Gå til innhold

Hva har jeg på nesa?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

271781BB-2C4B-4E74-AB98-EF36E781FF1B.thumb.jpeg.8a2ec6ee4bc870fb251d1498409507bf.jpegDet er et slags utslett eller en rød ring, som har vært der i mange uker og ikke går bort.. noen ide om hva det kan være og om jeg burde få det sjekket? Klør ikke og er ikke vondt men fryktelig irriterende da

Anonymkode: 5e490...de1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde det vært min nese, så hadde jeg tenkt at den røde prikken nok forsvinner etterhvert. Hadde ikke falt meg inn å gå til lege, men det kan jo være fordi jeg ikke vet bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, frosken skrev:

Hadde det vært min nese, så hadde jeg tenkt at den røde prikken nok forsvinner etterhvert. Hadde ikke falt meg inn å gå til lege, men det kan jo være fordi jeg ikke vet bedre. 

Det er jo ikke bare en prikk. Det er flere prikker som danner en ring. Ts sier jo også at det er en ring. Jeg holder derfor en knapp på ringorm. 

Anonymkode: 84dc6...8f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke bare en prikk. Det er flere prikker som danner en ring. Ts sier jo også at det er en ring. Jeg holder derfor en knapp på ringorm. 

Anonymkode: 84dc6...8f1

Mener du helt seriøst at det ligner ringorm? https://www.google.com/search?q=ringorm&newwindow=1&sxsrf=ALeKk01UVC8Jo3M9ZeKQmNs47d1W8cNiwQ:1605985298771&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjPnP25qZTtAhWJlosKHdleDxEQ_AUoAXoECAQQAw&biw=1407&bih=724 

Dette hadde jeg aldri gått til legen med.

Anonymkode: bc0e5...7c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke jeg heller, ser ut som en helt normal nese med noen prikker.  Med hudorm :) 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ikke jeg heller, ser ut som en helt normal nese med noen prikker.  Med hudorm :) 

enig, kan være noen sprengte blodkar eller noe slikt.

Anonymkode: bc0e5...7c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

enig, kan være noen sprengte blodkar eller noe slikt.

Anonymkode: bc0e5...7c2

Ja. Ikke noe å gå til lege for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har hudormer! 😄 kjenner jo min egen nese og den har aldri vært sånn før, de første ukene tenkte jo jeg også at det sikkert går over, at kanskje det er kviser eller sprengte blodkar, men det går ikke bort det blir bare verre, har slitt med kviser på kinn/hake mange mange år men ALDRI på nesen. Derfor jeg reagerte litt så fort det kom flere og flere sår-lignende prikker der som ikke vil vekk..

de ser altså ut som bittesmå sår og noen av de danner en ring men jeg har de vel forsåvidt på hele neesetippen.. vanskelig å se på bilde. Tenke kanskje at noen hadde opplevd noe lignende eller hadde noen Ide om hva det kunne være.. ringorm er ikke umulig men jeg er fortsatt usikker -TS

Anonymkode: 5e490...de1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, frosken skrev:

Hadde det vært min nese, så hadde jeg tenkt at den røde prikken nok forsvinner etterhvert. Hadde ikke falt meg inn å gå til lege, men det kan jo være fordi jeg ikke vet bedre. 

Det er snakk om et sår lignende eksem som dekker typ hele nesetippen min, ikke 1 prikk🤔 -ts

Anonymkode: 5e490...de1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er snakk om et sår lignende eksem som dekker typ hele nesetippen min, ikke 1 prikk🤔 -ts

Anonymkode: 5e490...de1

I så fall hadde jeg prøvd med fuktighetskrem først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ringorm er ikke så ille som det høres ut som. Ringorm er en soppinfeksjon som lett kan behandles med krem, ikke en orm. :) 

Anonymkode: 84dc6...8f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, frosken skrev:

I så fall hadde jeg prøvd med fuktighetskrem først. 

Jeg bruker Fuktighetskrem og rens hver dag, som jeg alltid har gjort -ts

Anonymkode: 5e490...de1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ansatte på apotek har ofte god kompetanse på diverse småtteri som dette. Stikk innom og hør med dem, kanskje de har en forklaring og en krem eller noe å anbefale. Ikke noe jeg hadde gått til legen med, i hvert fall, om det ikke blir verre. 

Anonymkode: befcb...a9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ansatte på apotek har ofte god kompetanse på diverse småtteri som dette. Stikk innom og hør med dem, kanskje de har en forklaring og en krem eller noe å anbefale. Ikke noe jeg hadde gått til legen med, i hvert fall, om det ikke blir verre. 

Anonymkode: befcb...a9e

Det var lurt, takk for tips😊 -ts

Anonymkode: 5e490...de1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...