Gå til innhold

Hvor mye penger på alkohol i måneden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye penger bruker dere på alkohol i måneden?  Drikker dere mest hjemme, eller ute på byen?

Anonymkode: 65c5b...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye penger bruker dere på alkohol i måneden?  Drikker dere mest hjemme, eller ute på byen?

Anonymkode: 65c5b...5c2

0,-. Vi drikker så lite at det ikke utgjør noe, har kjøpt noen halvflasker vin på tur i Sverige før koronaen og det vi ellers har stående er gaver vi har fått. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke en krone, for jeg avstår pga. medisinene jeg går på (smertestillende) da jeg selv har erfart at de dårlig lar seg kombinere... Men jeg har en søt appelsinlikør stående som jeg bruker i blant i noen desserter. Den flasken regnet jeg på, og jeg regnet at med det forbruket jeg hadde, bare 2 spiseskjeer tre-fire ganger i året, ville jeg komme til å ha den stående helt ny i ti år... Jeg er egentlig ikke så glad i å gi bort alkohol i gave til folk, men i år skal jeg gi bort en flaske vin til jul til en person jeg vet koser seg med det og har et OK forhold til alkohol selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok over 1000 i måneden. Mest hjemme, men også en del ute. I helgen var det 2 øl på fredag (én mens jeg lager mat og en senere), konsert med øl-tema og tilhørende "øl-pakke" på lørdag, og to glass vin i går kveld. Hvis det hadde vært en gjennomsnittshelg hadde vi snakket om 2000 i måneden, men fullt så ille er det nok ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker nok minst 1500-2000 i måneden på vin, som nytes hjemme. Noe mer om sommeren og ved høytider. 

Anonymkode: 94a90...faa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aner egentlig ikke, har aldri holdt spesielt regnskap på det.

Men - denne helga hadde vi besøk på fredags kveld, og da gikk det med 3 vinflasker (120-175 kr per flaske), og på lørdagskvelden hadde mannen og jeg hver vår flaske med Gamleguten mørkt øl (7,5 dl og ca 85 kr tror jeg per flaske).  Så da ble det jo hele over 600 kr for den helga. Helga før hadde vi vel kanskje et par glass hver fra vindunk, tipper jeg, evt 2 vanlige ølbokser hver, husker ikke helt - men 100-250 kr for en vanlig helg uten besøk eller fest. Det hender vi har noe alkohol i uka, men det har v vel ikke hatt de siste par-tre ukene, mener jeg, kun i helga.

Er nesten aldri ute og kjøper alkohol, og har vel ikke gjort det i det hele tatt tror jeg, etter mars. Vanligvis skjer det noen få ganger i året.

Så la oss si at vi kanskje bruker 1000-1500 kr i måneden for 2 voksne. Det kan være at det er mer, eller mindre 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en stund siden, gikk det nok et sted mellom 1-2000 kr i måneden. Men etter at jeg bestemte meg for å slutte å drikke alkohol, er forbruket nede i 0. Vurderer å sette til side noe av det jeg sparer på det. Så går det jo an å bruke det til noe hyggelig. 😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri finregnet på det, men det trekker nok litt opp at jeg nokså sjeldent drikker alkohol hjemme. For meg er dette mer forbeholdt sosialisering ute med vennene mine eller middag ute. Da blir det jo dyrere enn å handle på polet eller i butikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker nesten bare vin. Kjøper en flaske som jeg deler på fredag og lørdag, men ikke nødvendigvis hver helg. 130-200 kr per flaske. Har ikke drukket ute siden jeg var i Kuala Lumpur for tre år siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye penger bruker dere på alkohol i måneden?  Drikker dere mest hjemme, eller ute på byen?

Anonymkode: 65c5b...5c2

ca 200-300 kroner til 1 flaske vin i måneden, røfflig.

Anonymkode: 972ea...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye penger bruker dere på alkohol i måneden?  Drikker dere mest hjemme, eller ute på byen?

Anonymkode: 65c5b...5c2

 

 

Jeg har brukt 1200 på alkohol etter 12mars. Det blir litt under 200 i måneden. Men jeg drakk alt på en måned. Nå gidder jeg ikke drikke lengre. har ikke tatt en eneste drink på 4-5 måneder. Når jeg drikker så drikker jeg for å kjenne det, men den følelsen er bare perfekt en liten stund, så ble jeg overstadig og ubehagelig full. Så jeg bestemte meg for att nei, dette gidder jeg ikke lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

0. Sluttet å drikke for 8 år siden. Først da turte jeg å skille meg ut fra mengden og si at jeg ikke vil/liker å drikke alkohol. Jeg har vokst opp med en alkoholavhengig forelder, og har hatt mye frykt knyttet til drikking. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

0 til 400kr i måneden. Brukte kanskje litt mer for et par år siden. Drikker kun øl. Er mann og drikker maks 4 halvlitere på en kveld om jeg skal virkelig "drikke". Synes det er best å holde meg edru. Våkne opp tidlig på lørdager og søndager uten å føle seg dårlig er digg.

Det er skremmende å se hvor mye alkohol noen studenter drikker. Alkohol er et tungt rusmiddel i mine øyne, likestilt med andre tunge narkotiske stoffer og vanedannende medisiner. Nyere forskning viser at alkohol påvirker hjernen lengre enn man egentlig tror. Moderat alkoholinntak kan også ha langtidsvirkninger på hippocampus. Drikker du deg sørpa dritings på en fredag, er det stor sannsynlighet for at du fortsatt er kognitivt nedsatt når du kommer på jobb/skole mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg aldri regnet på. Men er mer på polet i 2020 enn noen gang mtp at det er helt stopp på reising. I snitt blir det maks en halv til en flaske vin i uka. Sist jeg var ute ble det 4 gl Prosecco og 2 drinker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske nære null. Jeg drikker svært lite, drikker meg aldri full, men kan kose meg med en øl eller to, eller ett glass vin til maten når vi er på ferie, men utover det drikker jeg så og si ikke. Kan gå månedsvis uten at jeg rører alkohol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger merke til at stor del av de som svarer bruker veldig lite alkohol.  Jeg lurer på hvorfor det er så høyt antall her på dol, mer enn jeg har inntrykk av i øvrig befolkning.

Anonymkode: 65c5b...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...