Gå til innhold

Vekt og klær


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med at jeg plutselig kan ha rast ned i vekt igjen og da blir plutselig klærne mine for store. Altså, ikke slik at det er så mye i forskjell, men jeg kan merke at de føles større. Men så er det skjelettet, det blir jo ikke smalere. Jeg har ei bukse jeg kjøpte fordi den satt slik jeg ville da jeg kjøpte den, jeg tenkte den ville vide seg ut veldig slik som det andre jeg har, men det gjorde den ikke. Alltid vært litt trang, men ikke vondt. De gangene jeg klarer å legge på meg bittelitt og bli der så sliter jeg litt med å ta den på, men plutselig så kan den være perfekt igjen... den er nesten ikke blitt brukt pga jeg ikke har følt at den har vært så veldig behagelig. Synes det er synd å selge den siden den er så fin, men jeg bruker den jo nesten ikke. Men så er den plutselig perfekt.. hvordan mener du at en bukse skal sitte? Inntil eller skal du ikke kjenne at du har den på? 🤔 

Anonymkode: 3d270...e8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Men så er den plutselig perfekt.. hvordan mener du at en bukse skal sitte? Inntil eller skal du ikke kjenne at du har den på? 🤔 

Anonymkode: 3d270...e8b

Jeg bruker mest skjørt og kjoler, men innimellom blir det jo bukser også og da liker jeg best at jeg ikke merker så mye til dem. De må sitte godt, men ikke så stramt at jeg merker det i livet, heller ikke så løst at jeg må dra dem på meg, bruker belte da, for å unngå det. De må helst sitte inntil nedover beina, ikke kjempetrange, men tettsittende, for romslige bukser får meg dessuten til å se veldig rund ut (er lita og butt fra før...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg bruker mest skjørt og kjoler, men innimellom blir det jo bukser også og da liker jeg best at jeg ikke merker så mye til dem. De må sitte godt, men ikke så stramt at jeg merker det i livet, heller ikke så løst at jeg må dra dem på meg, bruker belte da, for å unngå det. De må helst sitte inntil nedover beina, ikke kjempetrange, men tettsittende, for romslige bukser får meg dessuten til å se veldig rund ut (er lita og butt fra før...).

Takk for at du tok deg tid. Min bmi er 17. Så her er så godt som ingen fett. Har det minste av det nødvendige omtrent. Men det er et dilemma med bukser. De jeg bruker til vanlig blir sittende ganske løst på meg, mens den trange blir veldig fin på.

Anonymkode: 3d270...e8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for at du tok deg tid. Min bmi er 17. Så her er så godt som ingen fett. Har det minste av det nødvendige omtrent. Men det er et dilemma med bukser. De jeg bruker til vanlig blir sittende ganske løst på meg, mens den trange blir veldig fin på.

Anonymkode: 3d270...e8b

Da foreslår jeg at du øker kaloriinntaket slik at de vanlige buksene sitter bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.11.2020 den 10.49, Lillemus skrev:

Jeg bruker mest skjørt og kjoler, men innimellom blir det jo bukser også og da liker jeg best at jeg ikke merker så mye til dem. De må sitte godt, men ikke så stramt at jeg merker det i livet, heller ikke så løst at jeg må dra dem på meg, bruker belte da, for å unngå det. De må helst sitte inntil nedover beina, ikke kjempetrange, men tettsittende, for romslige bukser får meg dessuten til å se veldig rund ut (er lita og butt fra før...).

Jeg bruker i hovedsak skjørt av samme årsak som @Lillemus. Da jeg hadde for mange kilo, skjulte skjørtene overvekten, men nå er de med på å skjule undervekten og f.eks. at jeg har unormalt og ikke pent tynne lår. Jeg har ikke tredd på meg en bukse, utenom treningsbukser og en og annen fleecebukse jeg kan gå med her hjemme om jeg fryser, på mer enn 16 år, men det jeg husker at jeg likte minst med bukser, var at de var trange i livet - og særlig om de var lave i livet i tillegg. Det føltes rett og slett ikke komfortabelt og det er prioritet nr. 1 for meg når det gjelder valg av klær :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Eva Sofie skrev:

Jeg bruker i hovedsak skjørt av samme årsak som @Lillemus. 

😁 Jeg bruker ikke skjørt for å skjule overvekt altså, jeg er ikke så overvektig at jeg føler det er nødvendig. Men det er godt å ha på skjørt og kjoler som ikke strammer noen steder og så kan man jo leke seg myyye mer med farger og mønstre enn man kan med bukser da! Og kule strømpebukser til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Lillemus skrev:

😁 Jeg bruker ikke skjørt for å skjule overvekt altså, jeg er ikke så overvektig at jeg føler det er nødvendig. Men det er godt å ha på skjørt og kjoler som ikke strammer noen steder og så kan man jo leke seg myyye mer med farger og mønstre enn man kan med bukser da! Og kule strømpebukser til!

Beklager, det kom ikke frem så godt i innlegget mitt. Jeg mente at jeg velger å bruke skjørt fordi jeg ikke merker at jeg har de på, noe jeg husker jeg helt tydelig gjorde med bukser. Jeg burde ha uthevet dette i sitatet ditt, noe jeg tenkte å gjøre, men det ble med tanken - fordi det var det jeg mente du skrev: "...innimellom blir det jo bukser også og da liker jeg best at jeg ikke merker så mye til dem." Tilføyelsen ang. å skjule overvekt og senere undervekt var mitt eget påfunn i samme åndedrag ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...