Gå til innhold

Hvorfor så arrogante?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en psykiater som jeg har gått til lenge og han nærmer seg pensjonsalder. Men jeg reagerer å at han er så arrogant og avvisende til tider.. Hadde nylig en av mine viktigste og fineste opplevelse i livet. Skrev en hyggelig melding til han og fortalte om det, men null respons. Ja, jeg vet jo at det kan være mange grunnen til manglende respons, men opplever generelt at han er arrogant. 

Anonymkode: 31261...0eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at man ikke skal drive og melde til behandler. Man har jo avtalt tid for å snakke med personen. Tenker det heller er du som er frekk som forventer å få svar utenom hans arbeidstid med deg. Med mindre dere har avtale om at det er ok å sende slike meldinger da. Tenk om alle pasienter skulle forvente å få svar på sms mellom timene-da hadde de vært travle... 

Anonymkode: b674f...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en psykiater som jeg har gått til lenge og han nærmer seg pensjonsalder. Men jeg reagerer å at han er så arrogant og avvisende til tider.. Hadde nylig en av mine viktigste og fineste opplevelse i livet. Skrev en hyggelig melding til han og fortalte om det, men null respons. Ja, jeg vet jo at det kan være mange grunnen til manglende respons, men opplever generelt at han er arrogant. 

Anonymkode: 31261...0eb

Jeg mener at sms er noe man sender venner, ikke en behandler med mindre det er noe akutt alvorlig.

Anonymkode: 58cf1...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Forstår at det ikke er "innenfor" å sende meldinger i hytt og pine til behandler.. Saken er nemlig den at jeg har gått til samme behandler to ganger i uka de siste ti årene. Og nå har jeg vært sengeliggende pga komplikasjoner i et svangerskap de siste 3 mnd og ikke kommet meg til behandling. Gleden og lykken var derfor stor når jeg fødte sønnen min for kort tid siden. Sendte ikke sms, men facebook melding. Var så lettet og glad og tenkte det var ok med en slik kort gladmelding (har aldri skjedd før.) Men det er selvfølgelig ikke verdens undergang at han verken svarte eller gratulerte meg. Setter pris på deg fru 2020 at du svarte med nick.

Anonymkode: 31261...0eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Forstår at det ikke er "innenfor" å sende meldinger i hytt og pine til behandler.. Saken er nemlig den at jeg har gått til samme behandler to ganger i uka de siste ti årene. Og nå har jeg vært sengeliggende pga komplikasjoner i et svangerskap de siste 3 mnd og ikke kommet meg til behandling. Gleden og lykken var derfor stor når jeg fødte sønnen min for kort tid siden. Sendte ikke sms, men facebook melding. Var så lettet og glad og tenkte det var ok med en slik kort gladmelding (har aldri skjedd før.) Men det er selvfølgelig ikke verdens undergang at han verken svarte eller gratulerte meg. Setter pris på deg fru 2020 at du svarte med nick.

Anonymkode: 31261...0eb

Kan problemet ha vært at du sendte en facebook melding? Jeg skjønner godt at dette var noe du ønske tå formidle, og jeg tror også de fleste ville ha satt pris på at du formidlet dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forstår at det var en ekstraordinær situasjon som du gjerne ville dele med behandler, men å sende en Facebook melding synes jeg faktisk er enda mer invaderende enn en sms. 

Anonymkode: b674f...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Forstår at det ikke er "innenfor" å sende meldinger i hytt og pine til behandler.. Saken er nemlig den at jeg har gått til samme behandler to ganger i uka de siste ti årene. Og nå har jeg vært sengeliggende pga komplikasjoner i et svangerskap de siste 3 mnd og ikke kommet meg til behandling. Gleden og lykken var derfor stor når jeg fødte sønnen min for kort tid siden. Sendte ikke sms, men facebook melding. Var så lettet og glad og tenkte det var ok med en slik kort gladmelding (har aldri skjedd før.) Men det er selvfølgelig ikke verdens undergang at han verken svarte eller gratulerte meg. Setter pris på deg fru 2020 at du svarte med nick.

Anonymkode: 31261...0eb

Man sender ikke facebook meldinger til sin behandler. (Man har ikke behandler på sin venneliste om du har det, selv om det ikke er nødvendig for å sende melding). Jeg skjønner veldig godt at personen ikke svarte.

Anonymkode: 58cf1...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Forstår at det var en ekstraordinær situasjon som du gjerne ville dele med behandler, men å sende en Facebook melding synes jeg faktisk er enda mer invaderende enn en sms. 

Anonymkode: b674f...811

jeg er helt enig.

Anonymkode: 58cf1...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en psykiater som jeg har gått til lenge og han nærmer seg pensjonsalder. Men jeg reagerer å at han er så arrogant og avvisende til tider.. Hadde nylig en av mine viktigste og fineste opplevelse i livet. Skrev en hyggelig melding til han og fortalte om det, men null respons. Ja, jeg vet jo at det kan være mange grunnen til manglende respons, men opplever generelt at han er arrogant. 

Anonymkode: 31261...0eb

Har arrogansen kommet i det siste? Mange bruker det som beskyttelse. Kanskje naturlig tilbaketrekning for en som nærmer seg pensjonsalder. 

Eller så er han en kløne med facebook

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener at sms er noe man sender venner, ikke en behandler med mindre det er noe akutt alvorlig.

Anonymkode: 58cf1...746

Det hender at jeg sender sms til behandler og noen ganger er det bare for å informere. Sist det skjedde noe spesielt, men også hyggelig noe, så droppet jeg å sende melding om dette. Da spurte han meg om hvorfor jeg i all verden ikke hadde sendt melding.  For det ville han ha hatt med seg. 

Nå har vi en avtale om at jeg kan sende SMS/ringe hvilken dag som helst (også helg) hvis det skulle være noe spesielt (Han vet at jeg ikke misbruker det) Så det blir selvfølgelig litt annerledes hvis en ikke har en slik avtale. 

Det å sende SMS  til behandler synes jeg er innafor hvis det er noe helt spesielt, men ville holdt meg unna Facebook. Ville også sendt den i vanlig arbeidstid 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en psykiater som jeg har gått til lenge og han nærmer seg pensjonsalder. Men jeg reagerer å at han er så arrogant og avvisende til tider.. Hadde nylig en av mine viktigste og fineste opplevelse i livet. Skrev en hyggelig melding til han og fortalte om det, men null respons. Ja, jeg vet jo at det kan være mange grunnen til manglende respons, men opplever generelt at han er arrogant. 

Anonymkode: 31261...0eb

Jeg tenker man bare melder med venner. Behanderen er ingen venn.

Anonymkode: 4c786...82b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, frosken skrev:

Kan problemet ha vært at du sendte en facebook melding? Jeg skjønner godt at dette var noe du ønske tå formidle, og jeg tror også de fleste ville ha satt pris på at du formidlet dette. 

En tilføyelse: En av grunnene til at meldinger på fb ikke fungerer så bra, er at det ikke er ansett som sikker kommunikasjonskanal. Flere steder forbyr arbeidsgiver behandlere å kommunisere med pasienter via facebook.. Noe av det samme gjelder forsåvidt mail og sms, men tror mange mener det er litt mindre betenkelig. 

Jeg skulle allikevel ønske at behandleren din hadde funnet en måte å si takk for meldingen på, dersom han har lest det du skrev. Prøv å ikke bli såret, tipper at det ikke er ment som avvisning:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må også huske at har du ikke snakket med behandler på messenger før er det ikke sikkert meldingen dukker opp.

Jeg oppdaget en haug med ubesvarte meldinger en gang da de lå et helt annet sted!

Anonymkode: fcae4...411

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, frosken skrev:

En tilføyelse: En av grunnene til at meldinger på fb ikke fungerer så bra, er at det ikke er ansett som sikker kommunikasjonskanal. Flere steder forbyr arbeidsgiver behandlere å kommunisere med pasienter via facebook.. Noe av det samme gjelder forsåvidt mail og sms, men tror mange mener det er litt mindre betenkelig. 

Jeg skulle allikevel ønske at behandleren din hadde funnet en måte å si takk for meldingen på, dersom han har lest det du skrev. Prøv å ikke bli såret, tipper at det ikke er ment som avvisning:-)

Selv har jeg avtale med min psykolog om å kunne sende SMS dersom det er viktig. Primært skal dette skje i arbeidstiden, men dersom det er fare for liv eller helse kan dette fravikes. Jeg har vel sendt SMS to ganger utenom arbeidstid og da har det vært alvorlig og en gang ble han oppringt av psykiater på legevakten vedr. meg kl. 21.00 en onsdags kveld. Som oftest kommuniserer vi ang. neste time og da innenfor arbeidstiden mellom 8.00-16.00 eller om det oppstår noe kritisk og vanskelig i hverdagen min. I sommerferiene får jeg også tillatelse av ham til å ta kontakt ved behov om jeg er i vanskelige perioder, men han vet at min terskel er høy for å ta kontakt og at han mest sannsynlig får ha sommerferien sin i fred. 

Om jeg tar kontakt og det ikke blir til akuttsamtale neste dag, kan det være jeg får et og annet tips som kan hjelpe meg frem mot neste samtale eller han sier at vi må snakke om det i neste time.

Andre ganger får jeg ikke svar. Jeg forsøker da å tenke at han enten ikke har sett meldingen, har uforvarende glemt den ved å tenke at han skulle svare på den senere, ikke har funnet noe godt svar å gi, ikke anser den som viktig nok, er opptatt med annet e.l. Min erfaring er i hvert fall at det er grunner som ligger utenfor vår kontroll og som ikke har med oss å gjøre. Vi pasienter kan ha tendens til å bli vel selvsentrerte i blant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg og min behandler kommuniserer via meldinger på telefonen, jeg liker ikke å ringe å snakke i telefonen. Han har sagt jeg kan skrive om positive ting også, men det er ikke alltid han svarer da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke er venn med han på facebook så har  han sikkert ikke sett meldingen. De ligger på meldingsforespørsel og det er sånn man ofte ikke ser eller får varsel om. Syns han kunne gratulert deg hvis han har sett melding, i.o.m at det var en veldig spesiell begivenhet. Gratulerer med prinsen forresten!

Anonymkode: bd9cb...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...