Gå til innhold

Skal dere ta covid-19 vaksinen når den kommer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, Naana47 skrev:

 

Dette var til kupton. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Et spørsmål som er helt på sin plass. Man bør kunne klare å se forbi seg selv og eget ubehag når det gjelder noe som er til det beste for flertallet. Jeg synes alle bør vaksinere seg, og jeg tror at myndighetene vil presse på minst like hardt som de gjorde med vaksinen mot svineinfluensa. Det er klart at vi alle bør "ta en for landet" og verden. Dette klarer alle! 

Når det er sagt forstår jeg også skepsisen mange har. Man vil jo ikke ende opp med langvarige eller varige ettervirkninger slik en har hørt om at noen fikk etter svineinfluensavaksinen, men jeg tror at sjansen for at det skjer er mindre ved Covid-vaksinen siden den er bedre testet. 

Anonymkode: 49b2c...91c

Ingen bryr seg, men jeg får ikke fred før jeg rydder opp i dette. Det er jo en regel her som sier at man ikke kan poste med nick og som anonym i samme tråd. Det ble et vakent rot her i sta da jeg skulle skrive dette (over). Vil bare si at ab....91c er meg. 

Svarene var til kupton begge gangene og inneholdet var det samme som det som står over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kayia skrev:

Ja selvfølgelig. Det håper jeg alle andre gjør også, slik at vi blir kvitt dette drittviruset.

Og akkurat nå sa de TV2 at det er en vaksine som visstnok har enda bedere resultater enn den vi hørte om for noen dager siden. Jippi! :) Jeg håper inderlig dette er tilfelle og at vaksinene blir tilgjengelige i løpet av første halvdel av 2021.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Lillemus skrev:

Og akkurat nå sa de TV2 at det er en vaksine som visstnok har enda bedere resultater enn den vi hørte om for noen dager siden. Jippi! :) Jeg håper inderlig dette er tilfelle og at vaksinene blir tilgjengelige i løpet av første halvdel av 2021.

La oss alle håpe det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor tar det veien videre? Jeg blir alltid så uvel når væsken sprøytes inn i armen. Kjenner bare at området fylles med væske og blir svimmel av det. Stikket er ikke noe problem. Pga dette unngår jeg vaksiner.

Anonymkode: 80c70...10c

Ta deg noe beroligende før du tar sprøyta da. Dårlig unnskyldning. Sikkert verre å føle at lungene fylles av væske ved en covid-19 infeksjon.

Anonymkode: f80ce...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.11.2020 den 21.20, AnonymBruker skrev:

Hvor tar det veien videre? Jeg blir alltid så uvel når væsken sprøytes inn i armen. Kjenner bare at området fylles med væske og blir svimmel av det. Stikket er ikke noe problem. Pga dette unngår jeg vaksiner.

Anonymkode: 80c70...10c

Jeg synes solidaritet og nestekjærlighet bør trumfe litt subjektivt opplevd ubehag. Vaksinasjoner beskytter fellesskapet vi alle er en del av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er så mye hensyn til følelser og fjas i koronahåndteringen. 

Det er ubehagelig å bruke munnbind, testen gjør så vondt, vaksiner er skummelt, isolasjon er så trist og setter livet sånn på vent. Jeg synes det er en skremmende legitimitet for sånt overdrevent føleri som igjen gjør at mennesker smittes og dør unødvendig og vi aldri får kontroll på smitten. 

Kina er det eneste landet i verden som har full kontroll. Der kreves dokumentasjon på fravær av smitte, dørene sveises igjen til de som er i karantene og du risikerer dødsstraff for å smitte noen med vilje. Jeg sier ikke at det er en god løsning, men det er en kontrast til det dilldallet vi holder på med i Norge med anbefalinger og fjas. Det må få konsekvenser hvis man bryter reglene og folk får bli litt mer hardhudet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, ISW skrev:

Jeg synes det er så mye hensyn til følelser og fjas i koronahåndteringen. 

Det er ubehagelig å bruke munnbind, testen gjør så vondt, vaksiner er skummelt, isolasjon er så trist og setter livet sånn på vent. Jeg synes det er en skremmende legitimitet for sånt overdrevent føleri som igjen gjør at mennesker smittes og dør unødvendig og vi aldri får kontroll på smitten. 

Kina er det eneste landet i verden som har full kontroll. Der kreves dokumentasjon på fravær av smitte, dørene sveises igjen til de som er i karantene og du risikerer dødsstraff for å smitte noen med vilje. Jeg sier ikke at det er en god løsning, men det er en kontrast til det dilldallet vi holder på med i Norge med anbefalinger og fjas. Det må få konsekvenser hvis man bryter reglene og folk får bli litt mer hardhudet! 

Og i Bergen skulle folk demonstrere mot smitteversreglene? Det er jo en fin måte å spre smitte på, jeg skjønner det ikke. Det finnes folk som ikke forstår alvoret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Taiwan, Vietnam, New Zealand og til dels Australia er andre eksempel land som har takla dette bra uten Kinas autoritære tilnærming. Men enig, reaksjonene på tiltak har vært en oppvisning i sarthet og mangel på tilpasningsdyktighet i en ekstraordinær situasjon. Tror imidlertid media har framstilt dette som vanskeligere for folk enn det ofte er, men det kan lett bli en selvoppfyllende profeti. De har ikke utøvd rollen som fjerde statsmakt veldig godt. Det er ikke kritisk journalistikk å intervjue noen om at de har vondt i ryggen fordi stolen på hjemmekontoret er dårlig. 

Endret av Drømmeautomat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Og i Bergen skulle folk demonstrere mot smitteversreglene? Det er jo en fin måte å spre smitte på, jeg skjønner det ikke. Det finnes folk som ikke forstår alvoret. 

Det finnes alt for mange dumme folk der ute. Gjetter på at dette er barnevernsmotstandere, vaksinemotstandere, veldig alternative folk, evangelikere, konspirasjonsteoretikere og trumpere. En salig blanding.

Anonymkode: 9d8ff...5dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes alt for mange dumme folk der ute. Gjetter på at dette er barnevernsmotstandere, vaksinemotstandere, veldig alternative folk, evangelikere, konspirasjonsteoretikere og trumpere. En salig blanding.

Anonymkode: 9d8ff...5dc

Jeg vet ikke hva slags folk det er, men corona burde de ta på alvor. Tenk om de blir smittet selv og blir veldig dårlig? Eller noen i familien deres blir smittet og veldig dårlig? Det er vel den eneste måten de lærer på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg vet ikke hva slags folk det er, men corona burde de ta på alvor. Tenk om de blir smittet selv og blir veldig dårlig? Eller noen i familien deres blir smittet og veldig dårlig? Det er vel den eneste måten de lærer på. 

Folk som er innlagt på sykehus tror fortsatt de ikke er smittet, og at Covid-19 ikke finnes.

https://www.nettavisen.no/nyheter/sykepleier-kommer-med-sjokkerende-opplysninger-om-koronapasientenes-siste-tanker-og-ord-for-de-dor/3424047727.html

I en Twitter-melding skriver Jodi Doering om håpløsheten hun føler når det gjelder pasienter som dør på sykehuset, men som nekter å tro at de er smittet av viruset.

- Jeg har nå en frikveld fra sykehuset. Det som stikker seg ut, er de som fremdeles ikke tror at viruset er ekte. De som skriker til deg etter en magisk medisin og som tror at Joe Biden skal ødelegge USA. Alt mens de gisper etter pusten i en ventilator, skriver sykepleieren.

Anonymkode: 9d8ff...5dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, tenk hvis alle hadde den tankegangen. Da er vi jo like langt. 

Anonymkode: f80ce...6c7

 

Men alle har ikke den tankegangen, så da går det nok bra. Folk må vel få lov til å ha egne tanker. 

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ta deg noe beroligende før du tar sprøyta da. Dårlig unnskyldning. Sikkert verre å føle at lungene fylles av væske ved en covid-19 infeksjon.

Anonymkode: f80ce...6c7

 

Beroligende - godt forslag. Fikk meg til å komme på bedøvelsesspray, som kan være en løsning i mitt tilfelle. Men dårlig unnskyldning? Tror du virkelig det var en unnskyldning? Er det så vanskelig å forstå at folk reagerer ulikt på ting. Noe som for deg oppleves som ubehag, kan for andre oppleves som intens smerte. Jeg lever et liv hvor sannsynligheten for at jeg blir smittet er omtrent lik 0. Tydeligvis er jeg også i stand til å kjefte på fremmede folk som ikke følger hygienerådene, noe som betyr at jeg tar dette veldig seriøst. Hadde alle tatt det like seriøst, ville viruset dødd ut av seg selv. Men jeg må altså utsettes for enormt stress og smerte, fordi andre mennesker faen ikke klarer å holde avstand, være litt asosial, vaske hender, og unngå å spre smitte. Jeg har aldri hatt influensa, er omtrent aldri forkjøla, jeg har overhode ikke lyst til å få sprøytet inn noe som setter igang immunforsvaret mitt, for når det først setter igang, kan det finne på å ta litt vel mye av. Altså, det er mer sannsynlig at jeg blir syk av en vaksine enn at jeg blir smittet med covid-19. Alle legemidler kommer med bivirkninger. Det må være lov å ikke være veldig gira på å få en vaksine. 

Dessuten er det stadig flere som har blitt smittet for andre gang. Det dukker stadig opp nye mutasjoner. Mest sannsynlig blir man ikke like dårlig andre gangen, men man kan altså fortsatt bli syk, selv om man har tatt vaksine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk som er innlagt på sykehus tror fortsatt de ikke er smittet, og at Covid-19 ikke finnes.

https://www.nettavisen.no/nyheter/sykepleier-kommer-med-sjokkerende-opplysninger-om-koronapasientenes-siste-tanker-og-ord-for-de-dor/3424047727.html

I en Twitter-melding skriver Jodi Doering om håpløsheten hun føler når det gjelder pasienter som dør på sykehuset, men som nekter å tro at de er smittet av viruset.

- Jeg har nå en frikveld fra sykehuset. Det som stikker seg ut, er de som fremdeles ikke tror at viruset er ekte. De som skriker til deg etter en magisk medisin og som tror at Joe Biden skal ødelegge USA. Alt mens de gisper etter pusten i en ventilator, skriver sykepleieren.

Anonymkode: 9d8ff...5dc

Åh, det er jo tragisk da :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, ISW skrev:

Jeg synes det er så mye hensyn til følelser og fjas i koronahåndteringen. 

Det er ubehagelig å bruke munnbind, testen gjør så vondt, vaksiner er skummelt, isolasjon er så trist og setter livet sånn på vent. Jeg synes det er en skremmende legitimitet for sånt overdrevent føleri som igjen gjør at mennesker smittes og dør unødvendig og vi aldri får kontroll på smitten. 

Kina er det eneste landet i verden som har full kontroll. Der kreves dokumentasjon på fravær av smitte, dørene sveises igjen til de som er i karantene og du risikerer dødsstraff for å smitte noen med vilje. Jeg sier ikke at det er en god løsning, men det er en kontrast til det dilldallet vi holder på med i Norge med anbefalinger og fjas. Det må få konsekvenser hvis man bryter reglene og folk får bli litt mer hardhudet! 

Jeg mener Norge har håndtert dette helt suverent med et par unntak. Det gjenstår å se om tiltakene er strenge nok. De er ikke strenge nok til null dødsfall, men hittil har de vært så strenge at vi har færre dødsfall enn i et normalt år.

Det kan bli nødvendig med en ny nedstengning, men i mine øyne er det føleri og fjas å kreve nedstengning før det virkelig er nødvendig. Det ville ikke stått i forhold til noen ting om vi skulle holdt skolene stengt gjennom hele våren og høsten når det var liten smitte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...