Gå til innhold

Hva hadde du gjort om du vant 10 millioner på Lotto i dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sagt opp jobben, og dratt på jordomseiling? Betalt ned gjeld? Kjøpt nytt hus?

Anonymkode: dbc94...1ee

10 millioner er jo ikke nok til å pensjonere seg, i hvertfall ikke om man har noen forpliktelser.

 

Om det var lov til å reise skulle jeg nok bevilget meg en lengre jordomseiling eller lignende 🙂 

Endret av Ekstra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ekstra skrev:

10 millioner er jo ikke nok til å pensjonere seg, i hvertfall ikke om man har noen forpliktelser.

Hvis du er 60 skulle det vel holde inntil pensjon?

Anonymkode: dbc94...1ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis du er 60 skulle det vel holde inntil pensjon?

Anonymkode: dbc94...1ee

Ja, alderen er selvfølgelig en faktor her. Om drømmen er å slutte å jobbe. Jeg kunne ikke tenkt meg å slutte å jobbe riktig ennå, uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde først og fremst satt meg på nettbanken og betalt ut all gjeld. Deretter hadde jeg overført en million hver til barna som de skal ha til bolig, så hadde jeg kjøpt meg leilighet til 2-3 mill. Resten hadde jeg satt på sparekonto. 

Anonymkode: 68f3f...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kjøpt meg leilighet i Lillestrøm. Det er der jeg stammer fra. Nå bor jeg i Oslo sin øst. Hadde jeg jeg solgt leiligheten her, hadde jeg ikke fått råd til å kjøpe i Lillestrøm. Da hadde jeg hatt råd til å kjøpe i drabantbyene til Lillestrøm, eller type øvre Romerike, og det er jeg ikke interessert i. Ellers hadde jeg nok kjøpt meg mye fint ja. Jeg hadde ikke sluttet i jobben for jeg har ikke jobb, jeg er ufør.

 

Men så var det dette med att jeg ikke spiller lotto da, haha, det er beskatning av de naive altså. Der er det liten sjanse for å stikke av med førstepremien. 

Anonymkode: 95b86...28e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sagt opp jobben, og dratt på jordomseiling? Betalt ned gjeld? Kjøpt nytt hus?

Anonymkode: dbc94...1ee

Litt lite til å sende inn oppsigelsen og snyte seg i sjefens gardiner, men kunne kanskje gått ned i stilling? Det hadde i alle fall blitt det fineste drivhuset jeg kunne finne til neste sommer! :D Ny bil til gubben om  han vil ha det selvfølgelig. En venninne av meg hadde blitt gjeldfri og ungene hadde fått med seg en dæsj ut på boligmarkedet. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden lottomillionærer ikke er som andre millionærer: Det første jeg hadde gjort, var å rekvirere et helikopter som kunne frakte tonnevis med pukk og hagejord til hyttehagen min! Dét hadde vært drømmen!

Anonymkode: 12553...cc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men så var det dette med att jeg ikke spiller lotto da, haha, det er beskatning av de naive altså. Der er det liten sjanse for å stikke av med førstepremien. 

Anonymkode: 95b86...28e

Litt offtopic men det er noe jeg har irritert meg over, pengene du taper på lotto og slikt hos norsk tipping går jo til staten og til veldedige organisasjoner, så penger tapt der burde gitt skattefradrag som du får ved donasjoner til andre veldedige saker

Best å holde seg unna ja.

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sagt opp jobben, og dratt på jordomseiling? Betalt ned gjeld? Kjøpt nytt hus?

Anonymkode: dbc94...1ee

Tror ikke jeg hadde gjort så mye, men kjøpt et lite hus, med lite vedlikeholdskrav, i et fint og trygt nabolag. Ellers har jeg egentlig alt jeg trenger

Anonymkode: 488f5...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville nok blitt en rask bil et hyttepalass på fjellet med smashing interiør alt utstyr.

Jeg ville jobbet akkurat som før og gjerne investert i en bedrift jeg hadde tro på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalt min gjeld og barnas.  Så hadde jeg opprettet skoler i Afrika og Midtøsten.  Jeg hadde unnet meg en god reise, men utover det hadde jeg ikke forandret livet mitt.

Anonymkode: 63086...bb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde betalt gjeld, gitt en god slump penger til barna, satt endel inn på kontoen for drift av sommersted og pusset opp leiligheten min. Jeg er ufør men går på skole og ville fremdeles ønsket å komme i jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville ha betalt all gjeld og så ville jeg ha besøkt alle stedene i verden jeg ønsker meg. Så gitt en hel del til veldedig arbeid. Kanskje hadde det vanket noe på mine gamle foreldre. Har ingen barn å gi penger til. 

Anonymkode: b6e3f...e33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, om jeg vant 10 mill i lotto hadde jeg sikkert hatt masse spillegjeld ;) 

Men for å svare seriøst, ville jeg jo betalt det jeg har av gjeld. Solgt leiligheten jeg bor i nå, som jeg antar jeg får rundt 3,2 for, og kjøpt en litt nyere og større. Kanskje hadde jeg satt inn noe på konto til noen barn i familien, og spart resten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sagt opp jobben, og dratt på jordomseiling? Betalt ned gjeld? Kjøpt nytt hus?

Anonymkode: dbc94...1ee

Jeg hadde betalt ned gjeld. Jeg hadde kjøpt bolig og itilegg gitt barna hjelp til etablering av egen bolig. 

Anonymkode: f78af...bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt offtopic men det er noe jeg har irritert meg over, pengene du taper på lotto og slikt hos norsk tipping går jo til staten og til veldedige organisasjoner, så penger tapt der burde gitt skattefradrag som du får ved donasjoner til andre veldedige saker

Best å holde seg unna ja.

 

Anonymkode: 488f5...ec0

Jeg spiller litt på hest. Der har jeg vunnet førstepremien mange ganger. Men bare når det har vært lave premier. Det meste jeg har vunnet er 7000,-. Det er lettere å vinne på hest, men de store premiene vinner man jo  sjeldnere. Førstepremien varierer fra under det du satset til godt over 7 millioner. For att noen skal bikke millionen i gevinst der, så må det være veldig få som har tippet de hestene. Det skjer, men ikke med mange, de som gjør det har ofte peil, og er storspillere som har dette som en hobby og lidenskap. De kan det dog også gå litt ille med, hvis det tar for hardt av.

Selv har jeg satt meg en månedsgrense på max 1500,- Det er sjeldent jeg spiller for så mye. Selv om det er mange muligheter hver dag. Jeg satser aldri mer enn 50 - 100 kroner.

 

Anonymkode: 95b86...28e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde søkt om permisjon asap og gjort noe annet en tid. Muligens forlenget og tatt noe videreutdanning - men mesteparten hadde gått til ny bolig. 
 

Jeg blir glad bare ved tanken på å dunke inn en permisjonssøknad. 

Endret av cilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tjente omtrent 10 mill netto på salg av aksjer for et par år siden, og det blir noe av det samme opplevelsen som en lottogevinst. Man har plutselig en surrealistisk sum på kontoen. Livet blir ikke så forandret som man skulle tro, men det er deilig å ikke ha noen økonomiske bekymringer. Jeg kunne trappet ned på jobben, men hva skulle jeg gjort da? Jeg vil jo gjerne bidra med det jeg kan. Jeg har begynt å unne meg flere fridager uten lønn.

Jeg har barn med skole og hobbyer, så det er ikke enkelt å gjøre ville ting som jordomseiling eller et friår i Italia sånn som man forestiller seg. I disse koronatider er det ekstra vanskelig. Problemet med å kjøpe store ting er at alt krever tid og vedlikehold. Det ble bil og hytte, og det får holde. Vi bor forholdsvis nøkternt, men vi vil ikke ha kjempevilla og stor hage (10 mill blir fort svidd av hvis man kjøper sånt forresten). Barna flytter snart ut uansett. Jeg har unnet meg en del ting som jeg ikke har tatt meg råd til før-

Det var uansett en stor opptur. Ingen tvil om det.

Anonymkode: ba140...a4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, da hadde jeg endelig kunne gledet mamma og pappa, svigers, søster og mine nærmeste venner. Største gleden. 

Så blitt kvitt shitgjeld og investert i hus og andre fremtidige sikkerheter. 

 

Endret av S87s
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...