Gå til innhold

Såre sprekker i underlivet og i nesen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har lenge plagdes med såre, røde sprekker i underlivet som svir og klør veldig. Huden føles helt "rå" der nede. Sprekkene er på de indre kjønnsleppene og på huden mellom vaginaåpning og analåpningen og ser litt ut som røde, såre strekkmerker. Jeg har også arr etter sprekker som har grodd. Sprekkene er opptil 2 cm lange og ca 1-3mm brede. Dette har vært et problem i over ett år. Jeg har også slitt med såre, vonde sprekker eller "hakk" i nesen, på neseskilleveggen, som har vanskelig for å gro og som er tilbakevendende. Vet ikke om disse tingene henger sammen? Hva kan dette være, og hva kan jeg gjøre med det? Det er helt ekstremt plagsomt og ubehagelig. Jeg har prøvd å smøre på brudiline sårsalve, men tror ikke det virker noe særlig. Jeg er 28 år.

Anonymkode: 0a2ac...8ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Huff, det hørtes ikke godt ut. Virker som du har problem med slimhinner og det kan det jo være mange årsaker til. Det har man jo både nedentil og i nesen. Ta en tur til legen din så ordner det seg helt sikkert.

Anonymkode: 574b7...f0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder nesen anbefaler jeg å bruke nesespray med kun saltløsning og kanskje neseolje. (Det er rett og slett en vanlig vegetabilsk olje.) Jeg har også vært plaget av sårhet inne i nesen pga tørr luft om vinteren, og for meg løser det problemet. Du gjør i alle fall ikke noe feil om du prøver det. 

Underlivet ville jeg gått til legen med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være sopp du har i underlivet. Du kan prøve å smøre med Canesten (reseptfritt). Hvis det ikke hjelper, gå til fastlegen. Jeg har flere ganger hatt dette, og på meg virker ikke kun canesten, jeg må ha en sterkere kur.

Det med nesa kan jeg ikke noe om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme erfaringer som deg med sprekker i indre kjønnslepper. Hos meg opplever jeg at dette kommer i korte perioder og varer 2-5 dager om gangen. Det virker altså som at huden er mer skjør i noen perioder enn andre, uten at jeg har klart å se sammenhengen til hvorfor det er slik. Jeg har også arr etter sprekkene i tiden i mellom.

 I periodene jeg har lett for å sprekke opp, avstår jeg fra samleie. Det er ofte samleie som utløser sprekken i første omgang. Hos meg har Brulidine salve god effekt om jeg bruker den i tillegg til å la området hvile med minst mulig friksjoner fra for eksempel papir, klut o.l

Jeg har herpes, både i underliv, lepper og inni nese til tider. Ofte alle tre stedene samtidig. Så har tenkt om alle sårene kan ha sammenheng med herpesvirus.
 

Kunne jo tatt en prøve av sprekkene hos legen neste gang og sett om de kunne finne ut av det?

Anonymkode: e9d32...e58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...