Gå til innhold

Skal dere ta covid-19 vaksinen når den kommer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, gjett om, både for min egen og andres skyld. Jeg er en av de som kan bli veldig syk av Covid 19. Nå har jeg hatt hjemmekontor i det som føles som en halv evighet, og jeg lengter etter å få et normalt liv igjen. Ok, så kanskje vaksinen kan gi noen bivirkninger, men det er svært lite sannsynlig at jeg dør av den. Valget er lett for min del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, tonie skrev:

Ja, gjett om, både for min egen og andres skyld. Jeg er en av de som kan bli veldig syk av Covid 19. Nå har jeg hatt hjemmekontor i det som føles som en halv evighet, og jeg lengter etter å få et normalt liv igjen. Ok, så kanskje vaksinen kan gi noen bivirkninger, men det er svært lite sannsynlig at jeg dør av den. Valget er lett for min del. 

Men du vet vel at de vil fortsette med "sosial distansering" og munnbind selv etter at vaksinene har kommet, vel? Har du ikke fått med deg det? 

Anonymkode: 641e1...ba0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er dere? Konspirasjonsklubben? Neida, bare husk at mange leser også mer enn det tabloide og allikevel tar ansvaret og kommer til å vaksinerer seg. Du er altså ikke unik der når det kommer til info. 

Vaksiner er forsket på i evigheter, det er alltid noen som ikke tåler det. Men som tidligere nevnt i tråden så kan ettervirkningene av Covid 19 gi mange uheldige bivirkninger også. I verste fall død.  Heldigvis tenker ikke de fleste som deg. Først meg, så meg, så meg..osv.

Anonymkode: f80ce...6c7

Koronavaksinen: 

Den nye vaksineteknologien baserer seg på at fremmed/syntetisk mRNA eller DNA innpodes i våre egne celler. 
Dette syntetiske arvematerialet koder for de antigen-proteinene man vil at immunapparatet skal begynne å reagere med. 

Våre celler blir på denne måten genetisk manipulert til selv å produsere et virusprotein. Intensjonen er å få immunforsvaret til å reagere mot de fremmede proteinene som cellene har blitt styrt til å syntetisere, for så å reagere immunologisk på disse med antistoffdannelse.

Det radikalt nye med denne uprøvde vaksineteknologien er at vår egen kropp skal manipuleres til både å produsere proteiner og samtidig reagere immunologisk mot disse. 

Ved den nye vaksineteknologien er frykten stor for at man utilsiktet kan sette i gang alvorlige autoimmune sykdommer og at det kan gi endringer på vårt DNA.

Ved de tradisjonelle vaksinene benytter man deler av, eller en svekket mikroorganisme som injiseres i kroppen sammen med hjelpestoffer for å skape en immunrespons. Dette er en mindre inngripende metode når det gjelder manipulering av kroppens genetikk og biologi.

Ser du forskjellen på en koronavaksine, og de "gamle vaksinene" nå?
Hvis ikke, så les 10 ganger til for alt står skrevet her.

 

Anonymkode: 641e1...ba0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Koronavaksinen: 

Den nye vaksineteknologien baserer seg på at fremmed/syntetisk mRNA eller DNA innpodes i våre egne celler. 
Dette syntetiske arvematerialet koder for de antigen-proteinene man vil at immunapparatet skal begynne å reagere med. 

Våre celler blir på denne måten genetisk manipulert til selv å produsere et virusprotein. Intensjonen er å få immunforsvaret til å reagere mot de fremmede proteinene som cellene har blitt styrt til å syntetisere, for så å reagere immunologisk på disse med antistoffdannelse.

Det radikalt nye med denne uprøvde vaksineteknologien er at vår egen kropp skal manipuleres til både å produsere proteiner og samtidig reagere immunologisk mot disse. 

Ved den nye vaksineteknologien er frykten stor for at man utilsiktet kan sette i gang alvorlige autoimmune sykdommer og at det kan gi endringer på vårt DNA.

Ved de tradisjonelle vaksinene benytter man deler av, eller en svekket mikroorganisme som injiseres i kroppen sammen med hjelpestoffer for å skape en immunrespons. Dette er en mindre inngripende metode når det gjelder manipulering av kroppens genetikk og biologi.

Ser du forskjellen på en koronavaksine, og de "gamle vaksinene" nå?
Hvis ikke, så les 10 ganger til for alt står skrevet her.

 

Anonymkode: 641e1...ba0

Mistenker deg for å være medlem i fritt vaksinevalg. Helt ok det. Men manipulering av kroppen gjelder alle vaksiner og alvorlige autoimmune sykdommer har man fått av andre vaksiner. Visste du ikke det?  At du har klart å google deg til noe skremselspropaganda og er konspiratorisk innstilt gjør deg lite troverdig.  Alltid. Men du tror du er i det "opplyste" mindretallet? Som tidligere nevnt til deg så er mange som er mer opplyste men velger å ta vaksinen.

Anonymkode: f80ce...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Men du vet vel at de vil fortsette med "sosial distansering" og munnbind selv etter at vaksinene har kommet, vel? Har du ikke fått med deg det? 

Anonymkode: 641e1...ba0

Selvfølgelig, og det vil vi måtte gjøre lenge hvis det er mange nok som ikke vil vaksinere seg, men for meg innebærer det at jeg kan gå på jobb igjen og leve mer som før, og enda viktigere, sønnen min kan leve mer som en normal ungdom igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men du vet vel at de vil fortsette med "sosial distansering" og munnbind selv etter at vaksinene har kommet, vel? Har du ikke fått med deg det? 

Anonymkode: 641e1...ba0

Jøss du er så opplyst!!!! Du vet jo alt ingen andre vet du!!! Du er er racer på å google altså. Gratulerer! 🤡

Anonymkode: f80ce...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 2.12.2020 den 11.18, AnonymBruker skrev:

Mistenker deg for å være medlem i fritt vaksinevalg. Helt ok det. Men manipulering av kroppen gjelder alle vaksiner og alvorlige autoimmune sykdommer har man fått av andre vaksiner. Visste du ikke det?  At du har klart å google deg til noe skremselspropaganda og er konspiratorisk innstilt gjør deg lite troverdig.  Alltid. Men du tror du er i det "opplyste" mindretallet? Som tidligere nevnt til deg så er mange som er mer opplyste men velger å ta vaksinen.

Anonymkode: f80ce...6c7

Hei

beklager dette er så lite konspiratorisk som rna og dna baserte vaksiner kan bli.

hvis du ikke skjønner hva dette går ut på bør du ikke svare i tråden.

legger ved en lett forståelig link, så kanskje du forstår noe bedre:

 

https://forskning.no/genteknologi-vaksiner-virus/rna-vaksiner-mot-covid-19-hvorfor-ma-pfizers-vaksine-lagres-superkaldt-nar-moderna-sin-taler-en-vanlig-fryser/1777885

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Madelenemie skrev:

Hei

beklager dette er så lite konspiratorisk som rna og dna baserte vaksiner kan bli.

hvis du ikke skjønner hva dette går ut på bør du ikke svare i tråden.

legger ved en lett forståelig link, så kanskje du forstår noe bedre:

 

https://forskning.no/genteknologi-vaksiner-virus/rna-vaksiner-mot-covid-19-hvorfor-ma-pfizers-vaksine-lagres-superkaldt-nar-moderna-sin-taler-en-vanlig-fryser/1777885

Hahahahahah tror nesten jeg har mer peiling enn deg.  Skjønner veldig godt hva det går ut på, men skremselspropagandaen stoler jeg ikke på. Har du en medisinsk utdannelse eller er det meste ervervet gjennom "livets harde skole"?😂 Mye tid til å surfe på nett både her og der.

Anonymkode: f80ce...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.12.2020 den 11.18, AnonymBruker skrev:

Mistenker deg for å være medlem i fritt vaksinevalg. Helt ok det. Men manipulering av kroppen gjelder alle vaksiner og alvorlige autoimmune sykdommer har man fått av andre vaksiner. Visste du ikke det?  At du har klart å google deg til noe skremselspropaganda og er konspiratorisk innstilt gjør deg lite troverdig.  Alltid. Men du tror du er i det "opplyste" mindretallet? Som tidligere nevnt til deg så er mange som er mer opplyste men velger å ta vaksinen.

Anonymkode: f80ce...6c7

Dette kommer faktisk ikke fra Google, i det hele tatt. Det kommer fra en viktig brosjyre skrevet av folk som kan masse om emnet. 

Husk! 

Idioter endrer aldri mening. Det gjelder også de som står i kø for å ta en risikabel vaksine. De får skylde seg selv om de får bivirkninger eller dauer.

Anonymkode: 054cd...e1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.12.2020 den 19.05, AnonymBruker skrev:

Hvem er dere? Konspirasjonsklubben? Neida, bare husk at mange leser også mer enn det tabloide og allikevel tar ansvaret og kommer til å vaksinerer seg. Du er altså ikke unik der når det kommer til info. 

Vaksiner er forsket på i evigheter, det er alltid noen som ikke tåler det. Men som tidligere nevnt i tråden så kan ettervirkningene av Covid 19 gi mange uheldige bivirkninger også. I verste fall død.  Heldigvis tenker ikke de fleste som deg. Først meg, så meg, så meg..osv.

Anonymkode: f80ce...6c7

Hei

nei jeg er svært langt fra konspirasjonsfolka, tenker stort sett det beste, så ganske motsatt.

men på felt jeg har en viss kunnskap/ interesse,  så melder det seg naturligvis en del spørsmål, som for min del resulterer i « venter nå litt før tar vaksine»

det mangler en god del viktig og sentral info før jeg tenker vaksinen er «trygg»

i tillegg mangler god og dokumenterbar god testingregi, den er manglende i dag dessverre.

men flott at så mange er ivrige på vaksinen,  håper også de sykeste tåler den.

men i bunn og grunn er vi enige, vi bortforklarer ikke corona, tar hensyn, holder avstand og bruker munnbind, da gjør vi mye riktig!:-) til tross for enkelte uenigheter 🙏

det viktigste er å forstå at corona vet vi tross alt så lite im, at vi rett og slett må ta hensyn fordi vi ingen vet i dag det fulle scenarie ved dette viruset i samfunnet

 

Endret av Madelenemie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ingen konspirasjonsteorier i denne tråden. RNA vaksinert er helt nytt av året og det er et sunt instinkt å være skeptisk. De som er eksperter må forklare og argumentere for at det er trygt sånn er det i et åpent samfunn.

I Russland derimot bestemmer Putin at Sputnik vaksinen er trygg, ov setter i gang massevaksinasjon uten å gå gjennom alle test fasene. 

Takke meg til en høyt utdannet befolkning som stiller spørsmål. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Grendel skrev:

Jeg ser ingen konspirasjonsteorier i denne tråden. RNA vaksinert er helt nytt av året og det er et sunt instinkt å være skeptisk. De som er eksperter må forklare og argumentere for at det er trygt sånn er det i et åpent samfunn.

I Russland derimot bestemmer Putin at Sputnik vaksinen er trygg, ov setter i gang massevaksinasjon uten å gå gjennom alle test fasene. 

Takke meg til en høyt utdannet befolkning som stiller spørsmål. 

Hei

det er helt frivillig å ta vaksinen i Russland,

russere har svært god teknologi, de er suverene på mange teknologiske områder

Deres vaksine medfører neppe mer risiko en pfeiser sin, for min del virker den mer trygg, rett og slett fordi komponentene ikke er « nye»og vaksinen er faktisk bedre testet en pfeiser sin

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Madelenemie skrev:

Hei

det er helt frivillig å ta vaksinen i Russland,

russere har svært god teknologi, de er suverene på mange teknologiske områder

Deres vaksine medfører neppe mer risiko en pfeiser sin, for min del virker den mer trygg, rett og slett fordi komponentene ikke er « nye»og vaksinen er faktisk bedre testet en pfeiser sin

 

En tidligere ansatt i Pfizer har jo også gått ut og sagt at denne vaksinen bare er tull. 

Anonymkode: 641e1...ba0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Madelenemie skrev:

Hei

det er helt frivillig å ta vaksinen i Russland,

russere har svært god teknologi, de er suverene på mange teknologiske områder

Deres vaksine medfører neppe mer risiko en pfeiser sin, for min del virker den mer trygg, rett og slett fordi komponentene ikke er « nye»og vaksinen er faktisk bedre testet en pfeiser sin

 

Jeg har ikke lest spesielt mye om det, men har oppfattet det som at Russland ikke har gjennomført massetesting fase 3. Jeg synes det lukter litt autoritær stat av at de kan godkjenne vaksinen før alle andre og sier de har 92% effektiv, to dager etter at Pfizer annonserte at deres var 90% effektiv.

Jeg tviler ikke på at de har kunnskap og kompetanse til å lage en vaksine. Den er nok trygg og effektiv også. Det er jeg 80% sikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En tidligere ansatt i Pfizer har jo også gått ut og sagt at denne vaksinen bare er tull. 

Anonymkode: 641e1...ba0

Hvorfor er han tidligere ansatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En tidligere ansatt i Pfizer har jo også gått ut og sagt at denne vaksinen bare er tull. 

Anonymkode: 641e1...ba0

Var han ansatt når de utviklet vaksinen da tror du? Viktig å tro på de bitre og crazy folka. De har jo alltid rett.

Anonymkode: f80ce...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Grendel skrev:

Jeg ser ingen konspirasjonsteorier i denne tråden. RNA vaksinert er helt nytt av året og det er et sunt instinkt å være skeptisk. De som er eksperter må forklare og argumentere for at det er trygt sånn er det i et åpent samfunn.

I Russland derimot bestemmer Putin at Sputnik vaksinen er trygg, ov setter i gang massevaksinasjon uten å gå gjennom alle test fasene. 

Takke meg til en høyt utdannet befolkning som stiller spørsmål. 

Bare la vær å ta vaksinen. Ikke mas mer om det. At dere googler alt utenom msm gjør dere ikke mer opplyste, bare mer rare. Det er ingen her som er eksperter på noe annet enn google. 

Anonymkode: f80ce...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare la vær å ta vaksinen. Ikke mas mer om det. At dere googler alt utenom msm gjør dere ikke mer opplyste, bare mer rare. Det er ingen her som er eksperter på noe annet enn google. 

Anonymkode: f80ce...6c7

Jeg skal ta vaksinen.

Leser du i det hele tatt innleggene før du svarer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 7.12.2020 den 9.07, kupton skrev:

Hvorfor er han tidligere ansatt?

Hei

han var tidligere ansatt som den eneste immunologen, så skjønner han er lei av å høre på svada/inkompetanse .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...