Gå til innhold

Hvordan kan depresjon være en sykdom?


UtakknemligDiva

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva

Når det bare er tanker? Det går vel kanskje heller på at vi med sånne rævva hjerner kanskje ikke vil innse vi er tapere pga noen deler i hjernen som er for dritt til å ikke klare å fungere? Men det vil vi såklart ikke. Vi håper og håper men hater oss selv mer og mer fordi vi bare feiler. Snakker for meg selv, så ikke bry dere om ordet «vi». 
Jeg får ikke sove. Stod opp 7 i dag men. Ikke drukket kaffe på kvelden heller. Men hjernen skal være våken den vettu. Den er helt dritt. Det føles som i morgen jeg skal til eldrehjemmet. Jeg ser tilbake på ingenting. Fordi alle gode følelser er forbudt. 
Igjen tenker jeg på det jeg skal. Gleder meg ikke til noe som helst!! Klarer mindre og mindre kognitivt også. Pga depresjonen mister jeg helt konsentrasjonen. 
Jeg skal da faen meg bare til det samme stedet jeg var i fjor vinter!! Bare at det er naboblokka. Merkelige greier! Tyrkia derimot legger ikke livet tilrette for.. 

Hvordan havner folk i utlandet? Jeg trodde jeg skulle det selv men måtte gå tilbake og væren på samme kjedelige nivå som de jeg delte samme skole som.... vi har samme drittkort men de trives men ikke jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Worrisome Plenty

Hjernen er også ett organ. Som andre organer kan det bli sykt. Dette påvirker tankene. Det er ikke slik att tanker er fritatt fra biologien i hjernen. Tanker og følelser er en del av deg som også kan bli sykt, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Og innser mer og mer at jeg nok er tilbakestående. For dum for skole osv. Skjønner ikke hvorfor jeg driver å lærer meg tyrk heller...for hva skal jeg med det? Hr bare angret sånn når jeg er i utlandet og alle kan 3-4 språk og jeg går der med mine kjedelige 2 norsk og engelsk. 
Nå vil ikke dritt hjernen sove. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
1 minutt siden, Worrisome Plenty skrev:

Hjernen er også ett organ. Som andre organer kan det bli sykt. Dette påvirker tankene. Det er ikke slik att tanker er fritatt fra biologien i hjernen. Tanker og følelser er en del av deg som også kan bli sykt, 

Men hvor sitter den jævla jobbinga da? Jeg vil ikke ha evnen til å bli forelsket!! Største skamfølelsen i verden! Særlig for kvinner er det farlig. 
Den er isf helt ubrukelig. Jeg er for talentløs til å finne feilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.10.2020 den 2.42, 90tallsbarn skrev:

Og innser mer og mer at jeg nok er tilbakestående. For dum for skole osv. Skjønner ikke hvorfor jeg driver å lærer meg tyrk heller...for hva skal jeg med det? Hr bare angret sånn når jeg er i utlandet og alle kan 3-4 språk og jeg går der med mine kjedelige 2 norsk og engelsk. 
Nå vil ikke dritt hjernen sove. Ď

Hei du :)

Jeg synes du spurte så fint i en annen tråd om ikke det er litt ufint å si sånt som "jeg sitter heldigvis ikke rullestol" og sånne ting. Nå er det er jo ikke sånn at de fleste snakker 3-4 språk, langt de færreste vil jeg tro. Selv kan jeg norsk og en litt engelsk. Jeg har dårlig hukommelse og finner ofte ikke ordene jeg skal si på norsk. Når jeg skal snakke engelsk er det enda verre. Jeg har asperger sånn som deg. Men du kan jo ihvertfall to språk, som normalt er, så da synes jeg det er litt leit for din del at du snakker ned deg selv på den måten du gjør. Litt leit for meg også, jeg blir liksom rullestolbrukeren i dette tilfellet her, da du heldigvis kan mer enn ett språk. :)

Anonymkode: 8075a...80e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei du :)

Jeg synes du spurte så fint i en annen tråd om ikke det er litt ufint å si sånt som "jeg sitter heldigvis ikke rullestol" og sånne ting. Nå er det er jo ikke sånn at de fleste snakker 3-4 språk, langt de færreste vil jeg tro. Selv kan jeg norsk og en litt engelsk. Jeg har dårlig hukommelse og finner ofte ikke ordene jeg skal si på norsk. Når jeg skal snakke engelsk er det enda verre. Jeg har asperger sånn som deg. Men du kan jo ihvertfall to språk, som normalt er, så da synes jeg det er litt leit for din del at du snakker ned deg selv på den måten du gjør. Litt leit for meg også, jeg blir liksom rullestolbrukeren i dette tilfellet her, da du heldigvis kan mer enn ett språk. :)

Anonymkode: 8075a...80e

Med uttrykkene så mener jeg at folk påpeker at jeg ikke skal klage fordi så mange har det verre. Så nevnes gjerne folk i rullestol eller har ME. Jeg har dårlig samvittighet for å føle det slik ja, men en hemma hjerne er kanskje ikke helt bra heller. Hvis den ER hemma da. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva
34 minutter siden, kupton skrev:

Depresjon er ikke bare tanker.

Hvirfor gir den bare negative tanker? Hvorfor ikke heller bare være sykt positiv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kupton skrev:

Depresjon er ikke bare tanker.

Det hadde kanskje vært fint

 Eller kommer selvsagt an på hvilke, hvor intense/hyppig eller hva jeg skal si de er.. Men hadde jeg denne gangen skrella av alle symptom som ikke er tanker, hadde jeg fungert ganske bra. Da hadde jeg ikke gått sykmeldt siden juli. 

En sier jo tanker kommer før følelser, om en greier tenke annerledes, kan en føle seg bedre.

Gjelder det i mindre ved bp? Når jeg opplever at utmattelse m.m. konsentrasjonsproblemer, kommer først, og er det  medt hemmende, så etterhvert tenker på at kanskje jeg aldri blir bra, jeg vil ikke leve om jeg skal ha det sånn resten av livet (ikke tenkt akkurat det denne gangen, men i andre episoder)  frykter slutt på sykepenger osv.  Har jeg egentlig da lite innsikt, eller kan det være slik?  Rart at depresjoner kommer utav intet. Ser ingen grunn denne gangen. anna enn at juli er en "kritisk tid. Juli og februar. Men gikk fri i fjor, så ikke selvoppfyllende profeti 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...