Gå til innhold

Tomhetsfølelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som et ledd i utredningen min ble jeg spurt om jeg opplever tomhetsfølelse og jeg svarte spontant ja,  men hva innebærer begrepet egentlig?

Anonymkode: db11e...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Som et ledd i utredningen min ble jeg spurt om jeg opplever tomhetsfølelse og jeg svarte spontant ja,  men hva innebærer begrepet egentlig?

Anonymkode: db11e...799

Det betyr vel kanskje at du ikke har hverken følelser eller tanker knyttet til det som skjer rundt deg og i deg. At du ikke har noen reaksjon på en måte.

Anonymkode: 8ce64...481

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som et ledd i utredningen min ble jeg spurt om jeg opplever tomhetsfølelse og jeg svarte spontant ja,  men hva innebærer begrepet egentlig?

Anonymkode: db11e...799

Jeg svarte at jeg ikke opplevde det, men da ble psykiateren helt overrasket. Så på han at han forventet at det var et av mine symptom. Det fikk meg til å tenke at kanskje måten jeg har det på kan beskrives som en tomhetsfølelse, men bare jeg ikke har forstått hva det betyr i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det betyr vel kanskje at du ikke har hverken følelser eller tanker knyttet til det som skjer rundt deg og i deg. At du ikke har noen reaksjon på en måte.

Anonymkode: 8ce64...481

Tror ikke det er det. Tomhetsfølelse er blant annet et symptom ved emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse og man føler jo ofte på veldig mye da. 

Men for min egen del så sier jeg ja til tomhetsfølelse fordi jeg rett og slett føler meg som et tomt skall. Ingenting har noen særlig mening og jeg bare føler meg helt tom. Men jeg har jo likevel masse følelser inni meg. Kroppen min jobber på høygir for å skru de av og skyve de vekk, men ved jevne mellomrom eksploderer følelsene inni meg. Spesielt når jeg er svært deprimert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Glitter skrev:

Tror ikke det er det. Tomhetsfølelse er blant annet et symptom ved emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse og man føler jo ofte på veldig mye da. 

Men for min egen del så sier jeg ja til tomhetsfølelse fordi jeg rett og slett føler meg som et tomt skall. Ingenting har noen særlig mening og jeg bare føler meg helt tom. Men jeg har jo likevel masse følelser inni meg. Kroppen min jobber på høygir for å skru de av og skyve de vekk, men ved jevne mellomrom eksploderer følelsene inni meg. Spesielt når jeg er svært deprimert. 

Den beskrivelsen kjenner jeg meg igjen i. Fikk du noen diagnose? Jeg er spent på utfallet av utredningen.

Anonymkode: db11e...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den beskrivelsen kjenner jeg meg igjen i. Fikk du noen diagnose? Jeg er spent på utfallet av utredningen.

Anonymkode: db11e...799

Har emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse, Asperger syndrom og tilbakevendende depressiv lidelse. Tomhetsfølelse kan oppstå ved alle diagnosene jeg har. 

Lykke til. Det er både kjipt og godt å få en diagnose. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

56 minutter siden, Glitter skrev:

Har emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse, Asperger syndrom og tilbakevendende depressiv lidelse. Tomhetsfølelse kan oppstå ved alle diagnosene jeg har. 

Lykke til. Det er både kjipt og godt å få en diagnose. 

Jeg håper at de finner ut av det. Du har mye å hanskes med i hverdagen og jeg håper at du får all den hjelpen og støtten som du kan få.

Anonymkode: db11e...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper at de finner ut av det. Du har mye å hanskes med i hverdagen og jeg håper at du får all den hjelpen og støtten som du kan få.

Anonymkode: db11e...799

Tusen takk. 

Håper det samme for deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...