etter en kjønnsoperasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Jeg synes det er skummelt at utredningen for å få en slik behandling forenkles slik jeg har forstått det. Dette kan jo faktisk også være tegn på psykisk sykdom i enkelte tilfeller tenker jeg. F.eks. viste ikke jeg stor interesse for gutter i min ungdom og som ung voksen, men det har jo helt andre årsaker enn å være født i feil kropp. Jeg ble samboer som 25-åring med en mann og har fortsatt mannlig samboer :) Slike årsaker er viktig å få avdekket og det gjøres kun i terapi eller ved å tørre å bli godt kjent med seg selv og være ærlig mot seg selv. Jeg er redd det kan bli for enkelt å konkludere med at man er født i feil kropp. Hva om man angrer etter en kjønnsoperasjon?

Når det gjelder Emma så har jo foreldrene også ment at hun har vært jente fra 3-4 årsalderen så det er ikke noe som har dukket opp i tenårene for hennes del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet mitt med Emma er ikke hva slags kropp hun har, eller hvilket kjønn hun er, men heller at hun virker sur og irritabel, umoden og en smule narsististisk. Vakker er hun, men hun vet det så godt at det virker som det har gått henne til hodet. Det liker jeg ikke. Blir kanskje bedre med alderen 🙃

Anonymkode: 8d4af...6cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Lillemus skrev:

Når det gjelder Emma så har jo foreldrene også ment at hun har vært jente fra 3-4 årsalderen så det er ikke noe som har dukket opp i tenårene for hennes del. 

Jeg har ikke fått med meg denne Emma, så jeg uttalte meg på generelt grunnlag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet i hvert fall at hun blir sett ned på av andre transpersoner fordi hun er så "høy på seg selv". Men lurer på om det kan være litt misunnelse også? Hun ser jo virkelig ut som en jente og har lys stemme, de fleste må jo gå å lære seg å få lys stemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Jeg vet i hvert fall at hun blir sett ned på av andre transpersoner fordi hun er så "høy på seg selv". Men lurer på om det kan være litt misunnelse også? Hun ser jo virkelig ut som en jente og har lys stemme, de fleste må jo gå å lære seg å få lys stemme. 

Det er vel slik i trans-miljøet også at du skal sannelig ikke stikke deg frem noe særlig før man får janteloven tredd nedover hodet... Synes hun er nydelig jeg! I overkant sminket kanskje, slik 90% av dagens ungjenter er, men en flott ung dame ser ut ut som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

De tar kvinnelige hormoner. Da får de mykere hud, og underhudsfett. Samt mindre hårvekst og kvinnelige former etter hvert. Det er ikke så komplisert. Nå kan man til og med få filt ned ansiktsbena til å bli mer kvinnelige. 

Anonymkode: 21332...447

Men hvilke medisiner er det? 

Anonymkode: 71efa...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Lillemus skrev:

Det er vel slik i trans-miljøet også at du skal sannelig ikke stikke deg frem noe særlig før man får janteloven tredd nedover hodet... Synes hun er nydelig jeg! I overkant sminket kanskje, slik 90% av dagens ungjenter er, men en flott ung dame ser ut ut som.

Ja hun er nydelig og en modig jente, hun har jo levd som jente siden hun var liten jente. Ja det er mulig det er den janteloven. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...