Gå til innhold

Hvor lenge kan man kjenne seg påvirket av vival?


Glitter

Anbefalte innlegg

På 28.9.2020 den 9.46, kupton skrev:

For å svare på spørsmålet i overskriften: Du er nok ikke "klar" igjen før dagen etter.

Ja. Det hadde du rett i. :)

 

------

Nå er jeg innlagt på DPS de neste ukene så satser på at det som utløste panikkanfallet og grunnen til at jeg har trengt vival siste månedene kan jobbes med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, Glitter skrev:

Ja. Det hadde du rett i. :)

 

------

Nå er jeg innlagt på DPS de neste ukene så satser på at det som utløste panikkanfallet og grunnen til at jeg har trengt vival siste månedene kan jobbes med. 

Lykke til. Ønsker deg et godt, støttende og utviklende opphold!❤️

Anonymkode: a524e...63c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til. Ønsker deg et godt, støttende og utviklende opphold!❤️

Anonymkode: a524e...63c

Tusen takk. :) Håper dette skal styre meg inn i et litt bedre mønster enn hva jeg har vært i de siste månedene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Glitter skrev:

Ja. Det hadde du rett i. :)

 

------

Nå er jeg innlagt på DPS de neste ukene så satser på at det som utløste panikkanfallet og grunnen til at jeg har trengt vival siste månedene kan jobbes med. 

Så bra :) 

Jag hadde panikkanfall i natt, men da holdt det med en vival. Lykke til på dps ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Så bra :) 

Jag hadde panikkanfall i natt, men da holdt det med en vival. Lykke til på dps ❤️ 

Bra at det holdt med en vival. Da er du kanskje ikke slik som meg som har høy toleranse på medikamenter. Jeg er veldig raskt i helt fin form etter tre timer i narkose også jeg. Og da jeg var i aktiv rus så tok jeg like store mengder som de kraftige mannfolka og jeg var ikke mer ruset enn det de var. 

Takk. :)

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Glitter skrev:

Bra at det holdt med en vival. Da er du kanskje ikke slik som meg som har høy toleranse på medikamenter. Jeg er veldig raskt i helt fin form etter tre timer i narkose også jeg. Og da jeg var i aktiv rus så tok jeg like store mengder som de kraftige mannfolka og jeg var ikke mer ruset enn det de var. 

Ok. Da har du mer toleranse enn meg, men jeg har ikke drevet så mye med rus i mitt voksne liv. Mulig det har noe med det å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

57 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Da har du mer toleranse enn meg, men jeg har ikke drevet så mye med rus i mitt voksne liv. Mulig det har noe med det å gjøre. 

Tror ikke det. Jeg er jo for det meste nykter og har ingen forhøyet toleranse på grunn av det. Har for det meste vært nykter hele livet mitt. Veldig kort "karriere" med rus. Det er bare slik at noen tåler mer enn andre. Det sa nylig en psykiater til meg. At jeg tåler veldig høye doser av diverse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Derfor kan jeg lett ta (dosering) Sobril av gangen, og tenker at det er helt trygt. er det feil?

Trygt? Med hensyn på livsfare er det trygt for en person som er somatisk frisk. Men sett over tid er det en dose som lett fører til overforbruk, misbruk og avhengighet.

Hva som er livsfarlig avhenger ikke bare av stoff og dose, men også svært mye av personens somatiske tilstand. Dessuten kan tilfeldigheter spille en avgjørende rolle. Hvor og hvordan blir en bevisstløs. En kan fryse ihjel, kveles i sitt eget oppkast, falle fatalt, bli påkjørt osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Glitter skrev:

Hei. Takk for støtte. Jeg har vel en lei tendens til å bare skyve vekk hva jeg føler om ting. Har blitt utsatt for så mye dritt at jeg er nesten blitt vant til det og jeg lar meg selv overkjøre og misbrukes så føler ting er min feil også ser jeg bare en annen vei framfor å la reaksjoner og følelser rundt det komme fram. Men er vel kanskje derfor jeg fikk det panikkanfallet. Vet egentlig ikke jeg. 

Det at du har blitt utsatt for så mye dritt er leit. Men kan det være en del av selvskadingen din? At du lar slike ting skje fordi du hater deg selv og mener at du fortjener det? At slike ting skjer er jo på en måte din feil også ved at du lar det skje. Du tillater det, så overgriperne er ikke de eneste som har skyld her. Tror det er lurt å ta et oppgjør med seg selv og bestemme seg for at ingen skal få utsette deg for dritt eller plaging eller overgrep av noe slag. Det fortjener du ikke, selv om du mener at du gjør det. Tror det er lurt å jobbe med selvfølelsen din og bygge deg opp til å bli sterk sånn at du kan ta kontroll over eget liv. Du bestemmer på en måte selv hva du vil utsette deg for.  

Anonymkode: 728c4...08f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det at du har blitt utsatt for så mye dritt er leit. Men kan det være en del av selvskadingen din? At du lar slike ting skje fordi du hater deg selv og mener at du fortjener det? At slike ting skjer er jo på en måte din feil også ved at du lar det skje. Du tillater det, så overgriperne er ikke de eneste som har skyld her. Tror det er lurt å ta et oppgjør med seg selv og bestemme seg for at ingen skal få utsette deg for dritt eller plaging eller overgrep av noe slag. Det fortjener du ikke, selv om du mener at du gjør det. Tror det er lurt å jobbe med selvfølelsen din og bygge deg opp til å bli sterk sånn at du kan ta kontroll over eget liv. Du bestemmer på en måte selv hva du vil utsette deg for.  

Anonymkode: 728c4...08f

Ja jeg vet at jeg lar meg selv bli utsatt for en del fordi jeg føler jeg fortjener det, men slik var det ikke før jeg endte opp med å bli utsatt for ting, og det går helt tilbake til jeg var et lite barn. Jeg klarer ikke å sette grenser og det er veldig dumt og skadelig for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga et stort antall rapporter er tråden ryddet for spesifikke doseringer. Pga innleggenes art har jeg istedenfor å fjerne innlegget satt inn (dosering) i teksten slik at resten får stå. Minner om at spesifikke doseringer kan virke triggrende for andre og vi har derfor ikke tillat disksjoner rundt det. Har også fjernet ett innlegg som beskrev selvmordsmetode.

Admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Glitter skrev:

Ja jeg vet at jeg lar meg selv bli utsatt for en del fordi jeg føler jeg fortjener det, men slik var det ikke før jeg endte opp med å bli utsatt for ting, og det går helt tilbake til jeg var et lite barn. Jeg klarer ikke å sette grenser og det er veldig dumt og skadelig for meg. 

Ei sa ti meg en gang "Hvor lenge skal du være i offerrollen"?. Jeg ble fornærmet, jeg hadde jo vært et offer hele livet så det var sant. Jeg måtte bestemme meg for å ikke være et offer lengre, det tok sin tid. Men i dag ser jeg ikke på meg selv som et offer, jeg er voksen og kan sette grenser hvis jeg vil. Unngå folk som vil meg vondt, jeg har et valg jeg ikke hadde da jeg vokste opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ei sa ti meg en gang "Hvor lenge skal du være i offerrollen"?. Jeg ble fornærmet, jeg hadde jo vært et offer hele livet så det var sant. Jeg måtte bestemme meg for å ikke være et offer lengre, det tok sin tid. Men i dag ser jeg ikke på meg selv som et offer, jeg er voksen og kan sette grenser hvis jeg vil. Unngå folk som vil meg vondt, jeg har et valg jeg ikke hadde da jeg vokste opp. 

Jeg unngår menn så langt som jeg klarer for jeg har blitt redd for dem. Med mindre det er helt tydelig og avklart at det ikke er noen baktanker fra mannens side. Det er ikke lett for meg å sette grenser. Selv om det er noe jeg vil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Admin skrev:

Pga et stort antall rapporter er tråden ryddet for spesifikke doseringer. Pga innleggenes art har jeg istedenfor å fjerne innlegget satt inn (dosering) i teksten slik at resten får stå. Minner om at spesifikke doseringer kan virke triggrende for andre og vi har derfor ikke tillat disksjoner rundt det. Har også fjernet ett innlegg som beskrev selvmordsmetode.

Admin

Tusen takk. Jeg har personlig hatt stor respekt for hvilke doser min behandlet har satt. Men her lærer jeg jo at det bare er å kjøre på med doser jeg aldri hadde trodd gikk an. Skulle ønske jeg ikke visste det!!! 

Anonymkode: 0e051...cb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Glitter skrev:

Jeg unngår menn så langt som jeg klarer for jeg har blitt redd for dem. Med mindre det er helt tydelig og avklart at det ikke er noen baktanker fra mannens side. Det er ikke lett for meg å sette grenser. Selv om det er noe jeg vil. 

Jeg forstår det, å sette grenser er ikke min sterke side men jeg klarer det bedre enn før. Det er noe man må jobbe med hele tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Jeg forstår det, å sette grenser er ikke min sterke side men jeg klarer det bedre enn før. Det er noe man må jobbe med hele tiden. 

Det er bra at du gjør det. :) Å jobbe med det er ett av mine mål. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.9.2020 den 11.55, AnonymBruker skrev:

Tusen takk. Jeg har personlig hatt stor respekt for hvilke doser min behandlet har satt. Men her lærer jeg jo at det bare er å kjøre på med doser jeg aldri hadde trodd gikk an. Skulle ønske jeg ikke visste det!!! 

Anonymkode: 0e051...cb7

Men du har fortsatt et valg om å følge legens forordning. Kommer det frem at du har for vane å ta for mye av B-preparater enn hva legen har ordinert, kan jeg love deg at det raskt kan bli slutt på den tilliten. Jeg har visst om mulighet for å ta disse dosene i ale år jeg har hatt tilgang på Stesolid, men det kunne ikke falle meg inn å ta så mye. Forskrivning av vanedannende medisiner er et tillitsforhold mellom lege og pasient og da er det opp til oss pasienter å vise om vi er den tilliten verdig eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...