Gå til innhold

Begynner å få nok.


Glitter

Anbefalte innlegg

1 time siden, Eva Sofie skrev:

Men jeg tror ikke at vi bekjemper ufin oppførsel mot hverandre, hverken mot voksne eller barn/ungdom, ved å late som om den ikke eksisterer - det blir å stikke hodet i sanden og late som om verden er et fint sted å leve i harmoni sammen.

Akkurat det tenkte jeg etter at jeg allerede hadde trykket "send". Sånn generelt virker det som at endel drar "overse uønsket atferd, belønn ønsket atferd" litt vel langt. Man skal liksom ikke si ifra, bare late som at man ikke blir påvirket. Jeg klarer ikke å ikke bli påvirket og syns det er mer riktig å la det gå ut over de som har skylden enn å la det gå ut over meg selv. For om jeg ikke sier noe, går jeg og grubler isteden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, Glitter skrev:

Ja jeg vet ikke hvor mange disse AB er, men det er jo akkurat det. Det er AB- brukere og jeg vet ikke om det er to eller ti. Men en drøss av innlegg blir i hvert fall riktig å si. 

Ut av de som følger meg opp, nær familie og de få venner jeg har, så har jeg aldri blitt beskrevet slik er uvisst antall mennesker her på forumet gjør. Men jeg har mitt mye mobbet og jeg har blitt mishandlet i det virkelige liv. Og det var ikke fortjent. Likevel har det infisert livet mitt og gjort meg til en redd skygge. 

Det uvisse antallet her inne, kjenner deg ikke og har ikke grunnlag for å uttale seg. Så nihold på det venner og familie sier og si ifra når du syns folk tråkker på deg eller behandler deg som dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Trine skrev:

Det uvisse antallet her inne, kjenner deg ikke og har ikke grunnlag for å uttale seg. Så nihold på det venner og familie sier og si ifra når du syns folk tråkker på deg eller behandler deg som dritt.

Ja. Får prøve på det. Er vel bare det at selv om de rundt meg ser meg som den jeg er, mens jeg selv ser det dårlige mennesker har lært meg at jeg er. Så da stikker det når jeg får ufine svar her. Men jeg øver på å stå opp for meg selv i hvert fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Glitter skrev:

Ja. Får prøve på det. Er vel bare det at selv om de rundt meg ser meg som den jeg er, mens jeg selv ser det dårlige mennesker har lært meg at jeg er. Så da stikker det når jeg får ufine svar her. Men jeg øver på å stå opp for meg selv i hvert fall. 

Ja, og jeg synes du klarer det utrolig bra. Jeg har beundret deg mange ganger der! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Glitter skrev:

Er det jeg også føler. 

Det kan muligens være et poeng for deg å si fra, men jeg tror det er utvilsomt at det er nettopp dette som fører til at det blir interessant å skrive disse innleggene. Ønsker du mindre av innleggene, så bør du ignorer dem. Dersom det er viktigere for deg å si fra, så kan du selvfølgelig gjøre det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, frosken skrev:

Det kan muligens være et poeng for deg å si fra, men jeg tror det er utvilsomt at det er nettopp dette som fører til at det blir interessant å skrive disse innleggene. Ønsker du mindre av innleggene, så bør du ignorer dem. Dersom det er viktigere for deg å si fra, så kan du selvfølgelig gjøre det. 

Samme mener jeg. Jeg tror at å si ifra om noe slikt i det virkelige liv vil ha en sterk effekt og føre til at den dårlige oppførselen kan opphøre, men å si ifra til en som holder på slik på et nettforum vil kun ha en forsterkende effekt på den dårlige oppførselen. Han/hun vil ikke føle skam/skyld/dårlig samvittighet for oppførselen din når han/hun ikke må forholde seg personlig til den negative konsekvensen oppførselen har på dine følelser. 

Anonymkode: ec2c5...91c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme mener jeg. Jeg tror at å si ifra om noe slikt i det virkelige liv vil ha en sterk effekt og føre til at den dårlige oppførselen kan opphøre, men å si ifra til en som holder på slik på et nettforum vil kun ha en forsterkende effekt på den dårlige oppførselen. Han/hun vil ikke føle skam/skyld/dårlig samvittighet for oppførselen din når han/hun ikke må forholde seg personlig til den negative konsekvensen oppførselen har på dine følelser. 

Anonymkode: ec2c5...91c

Jeg tror at det nettopp er disse intense reaksjonene fra andre som er det mest interessante ved å fortsette å poste innlegg som kun møter negativ respons fra andre. Disse innleggene postes ikke fordi de som gjør ikke skjønner at innleggene er uønsket av mottaker, - de postes tvert i mot fordi den som skriver vet at de er uønsket. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme mener jeg. Jeg tror at å si ifra om noe slikt i det virkelige liv vil ha en sterk effekt og føre til at den dårlige oppførselen kan opphøre, men å si ifra til en som holder på slik på et nettforum vil kun ha en forsterkende effekt på den dårlige oppførselen. Han/hun vil ikke føle skam/skyld/dårlig samvittighet for oppførselen din når han/hun ikke må forholde seg personlig til den negative konsekvensen oppførselen har på dine følelser. 

Anonymkode: ec2c5...91c

*oppførselen SIN, ikke din

Anonymkode: ec2c5...91c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Glitter skrev:

Ja. Får prøve på det. Er vel bare det at selv om de rundt meg ser meg som den jeg er, mens jeg selv ser det dårlige mennesker har lært meg at jeg er. Så da stikker det når jeg får ufine svar her. Men jeg øver på å stå opp for meg selv i hvert fall. 

Hvis det er noen trøst så stikker det for de som ikke har lært hvem de er av dårlige mennesker også. Eller, stikker blir kanskje litt feil, for meg handler det mer om å alltid bli misforstått. Og å alltid måtte forklare meg, men fortsatt uten å bli forstått. Jeg tror kanskje at mens du blir sittende og hate deg selv, blir jeg sittende og hate alle andre. Det er nok bedre å hate alle andre, men likevel ikke så bra når man forsøker å omgås folk litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Trine skrev:

Hvis det er noen trøst så stikker det for de som ikke har lært hvem de er av dårlige mennesker også. Eller, stikker blir kanskje litt feil, for meg handler det mer om å alltid bli misforstått. Og å alltid måtte forklare meg, men fortsatt uten å bli forstått. Jeg tror kanskje at mens du blir sittende og hate deg selv, blir jeg sittende og hate alle andre. Det er nok bedre å hate alle andre, men likevel ikke så bra når man forsøker å omgås folk litt.

Å bli forstått akkurat slik vi ønsker av alle, tror jeg er en umulighet. I de omtalte trådene på dol, så er det jo et svært lite mindretall som skriver slike innlegg ment for å provosere, - resten av brukerne på dol gjør det ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettroll kjeder seg og vil ha oppmerksomhet og action. Slike tråder som denne er gourmetmat for metttroll. 

Anonymkode: 92bdc...3b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettroll kjeder seg og vil ha oppmerksomhet og action. Slike tråder som denne er gourmetmat for metttroll. 

Anonymkode: 92bdc...3b5

Så du mener jeg bare skal ta i mot dritten slik jeg har gjort fra jeg var et barn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Glitter skrev:

Så du mener jeg bare skal ta i mot dritten slik jeg har gjort fra jeg var et barn? 

Hvor har jeg skrevet det?

Anonymkode: 92bdc...3b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, Glitter skrev:

Så du mener jeg bare skal ta i mot dritten slik jeg har gjort fra jeg var et barn? 

Du regulerer selv om du tar i mot eller ikke. Du kan ignorere dem.  I stedet for å svare tilbake, kan du rapportere innleggene som så sannsynligvis blir slettet. Da har du markert din misnøye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Glitter skrev:

Så du mener jeg bare skal ta i mot dritten slik jeg har gjort fra jeg var et barn? 

Det kan kanskje være en idé å skille mellom dritt fra noen du kjenner i den virkelige verden og dritt fra ukjent på nett. Hva noen fremmede på nett mener har da ingen ting å si . De kan være de største taperene som hamrer løs på tastaturet fra gutte/jente rommet hjemme hos mor der han /hun bor som 40- åring. Ta alt fremmede skriver på nett med en klype salt,du kjenner dem ikke.

Anonymkode: ee9c1...1fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, frosken skrev:

Å bli forstått akkurat slik vi ønsker av alle, tror jeg er en umulighet. I de omtalte trådene på dol, så er det jo et svært lite mindretall som skriver slike innlegg ment for å provosere, - resten av brukerne på dol gjør det ikke. 

 

1 time siden, frosken skrev:

Du regulerer selv om du tar i mot eller ikke.

 

Jeg forventer ihvertfall ikke at du skal forstå. Det viser du ganske tydelig at du ikke evner å gjøre. Men det er greit for du gjør det ikke med vilje, du bare mangler litt kunnskap på enkelte områder, som f.eks eksekutive funksjoner. Det er ikke sikkert Glitter regulerer dette helt selv. For når man har asperger, har man også eksekutiv dysfunksjon og det er de eksekutive funksjoner som regulerer følelsene. 

Men nei, selvfølgelig er det umulig å få alle til å forstå, jeg har heller ikke sagt at alle må forstå. Når jeg tenker meg om, lurer jeg på om du egentlig kanskje misforstår litt med vilje likevel. Selv om man ikke blir forstått av alle, bør andre akseptere at det ikke er alt de klarer forstå og ikke begynne å krangle. Og det er stor forskjell på å ikke bli forstått av alle og å bli misforstått av alle.

Forstår ikke hva  "I de omtalte trådene på dol, så er det jo et svært lite mindretall som skriver slike innlegg ment for å provosere, - resten av brukerne på dol gjør det ikke." har med noe av det jeg skrev å gjøre. Er det liksom greit at folk slenger dritt siden de er i mindretall? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Trine skrev:

 

 

Jeg forventer ihvertfall ikke at du skal forstå. Det viser du ganske tydelig at du ikke evner å gjøre. Men det er greit for du gjør det ikke med vilje, du bare mangler litt kunnskap på enkelte områder, som f.eks eksekutive funksjoner. Det er ikke sikkert Glitter regulerer dette helt selv. For når man har asperger, har man også eksekutiv dysfunksjon og det er de eksekutive funksjoner som regulerer følelsene. 

Men nei, selvfølgelig er det umulig å få alle til å forstå, jeg har heller ikke sagt at alle må forstå. Når jeg tenker meg om, lurer jeg på om du egentlig kanskje misforstår litt med vilje likevel. Selv om man ikke blir forstått av alle, bør andre akseptere at det ikke er alt de klarer forstå og ikke begynne å krangle. Og det er stor forskjell på å ikke bli forstått av alle og å bli misforstått av alle.

Forstår ikke hva  "I de omtalte trådene på dol, så er det jo et svært lite mindretall som skriver slike innlegg ment for å provosere, - resten av brukerne på dol gjør det ikke." har med noe av det jeg skrev å gjøre. Er det liksom greit at folk slenger dritt siden de er i mindretall? 

 

Jeg har ikke sagt at det er greit at noen slenger dritt. Jeg har sagt at jeg mener det er lite hensiktsmessig gi det oppmerksomhet, og det er noe helt annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror denne hetseren er en og ikke flere. Det er tydelig att vedkommende har totalt hengt seg opp i att Glitter har opptil 3 venner, og a likevel "våger" å si hun har asperger. Jeg tror ikke dette er snakk om en veldig intelligent person. Det er nok en taper av rang. Jeg hadde ikke brydd meg så mye om det.

 

Det er en person blottet for folkeskikk, kanskje med psykisk utviklingshemning også. I alle fall ett grensetilfelle.

Anonymkode: a7e9b...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror denne hetseren er en og ikke flere. Det er tydelig att vedkommende har totalt hengt seg opp i att Glitter har opptil 3 venner, og a likevel "våger" å si hun har asperger. Jeg tror ikke dette er snakk om en veldig intelligent person. Det er nok en taper av rang. Jeg hadde ikke brydd meg så mye om det.

 

Det er en person blottet for folkeskikk, kanskje med psykisk utviklingshemning også. I alle fall ett grensetilfelle.

Anonymkode: a7e9b...505

Kanskje en psykopat?

Anonymkode: 73cb6...ebd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje en psykopat?

Anonymkode: 73cb6...ebd

Det kan virke sånn. En som oppfører seg som en tulling i hvert fall. Feig også.

Anonymkode: a7e9b...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...