Gå til innhold

Prøver igjen - 8 uker til jul


 cilie

Anbefalte innlegg

Noen som vil bli med?

Det har vært en del som har «forstyrret veldig» noen mnd, og det har blitt anarki hva angår kosthold, kombinert med null trening. Jeg føler meg sukkeravhengig, tung og stiv som en stokk. Nå når butikkene bugner av julevarer som roper på meg, må jeg ta et valg om å stoppe nå og ikke la det stå til og vente til klisjedatoen... I så fall vil ikke ett klesplagg passe... 

Derfor; bli med og kjør full skjerpings fram til jul👊 Eller send gjerne inspirasjon (igjen🥴)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, cilie skrev:

Noen som vil bli med?

Det har vært en del som har «forstyrret veldig» noen mnd, og det har blitt anarki hva angår kosthold, kombinert med null trening. Jeg føler meg sukkeravhengig, tung og stiv som en stokk. Nå når butikkene bugner av julevarer som roper på meg, må jeg ta et valg om å stoppe nå og ikke la det stå til og vente til klisjedatoen... I så fall vil ikke ett klesplagg passe... 

Derfor; bli med og kjør full skjerpings fram til jul👊 Eller send gjerne inspirasjon (igjen🥴)

*rekker opp hånda* Jeg er med! ☝️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også i gang. La over til lavkarbo-kosthold for en uke siden. Null chips, gjærbakst, julemarsipan +++... Rart hvor mye mer alt det der frister, når du vet du ikke skal ha... Unner meg vin med lavt sukkerinnhold (som jeg uansett ville valgt) og litt mørk sjokolade, da. Og spiser ellers mye godt mat som inngår i dette kostholdet. Planen er å teste ut i åtte uker, for så å vurdere om effekten på helse og/eller velvære er såpass stor at det blir en varig endring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med👍

Har siden begynnelsen av juli prøvd meg på godtestopp + å ligge litt i minus. Har lov å spise "ulovligheter" når jeg er borte (som ikke er så ofte) og har med dette gått ned ca 9 kilo, men har mange igjen.

Det siste tiden har jeg slitt med en enorm sult og fysing. Motivasjonen har derfor dalt litt. Så jeg trenger absolutt å få drahjelp som en slik tråd kan gi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er vi flere! 
Vi kan jo skrive her ved behov, men også lage en tråd ala «ukas trening» feks «ukas gjennomføring», «ukas kosthold», «1. uka mot jul» eller noe. Sistnevnte gir en telling som kan være motiverende - en dobbel adventstid😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ligget mellom 76 og 78,5 kilo i høst, og i morges viste vekta 77,0 kilo, så da er det utgangspunktet mitt. Jeg startet i dag et treukers prosjekt der jeg jobber mye mer fysisk enn normalt, så det hadde jo vært hyggelig om det gav resultater på vekta,  sånn i tillegg til det faglige nerdete interssante 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, påskelilje skrev:

Jeg har ligget mellom 76 og 78,5 kilo i høst, og i morges viste vekta 77,0 kilo, så da er det utgangspunktet mitt. Jeg startet i dag et treukers prosjekt der jeg jobber mye mer fysisk enn normalt, så det hadde jo vært hyggelig om det gav resultater på vekta,  sånn i tillegg til det faglige nerdete interssante 😁

Dropper å nevne tall (jeg er så lita at det høres bare teit ut, men jeg er i overvekt-kategorien bmi-messig!), men i går spiste vi en i overkant salt gryte til middag så jeg skjønte at det ikke var noe sjakktrekk å gå på vekta i morrest... 😝 Drakk sikkert 7 glass vann etter maten og utover kvelden i går! Selv mannen, som elsker salt mat, innrømmet at "vi hadde nok ikke trengt å salte sausen i tillegg nei..." 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, stjernestøv skrev:

Er med jeg og :) Men har funnet ut at jeg tåler kakemenn og kanelboller, hm. 

Kakemenn er livsfarlig😅 Kanelboller liker jeg ikke - men begge deler bør uansett være sjelden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, cilie skrev:

Noen som vil bli med?

Det har vært en del som har «forstyrret veldig» noen mnd, og det har blitt anarki hva angår kosthold, kombinert med null trening. Jeg føler meg sukkeravhengig, tung og stiv som en stokk. Nå når butikkene bugner av julevarer som roper på meg, må jeg ta et valg om å stoppe nå og ikke la det stå til og vente til klisjedatoen... I så fall vil ikke ett klesplagg passe... 

Derfor; bli med og kjør full skjerpings fram til jul👊 Eller send gjerne inspirasjon (igjen🥴)

Lover deg at du ikek er alene i å ha det slik! Jeg strever også på akkurat samme måte. Ville bare sende deg litt støtte :) 

Anonymkode: 6d2a0...f0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lover deg at du ikek er alene i å ha det slik! Jeg strever også på akkurat samme måte. Ville bare sende deg litt støtte :) 

Anonymkode: 6d2a0...f0f

Takk for det! Det trengs for føler meg helt sukkeravhengig 😓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, cilie skrev:

Takk for det! Det trengs for føler meg helt sukkeravhengig 😓

Du, ikke snakk.. for meg er sukker som en rus tydeligvis, for jeg kjenner meg helt på kjøret omjeg ikke får det i meg (raske karber og sukker). Men nå har jeg holdt med lavkarbo i 3 mnd og det hjelper faktisk litt (mest fordi d har hjulpet med overspisingen min). men jeg må behandle meg selv som en alkoholiker når dte kommer til sukker for LITT sukker.. så er jeg helt hekta på nytt. Jeg hater å ha det slik, klarer ikke ha et normalt forhold til det. 

Anonymkode: 6d2a0...f0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, cilie skrev:

Kakemenn er livsfarlig😅 Kanelboller liker jeg ikke - men begge deler bør uansett være sjelden. 

Går det an IKKE å like kanelboller????? Kakemenn får du ha i fred for meg, de smaker jo fint lite, men kanelboller.... 🤤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillemus skrev:

Går det an IKKE å like kanelboller????? Kakemenn får du ha i fred for meg, de smaker jo fint lite, men kanelboller.... 🤤

Faktisk😅 Er nå i butikk etter dritt -dag på jobb, og den blir enda verre av å ikke kunne kjøpe noe😓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, cilie skrev:

Den siste episoden om «Sukkeravhengighet». Er dette «medisinsk begrunnet»? 

Jeg har ikke hørt podcasten, men forskerne er litt uenige om både begrepene og hvor sterk avhengigheten er:

https://forskning.no/overvekt-ny-hjernen/forskerne-krangler-om-sukkeravhengighet/325153

Men det er flere (her på DOL også) som har skrevet at de har klart å dempe sukkerhungeren veldig ved å tvinge seg til totalstopp en periode.

Selv har jeg heldigvis ikke noe søtsug. Jeg har større problemer med kategorien salt & sprøtt, f.eks. Tortillachips. Men jeg kjøper bare de minste posene med nøtter og later som om annet saltsnacks ikke eksisterer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere da? Jeg har vært ganske flink og har tilsynelatende gått ned 1 kg den siste uka, men i morgen tidlig har jeg sikkert gått opp 400 g igjen... 😝

De siste ukene har jeg så smått begynt å jogge litt igjen, mest for å hjelpe kroppen gjennom overgangsalderen og sånt, men jeg liker det ganske godt. Bortsett fra de dagene jeg har seinvakt og det blir joggetur på morgenen - jeg er ikke noen morgentrener altså! Det er ufattelig mye tyngre med en joggetur kl. 8 enn kl. 19! Så da blir runden litt kortere (har mange alternative runder å velge mellom!) og jeg klapper meg fornøyd på skuldra etterpå og lagde deilig og varm havregrøt til frokost etter en dusj. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.10.2020 den 15.32, laban skrev:

Men det er flere (her på DOL også) som har skrevet at de har klart å dempe sukkerhungeren veldig ved å tvinge seg til totalstopp en periode.

Ja, jeg har opplevd dette selv - akk så vanskelig å komme i gang... Ja, små poser er lurt - de blir gjerne tomme uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...