Gå til innhold

Begynner å få nok.


Glitter

Anbefalte innlegg

7 timer siden, frosken skrev:

Jeg har ikke sagt at det er greit at noen slenger dritt. Jeg har sagt at jeg mener det er lite hensiktsmessig gi det oppmerksomhet, og det er noe helt annet. 

Det er det samme jeg også mener. 

Anonymkode: 92bdc...3b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, frosken skrev:

Jeg har ikke sagt at det er greit at noen slenger dritt. Jeg har sagt at jeg mener det er lite hensiktsmessig gi det oppmerksomhet, og det er noe helt annet. 

Den som tier, samtykker, har jeg hørt. Men uansett, jeg tror selvfølgelig ikke at du syns det er greit at folk slenger dritt, men det er det signalet man sender når folk får slippe unna med all mulig faenskap. Du syns det er lite hensiktsmessig å svare sånne folk, Glitter syns det er hensiktsmessig, fordi hun trenger trene på å stå opp for seg selv. Jeg tror ikke du helt forstår hvor mye det kan påvirke en person å overse, dersom personen faktisk ikke klarer å overse. Jeg blir langt mer bekymret dersom Glitter ikke svarer dem, for jeg vet at hun bærer på det inni seg uansett. Jeg mener ikke at du skal endre mening her, men at du skal akseptere at Glitter ikke fungerer likt som deg. Hun kan overse dem når/hvis hun blir klar for det en dag. Det som ihvertfall er lite hensiktsmessig er at en vilt fremmed person bastant forteller henne hva som er hensiktsmessig og ikke, uten engang å forstå hvorfor hun gjør som hun gjør. 

Jeg får en følelse av at du iherdig forsøker å dempe det faktiske problemet med troll. F.eks. skriver du "...innlegg som noen få skriver på dol for tiden." For tiden? Jeg vet ikke hvor lenge jeg har vært her, men ihvertfall i 5 år. De har vært der alle de 5 årene og jeg tviler på at de kom med meg, så de har nok vært her lenger enn det. Dette er ikke noe som foregår "for tiden". Og basert på mine observasjoner, er det noen som av en eller annen grunn har veldig mye imot folk med asperger. Det gjør at de fleste her inne er mer skjermet og slipper forholde seg til trollene. Lett å komme med "hensiktsmessige råd" når man ikke selv vet hvordan det føles å ikke kunne skrive noe uten å få masse dritt tilbake.  

Og med det sagt, jeg har diskuterte med disse trolla ganske mange ganger, og de har blitt sure og gitt seg ganske mange ganger. De er nemlig ikke vant med motstand, de er vant med å kunne lire av seg ekle kommentarer for å tilfredsstille egne behov, uten engang å måtte svare for seg. Når de må svare for seg, får de plutselig et problem. Og en annen ting, det er ganske forbanna tilfredsstillende å sette troll på plass. Så ja, din måte å håndtere noe på, er ikke nødvendigvis samme måte som alle andre vil håndtere noe på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, frosken skrev:

Du regulerer selv om du tar i mot eller ikke. Du kan ignorere dem.  I stedet for å svare tilbake, kan du rapportere innleggene som så sannsynligvis blir slettet. Da har du markert din misnøye. 

Det er ikke så lett å regulere om en tar i mot eller ikke når en har blitt utsatt for så mye dritt over så mange år gjennom livet. Det har gjort noe med meg. Og når jeg lar vær å rette på de feilaktige og frekke påstandene så føler jeg det blir stående der som en sannhet slik at antall personer som har den meningen om meg øker. Har prøvd å bare ignorere, men for meg har det blitt feil. Og stikkene de kommer med mottar jeg jo uansett. Så da føler jeg for å gi et tilsvar om at det de kommer med er feil eller for å si fra at det der var ikke greit. 

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan kanskje være en idé å skille mellom dritt fra noen du kjenner i den virkelige verden og dritt fra ukjent på nett. Hva noen fremmede på nett mener har da ingen ting å si . De kan være de største taperene som hamrer løs på tastaturet fra gutte/jente rommet hjemme hos mor der han /hun bor som 40- åring. Ta alt fremmede skriver på nett med en klype salt,du kjenner dem ikke.

Anonymkode: ee9c1...1fe

Ja, det er sant. Men noen må jo prøve å lære disse folkeskikk. Tenk om mobbere på skolene bare fikk lov å dure på. At lærerne bare rådet ofrene til å bare ignorere dem. Det var det jeg prøvde på. Å ignorere/ikke tørre å stå opp for meg, og det var ikke akkurat bra for meg. 

51 minutter siden, Trine skrev:

Den som tier, samtykker, har jeg hørt. Men uansett, jeg tror selvfølgelig ikke at du syns det er greit at folk slenger dritt, men det er det signalet man sender når folk får slippe unna med all mulig faenskap. Du syns det er lite hensiktsmessig å svare sånne folk, Glitter syns det er hensiktsmessig, fordi hun trenger trene på å stå opp for seg selv. Jeg tror ikke du helt forstår hvor mye det kan påvirke en person å overse, dersom personen faktisk ikke klarer å overse. Jeg blir langt mer bekymret dersom Glitter ikke svarer dem, for jeg vet at hun bærer på det inni seg uansett. Jeg mener ikke at du skal endre mening her, men at du skal akseptere at Glitter ikke fungerer likt som deg. Hun kan overse dem når/hvis hun blir klar for det en dag. Det som ihvertfall er lite hensiktsmessig er at en vilt fremmed person bastant forteller henne hva som er hensiktsmessig og ikke, uten engang å forstå hvorfor hun gjør som hun gjør. 

Jeg får en følelse av at du iherdig forsøker å dempe det faktiske problemet med troll. F.eks. skriver du "...innlegg som noen få skriver på dol for tiden." For tiden? Jeg vet ikke hvor lenge jeg har vært her, men ihvertfall i 5 år. De har vært der alle de 5 årene og jeg tviler på at de kom med meg, så de har nok vært her lenger enn det. Dette er ikke noe som foregår "for tiden". Og basert på mine observasjoner, er det noen som av en eller annen grunn har veldig mye imot folk med asperger. Det gjør at de fleste her inne er mer skjermet og slipper forholde seg til trollene. Lett å komme med "hensiktsmessige råd" når man ikke selv vet hvordan det føles å ikke kunne skrive noe uten å få masse dritt tilbake.  

Og med det sagt, jeg har diskuterte med disse trolla ganske mange ganger, og de har blitt sure og gitt seg ganske mange ganger. De er nemlig ikke vant med motstand, de er vant med å kunne lire av seg ekle kommentarer for å tilfredsstille egne behov, uten engang å måtte svare for seg. Når de må svare for seg, får de plutselig et problem. Og en annen ting, det er ganske forbanna tilfredsstillende å sette troll på plass. Så ja, din måte å håndtere noe på, er ikke nødvendigvis samme måte som alle andre vil håndtere noe på. 

Ja jeg føler litt på den der "den som tier samtykker". Føler folks mening om meg her inne bare vil bli ennå mer negativ hvis jeg lar all den usaklige og feilaktige dritten stå ubesvart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Glitter skrev:

 

Ja jeg føler litt på den der "den som tier samtykker". Føler folks mening om meg her inne bare vil bli ennå mer negativ hvis jeg lar all den usaklige og feilaktige dritten stå ubesvart. 

Der tror jeg du tar feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, frosken skrev:

Der tror jeg du tar feil. 

Det kan hende. Jeg vet ikke jeg egentlig. Men når noen feks kommer med slikt som "ja du som stadig vekk har halvhjertede selvmordsforsøk for å få oppmerksomhet og innleggelse....". Skal jeg liksom la det stå usagt? Når det ikke er sant? Da vil jo folk tro det stemmer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Glitter skrev:

Det kan hende. Jeg vet ikke jeg egentlig. Men når noen feks kommer med slikt som "ja du som stadig vekk har halvhjertede selvmordsforsøk for å få oppmerksomhet og innleggelse....". Skal jeg liksom la det stå usagt? Når det ikke er sant? Da vil jo folk tro det stemmer. 

Det tror jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Glitter skrev:

 

Ja, det er sant. Men noen må jo prøve å lære disse folkeskikk. Tenk om mobbere på skolene bare fikk lov å dure på. At lærerne bare rådet ofrene til å bare ignorere dem. Det var det jeg prøvde på. Å ignorere/ikke tørre å stå opp for meg, og det var ikke akkurat bra for meg. 

 

Ja sånn var det da mine gikk på skolen, de skulle overse mobberne eller si det til en lærer. Nei takk, jeg sa de måtte ta igjen og det gjorde de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av disse anonyme troll skrev jo at jeg Skrev masse dritt som anonym og hen hadde bevis

isteden for å spørre hva i all verden for slags bevis dette er, bare ignorerte jeg. Har ikke blitt plaget siden

kanskje ingen trodde hen uansett 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Marye skrev:

En av disse anonyme troll skrev jo at jeg Skrev masse dritt som anonym og hen hadde bevis

isteden for å spørre hva i all verden for slags bevis dette er, bare ignorerte jeg. Har ikke blitt plaget siden

kanskje ingen trodde hen uansett 

Jeg svarer ikke hver eneste gang noen angriper meg, og det har ikke hatt noen effekt å ikke svare. Poenget er uansett ikke hvorvidt jeg svarer på det. Poenget er at jeg er skikkelig lei av å bli ufortjent angrepet. Og det er det flere som er vet jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Glitter skrev:

Jeg svarer ikke hver eneste gang noen angriper meg, og det har ikke hatt noen effekt å ikke svare. Poenget er uansett ikke hvorvidt jeg svarer på det. Poenget er at jeg er skikkelig lei av å bli ufortjent angrepet. Og det er det flere som er vet jeg. 

Ja helt enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.10.2020 den 17.59, Glitter skrev:

Når et spørsmål om julegaver rimelig fordi jeg har dårlig økonomi skal føre til nok et drittinnlegg. Jeg vet ikke om jeg orker å være her mer. Forstår ikke hva jeg har gjort mot de som hater meg her. Men selv om jeg kanskje forsvarer meg og argumenterer så blir jeg faktisk lei meg. Dette er en av grunnene til at jeg i det siste periodevis har redusert aktiviteten min her. Orker ikke å bli angrepet slik. Og dette skriver jeg for de andre som føler på samme måte. 

Blir trist av dette. Prøver bare å være ærlig og bidra med støtte der jeg kan. Men det har ført til en drøss som rett ut hater meg. Det er ikke noe særlig. 

Så tror jeg trekker meg tilbake en stund nå.

Livet er litt sånn urettferdig. Det kan vi alle enes om. Syns du er flink til å skrive og uttrykke deg og derfor forståelig at du kan og vil si i fra. 

Likevel er det noe som heter å kjenne etter hva som er bra for en selv. Gjør det deg godt er det bra, hvis ikke er det lov å la være. 

Gi litt mer f er et generelt råd (spesielt søndager).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, cathlin skrev:

Livet er litt sånn urettferdig. Det kan vi alle enes om. Syns du er flink til å skrive og uttrykke deg og derfor forståelig at du kan og vil si i fra. 

Likevel er det noe som heter å kjenne etter hva som er bra for en selv. Gjør det deg godt er det bra, hvis ikke er det lov å la være. 

Gi litt mer f er et generelt råd (spesielt søndager).

Takk for det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...