Gå til innhold

Skal dere ta covid-19 vaksinen når den kommer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tør jeg ikke.

https://www.msn.com/en-us/health/medical/doctors-say-cdc-should-warn-people-the-side-effects-from-covid-vaccine-shots-wont-be-a-walk-in-the-park/ar-BB1bi5Nm

Doctors say CDC should warn people the side effects from Covid vaccine shots won't be 'a walk in the park'.

Dr. Sandra Fryhofer said that both Pfizer's and Moderna's Covid-19 vaccines require two doses and she worries whether her patients will come back for a second dose because of potentially unpleasant side effects after the first shot.

"We really need to make patients aware that this is not going to be a walk in the park," Fryhofer said during a virtual meeting with the Advisory Committee on Immunization Practices, or ACIP, an outside group of medical experts that advise the CDC. She is also a liaison to the committee. "They are going to know they had a vaccine. They are probably not going to feel wonderful. But they've got to come back for that second dose."

 

Anonymkode: 9d8ff...5dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, ISW skrev:

Ja. Det vet vel alle? 

Hadde det vært et latterikon å trykke på her, så hadde du fått en "haha" fra meg. I stedet får du en "like" for den kommentaren. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tør jeg ikke.

https://www.msn.com/en-us/health/medical/doctors-say-cdc-should-warn-people-the-side-effects-from-covid-vaccine-shots-wont-be-a-walk-in-the-park/ar-BB1bi5Nm

Doctors say CDC should warn people the side effects from Covid vaccine shots won't be 'a walk in the park'.

Dr. Sandra Fryhofer said that both Pfizer's and Moderna's Covid-19 vaccines require two doses and she worries whether her patients will come back for a second dose because of potentially unpleasant side effects after the first shot.

"We really need to make patients aware that this is not going to be a walk in the park," Fryhofer said during a virtual meeting with the Advisory Committee on Immunization Practices, or ACIP, an outside group of medical experts that advise the CDC. She is also a liaison to the committee. "They are going to know they had a vaccine. They are probably not going to feel wonderful. But they've got to come back for that second dose."

 

Anonymkode: 9d8ff...5dc

Dette gjelder absolutt alle vaksiner. Noen får litt feber og ubehag, det er en normal og forventet immunrespons som man skal få. Kroppen skal jo få inntrykk av at den skal bekjempe et virus. 

Heller det enn sykdommen man vaksineres mot. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så oppgitt. På media som må skrive om «skrekkbivirkninger fra svineinfluensavaksinen» og annet som fyrer opp under vaksineangsten hos folk. 
 

Jeg kjenner noen som er engstelig av seg. De er engstelig for corona. Og enda mer engstelig for vaksinen. Faktisk så engstelige at de ikke vil ta vaksinen når den kommer. For den kan jo ha så skumle bivirkninger. Jeg prøver å si at de ikke skal bekymre seg for det og bør være reddere for covid-19 og langtidsvirkninger, men det går ikke helt inn. Og aller verst er når sykepleiere sier til meg at de ikke vil ha vaksinen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, ISW skrev:

Dette gjelder absolutt alle vaksiner. Noen får litt feber og ubehag, det er en normal og forventet immunrespons som man skal få. Kroppen skal jo få inntrykk av at den skal bekjempe et virus. 

Heller det enn sykdommen man vaksineres mot. 

Problemet er vel at en tidligere ansatt i Pfizer, ekspert på bla. a allergi, har gått ut og sagt at den vaksinen bare er tull. De har ikke engang ansatte som jobber med immunologi, som har utviklet vaksinen.. Ut ifra det jeg har lest. 

Og hvorfor vaksinere de som tåler sykdommen? Over 99% av alle i verden tåler viruset godt. Svært godt. Den siste prosenten - ja... Da får DE vaksinere seg, da? Det er ulogisk at alle andre skal gjøre det - hvis de som ikke tåler sykdommen og som vet at de kan komme til å få komplikasjoner ved smitte vaksinerer seg, kan de jo ikke bli smitta av de andre som ikke tar vaksinen, som 99% sikkert får et mildt sykdomsforløp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Hodestups skrev:

Problemet er vel at en tidligere ansatt i Pfizer, ekspert på bla. a allergi, har gått ut og sagt at den vaksinen bare er tull. De har ikke engang ansatte som jobber med immunologi, som har utviklet vaksinen.. Ut ifra det jeg har lest. 

Husker du hvor du leste det? Jeg prøvde å finne det nå, uten å lykkes. Men det betyr ikke at det ikke står noe sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.11.2020 den 14.00, laban skrev:

Husker du hvor du leste det? Jeg prøvde å finne det nå, uten å lykkes. Men det betyr ikke at det ikke står noe sted. 

Søk på dr Mike Yeadon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, StefanBerg skrev:

Når det blir bevist at det fungerer, tror jeg at jeg vil ta det.

Hvem som helst kan jo "bevise" det. Om det er sant, eller bringer med seg masse bivirkninger, er en annen ting.

Anonymkode: 641e1...ba0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem som helst kan jo "bevise" det. Om det er sant, eller bringer med seg masse bivirkninger, er en annen ting.

Anonymkode: 641e1...ba0

Kan hvem som helst bevise det altså? Interessant. Forklar!

Anonymkode: f80ce...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, kupton skrev:

Husk også å vurdere bivirkningene ved å ikke ta vaksine. 

Ja det virker som covid 19 kan gi  ganske heftige bivirkninger i ettertid etter hva jeg har lest. Det er forsket mer på vaksine generelt enn covid 19, så jeg går for vaksinen.

Anonymkode: f80ce...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.11.2020 den 17.42, ISW skrev:

Dette gjelder absolutt alle vaksiner. Noen får litt feber og ubehag, det er en normal og forventet immunrespons som man skal få. Kroppen skal jo få inntrykk av at den skal bekjempe et virus. 

Heller det enn sykdommen man vaksineres mot. 

Hehe. Sykdommen man vaksineres mot innebærer ofte mindre enn feber og ubehag. Det er det som er så absurd, siden når begynte vi å vaksinere folk mot en forkjølelse? 

Og hvorfor er det ikke massevaksinering av folk mot influensa, som er enda verre? Haha. Folk er så dumme, vettu. Tenker ikke sjøl engang. Sauer.

Anonymkode: 641e1...ba0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe. Sykdommen man vaksineres mot innebærer ofte mindre enn feber og ubehag. Det er det som er så absurd, siden når begynte vi å vaksinere folk mot en forkjølelse? 

Og hvorfor er det ikke massevaksinering av folk mot influensa, som er enda verre? Haha. Folk er så dumme, vettu. Tenker ikke sjøl engang. Sauer.

Anonymkode: 641e1...ba0

Hva har du tenkt ut sjøl om korona? Har du kommet frem til et annet svar enn FHI når det gjelder dødelighet?

Begrunn svaret.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Grendel skrev:

Hva har du tenkt ut sjøl om korona? Har du kommet frem til et annet svar enn FHI når det gjelder dødelighet?

Begrunn svaret.

 

Det må være en årsak til at vi har alle disse strenge tiltakene. 

Jeg har selv hørt om noen som har hatt korona i nærområde. En småbarnsfamilie fikk korona. To av de så lett at de knappt merket at de hadde det. En mann i 30 årene fikk det litt tungt men kom seg over det.  En dame på 70 år kjemper for livet på sykehuset. Hun overlevde. En eldre mann med underliggende sykdom døde på sykehuset. Disse er venner/ familie i omgangskretsen min. 

Anonymkode: b775a...85d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hehe. Sykdommen man vaksineres mot innebærer ofte mindre enn feber og ubehag. Det er det som er så absurd, siden når begynte vi å vaksinere folk mot en forkjølelse? 

Og hvorfor er det ikke massevaksinering av folk mot influensa, som er enda verre? Haha. Folk er så dumme, vettu. Tenker ikke sjøl engang. Sauer.

Anonymkode: 641e1...ba0

...kom det fra en som har gått "livets harde skole" 😂

Anonymkode: f80ce...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hehe. Sykdommen man vaksineres mot innebærer ofte mindre enn feber og ubehag. Det er det som er så absurd, siden når begynte vi å vaksinere folk mot en forkjølelse? 

Og hvorfor er det ikke massevaksinering av folk mot influensa, som er enda verre? Haha. Folk er så dumme, vettu. Tenker ikke sjøl engang. Sauer.

Anonymkode: 641e1...ba0

Kan du forklare meg hvorfor sykehusene i Italia er sprengt, til tross for strenge tiltak, når folk tross alt bare er forkjølet? 

Iblant lurer jeg på hvordan den jevne antivaxxer har IQ høy nok til å betjene en PC eller telefon og rote seg inn på kommentarfeltene.. må være det eneste dere kan. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg skal ikke ta vaksinen i første omgang.

Dette ikke fordi jeg ikke tar forholdsregler og har som alle lite kunnskap om covid 19, Men metoden for å sjekke for covid-19, basert på RNA sekvenser er svært dårlig egnet til å si noe om feks opparbeidet immunitet i befolkningen.

Det er godt mulig immuniteten nå er såpass god, at en vaksine har lite å tilføye/bidra med. Jeg tilhører de som ikke kun hører på politikere og leser overskrifter i tabloid aviser, og tar alt jeg leser og hører for god fisk, men jeg holder avstand og bruker munnbind, fordi det er fornuftig, men relativt kjapt sammensatte/ og testede vaksiner..uten godt nok tidsaspekt rett og slett for grundig testing, syns jeg man gjør klokt i å tenke seg om ved.

de som er sikre, flott, ta den, bare spar barna denne gangen! Alt for mange barn fikk alvorlige bivirkninger av tilsvarende dårlig testet vaksine under svineinfluensaen.

jeg syns egentlig de som først burde få denne vaksinen, er de friske, som ønsker den , jeg ville ikke ønsket på nåværende tidspunkt at min gamle mor skulle fått den, tidsaspektet sier sitt og nok til at denne vaksinen ikke er grundig nok testet.

men det jeg er glad for, er at vi alle er enige om å holde avstand, bruke munnbind, og ha god hygiene! Det er nok noe av det viktigste!

🙂

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Madelenemie skrev:

Hei

Jeg skal ikke ta vaksinen i første omgang.

Dette ikke fordi jeg ikke tar forholdsregler og har som alle lite kunnskap om covid 19, Men metoden for å sjekke for covid-19, basert på RNA sekvenser er svært dårlig egnet til å si noe om feks opparbeidet immunitet i befolkningen.

Det er godt mulig immuniteten nå er såpass god, at en vaksine har lite å tilføye/bidra med. Jeg tilhører de som ikke kun hører på politikere og leser overskrifter i tabloid aviser, og tar alt jeg leser og hører for god fisk, men jeg holder avstand og bruker munnbind, fordi det er fornuftig, men relativt kjapt sammensatte/ og testede vaksiner..uten godt nok tidsaspekt rett og slett for grundig testing, syns jeg man gjør klokt i å tenke seg om ved.

de som er sikre, flott, ta den, bare spar barna denne gangen! Alt for mange barn fikk alvorlige bivirkninger av tilsvarende dårlig testet vaksine under svineinfluensaen.

jeg syns egentlig de som først burde få denne vaksinen, er de friske, som ønsker den , jeg ville ikke ønsket på nåværende tidspunkt at min gamle mor skulle fått den, tidsaspektet sier sitt og nok til at denne vaksinen ikke er grundig nok testet.

men det jeg er glad for, er at vi alle er enige om å holde avstand, bruke munnbind, og ha god hygiene! Det er nok noe av det viktigste!

🙂

 

 

Hvem er dere? Konspirasjonsklubben? Neida, bare husk at mange leser også mer enn det tabloide og allikevel tar ansvaret og kommer til å vaksinerer seg. Du er altså ikke unik der når det kommer til info. 

Vaksiner er forsket på i evigheter, det er alltid noen som ikke tåler det. Men som tidligere nevnt i tråden så kan ettervirkningene av Covid 19 gi mange uheldige bivirkninger også. I verste fall død.  Heldigvis tenker ikke de fleste som deg. Først meg, så meg, så meg..osv.

Anonymkode: f80ce...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...