Gå til innhold

Prøver igjen - 8 uker til jul


 cilie

Anbefalte innlegg

38 minutter siden, Lillemus skrev:

Hvordan går det med dere da? Jeg har vært ganske flink og har tilsynelatende gått ned 1 kg den siste uka, men i morgen tidlig har jeg sikkert gått opp 400 g igjen... 😝

De siste ukene har jeg så smått begynt å jogge litt igjen, mest for å hjelpe kroppen gjennom overgangsalderen og sånt, men jeg liker det ganske godt. Bortsett fra de dagene jeg har seinvakt og det blir joggetur på morgenen - jeg er ikke noen morgentrener altså! Det er ufattelig mye tyngre med en joggetur kl. 8 enn kl. 19! Så da blir runden litt kortere (har mange alternative runder å velge mellom!) og jeg klapper meg fornøyd på skuldra etterpå og lagde deilig og varm havregrøt til frokost etter en dusj. :)

Så flink du er👏

Var borte i helgen og da ble det spist både det ene og det andre, så nå jobber jeg med å få ned matmengden igjen. Er sulten og fysen for tiden (har vært det en god stund), men synes jeg greier meg ganske bra.  Var på vannaerobikk på mandag og skal prøve å komme meg på treningssenteret i morgen (for første gang på lenge)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

47 minutter siden, Lillemus skrev:

Hvordan går det med dere da? Jeg har vært ganske flink og har tilsynelatende gått ned 1 kg den siste uka, men i morgen tidlig har jeg sikkert gått opp 400 g igjen... 😝

De siste ukene har jeg så smått begynt å jogge litt igjen, mest for å hjelpe kroppen gjennom overgangsalderen og sånt, men jeg liker det ganske godt. Bortsett fra de dagene jeg har seinvakt og det blir joggetur på morgenen - jeg er ikke noen morgentrener altså! Det er ufattelig mye tyngre med en joggetur kl. 8 enn kl. 19! Så da blir runden litt kortere (har mange alternative runder å velge mellom!) og jeg klapper meg fornøyd på skuldra etterpå og lagde deilig og varm havregrøt til frokost etter en dusj. :)

Bra jobbet! Selv liker jeg morgentrening - må komme i gang her og. Jogging er digg når man er i «flyt.» 

Ikke spist godteri siden søndag her i det minste... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, emilie321 skrev:

Så flink du er👏

Var borte i helgen og da ble det spist både det ene og det andre, så nå jobber jeg med å få ned matmengden igjen. Er sulten og fysen for tiden (har vært det en god stund), men synes jeg greier meg ganske bra.  Var på vannaerobikk på mandag og skal prøve å komme meg på treningssenteret i morgen (for første gang på lenge)

Jeg prøver også å være flink i matveien og synes jeg lykkes sånn rimelig greit. :) Vannaerobic høres kjempeartig ut! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, cilie skrev:

Bra jobbet! Selv liker jeg morgentrening - må komme i gang her og. Jogging er digg når man er i «flyt.» 

Ikke spist godteri siden søndag her i det minste... 

Jeg driver foreløpig med det jeg kaller "lyktestolpjogging": :D  Går to strekk mellom lyktestolpene og jogger 4, startet med 2 - 2 for 2 uker siden så jeg er godt fornøyd med fremgangen. Poenget mitt er ikke å løpe så langt som mulig og/eller så fort som mulig, men rett og slett å komme meg ut, få blodsirkulasjonen i gang og få rørt på kroppen.

Jobber med hodet mitt for det mener ofte at jeg må yte mer denne økta enn jeg gjorde forrige gang, men det MÅ jeg jo slettes ikke! Jeg har et lite delmål i bakhodet, men stresser ikke med å nå det altså, det blir når det blir, men det hadde vært gøy om det ble på denne siden av nyttår da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lillemus skrev:

Jeg prøver også å være flink i matveien og synes jeg lykkes sånn rimelig greit. :) Vannaerobic høres kjempeartig ut! 

Så bra. Det er med maten en har mest å hente for å få vektnedgang, men greier en å trene så blir det jo enda bedre.

Ja, vannaerobic er artig og mer slitsomt enn det ser ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, emilie321 skrev:

Så bra. Det er med maten en har mest å hente for å få vektnedgang, men greier en å trene så blir det jo enda bedre.

Ja, vannaerobic er artig og mer slitsomt enn det ser ut. 

Det er jo maten som gjør utslaget ja, skal man trene seg ned i vekt uten å endre kostholdet må man enten spise veldig lite fra før eller trene hinsides mye. Ingen av de to tingene passer på meg... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Lillemus skrev:

Jeg driver foreløpig med det jeg kaller "lyktestolpjogging": :D  Går to strekk mellom lyktestolpene og jogger 4, startet med 2 - 2 for 2 uker siden så jeg er godt fornøyd med fremgangen. Poenget mitt er ikke å løpe så langt som mulig og/eller så fort som mulig, men rett og slett å komme meg ut, få blodsirkulasjonen i gang og få rørt på kroppen.

Jobber med hodet mitt for det mener ofte at jeg må yte mer denne økta enn jeg gjorde forrige gang, men det MÅ jeg jo slettes ikke! Jeg har et lite delmål i bakhodet, men stresser ikke med å nå det altså, det blir når det blir, men det hadde vært gøy om det ble på denne siden av nyttår da.

Morsom måte å trene intervaller på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, emilie321 skrev:

Så flink du er👏

Var borte i helgen og da ble det spist både det ene og det andre, så nå jobber jeg med å få ned matmengden igjen. Er sulten og fysen for tiden (har vært det en god stund), men synes jeg greier meg ganske bra.  Var på vannaerobikk på mandag og skal prøve å komme meg på treningssenteret i morgen (for første gang på lenge)

Enig både i å være fysen og å starte på treningssenter. Jeg er imidlertid noe skeptisk til treningssenter nå når smitten tar av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, cilie skrev:

Morsom måte å trene intervaller på. 

😂 Hvis du møter ei dame som jogger sakte og teller halvhøyt "1-2-3-4 og 1-2" så vet du hvem det er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Lillemus skrev:

😂 Hvis du møter ei dame som jogger sakte og teller halvhøyt "1-2-3-4 og 1-2" så vet du hvem det er. 

Hihi, da skal jeg si hallo, men spørs om jeg er på dine trakter med det første☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, cilie skrev:

Enig både i å være fysen og å starte på treningssenter. Jeg er imidlertid noe skeptisk til treningssenter nå når smitten tar av. 

Vet at treningssenteret jeg bruker har gode rutiner ang hygiene og på den tiden jeg pleier å gå, så er det vanligvis lite folk. Så jeg tenkte jeg skulle prøve.    Har gått litt turer i det siste, men kan dessverre ikke jogge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, cilie skrev:

Jeg merker at jeg blir rastløs når jeg ikke har noe godt å dytte i meg på kvelden. Med  det glir jeg mer inn i en ro.

Strikker du ikke? Eller synger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, cilie skrev:

Kan ingen av delene dessverre☺️

Trenger ikke å kunne. Det er bare å gjøre. Helst hvis du samtidig står på hodet. Tro meg, sulten slipper taket! 😉 Ligg i alle fall med beina høyt og ta noen dype åndedrag mens du nynner litt på utpust, da. Det er luft og kjærlighet som gjelder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...